Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@22:39:43 GMT

آخرین وضعیت راه‌آهن قزوین - رشت و رشت آستارا

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۲۰۱۵

آخرین وضعیت راه‌آهن قزوین - رشت و رشت آستارا

محمد اسلامی در هفتمین اجلاس شورای هماهنگی کریدور شمال – جنوب که با حضور ۱۴ کشور عضو در حال برگزاری است، اظهار کرد: امیدواریم موانع پیشروی فعالیت‌های ترانزیتی کریدور شمال – جنوب برداشته شود و وظیفه همه کشورها اقدام برای توسعه این کریدور است تا موجب توسعه فعالیت‌های تجاری در منطقه شود و گشایش اقتصادی را برای ملت‌ها به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید با ایجاد شرکت‌های چند وجهی از ظرفیت‌های کریدور شمال به جنوب به نحو مطلوب استفاده کرد و در راستای تحقق امر ترانزیت گام برداشت.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این اجلاس در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: پس از حدود پنج سال وقفه شورای هماهنگی کریدور شمال – جنوب با حضور کشورهای عضو در تهران در حال برگزاری است و بررسی مسائل مختلف به منظور تسریع در فعالیت‌های ترانزیتی این کریدور در دستور کار قرار دارد.

اسلامی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر از کریدور شمال – جنوب به میزان ظرفیت آن استفاده نمی‌شود و امیدوار هستیم که با اقدام مثمر ثمر کشورهای عضو شاهد افزایش و ارتقای سطح ظرفیت‌های ترانزیتی این کریدور باشیم.

وی با اشاره به این‌که برگزاری اجلاس شورای هماهنگی کریدور شمال – جنوب با افتتاح راه‌آهن قزوین – رشت که چهارشنبه هفته جاری با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود همزمان شده است، اظهار کرد: راه‌آهن قزوین – رشت بخشی از کریدور شمال – جنوب است و با حضور رئیس جمهوری به زودی افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد احداث راه‌آهن رشت – آستارا، گفت: احداث این راه‌آهن بخشی از کریدور شمال به جنوب است و پروژه مربوطه تحویل پیمانکار شده است و افتتاح آغاز برنامه و پس از آن عملیات اجرایی پروژه همزمان با حضور رئیس جمهوری طی هفته جاری آغاز می‌شود.

اسلامی ادامه داد: منابع مالی پروژه پیش‌بینی شده است و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که کریدور شمال – جنوب از سه بخش تشکیل شده است، اظهار کرد: بخش اول مقوله زیرساخت‌هاست تا بتوان ظرفیت ترانزیتی کریدور را ارتقا داد و باید خاطر نشان کرد که به صورت سنتی طی سال‌های گذشته بار از این مسیر به آسیای میانه و قفقاز منتقل می‌شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که توسعه بنادر شمالی و جنوبی و به طور ویژه ساخت راه‌آهن چابهار – زاهدان، بافق – بندرعباس تا سرخس، قزوین – رشت و ادامه آن تا آستارا از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت تکمیل کریدور شمال – جنوب است، گفت: اتصال خط آهن به نقاط شمالی، شرقی و غربی در کریدور شمال از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: ایجاد قابلیت برای مدیریت جابه‌جایی بار که به صورت مستقل توسط کشورهای مختلف انجام می‌شود و نیز ایجاد ظرفیت لجستیکی به منظور ارتقای توان حمل و نقلی با ایجاد شرکت‌های چند وجهی دو بخش دیگر مورد نظر کریدور شمال به جنوب است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع باران شدید از فردا در ۷ استان

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.
چاپ فاکتور اختصاصی با تضمین ارزان‌ترین قیمت وبهترین کیفیت؟!

سه‌شنبه بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید خواهد شد و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

پنجشنبه گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

در ۲ روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • سختی کار نفتی‌ها
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان