Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: ابلاغ سند نقشه جامع علمی کشور به دانشگاه‌ها به وزارت علوم و وزارت بهداشت واگذار شد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور کبگانیان، دبیر ستاد جامع نقشه علمی کشور در حاشیه جلسه ستاد که امروز برگزار شد، گفت: ریاست جمهوری در شهریور ۹۶ ابلاغ کرد که بلافاصله مسئولان ذیربط همگی دردبیرخانه شورا با همکاری یکدیگر سند جامعی را تصویب کنند اسناد دیگری نیز در این حوزه بود که مقام معظم رهبری خواستند که جمع آوری شود که با توجه به آن‌ها یک سند رسمی در حوزه علم و فناوری تدوین شود که این سند در آخرین جلسه سال ۹۶ تصویب و در اردیبهشت ۹۷ ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دبیرخانه شورا و ستاد نقشه اسناد را رها نمی‌کنند و باید این اسناد بررسی شودو تقسیم کار ملی صورت بگیرد تا بتوانیم بر اجرای آن نظارت کنیم، زیرا رهبری در مطالبات شان فرمودند: دبیرخانه شورا باید نظارت جدی بر این سند انجام دهد.

وی افزود: هدف اصلی سند گسترش روابط علمی بین الملل با توجه به آسیب‌هایی است که ممکن است رخ دهد گاهی اوقات این آسیب‌ها که از کشور‌های صنعتی تحمیل می‌شود باعث می‌شود روابط علمی بین المللی آسیب ببیند.

وی ادامه داد: چند قرن پیش کشور ایران و تاریخ جهان اسلام علم را رایگان به دنیا آموختند و نباید علم را امنیتی کنیم در آن موقع بدون اینکه دانشمندان اروپایی مشکلی داشته باشند به ایران می‌آمدند و نجوم تحصیل می‌کردند و حتی هزینه رفت و آمد‌های آن‌ها را پرداخت می‌کردیم الان هم جمهوری اسلامی انتظار دارد از علمی که خود ایران در تولید آن نقش داشته بتواند استفاده کند این هدف این سند است.

دبیرستاد جامع نقشه علمی کشور گفت: هدف این سند این است که دانشمندان راحت تبادل علمی داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش دوم جلسه گزارش‌های جامع از وزارت علوم که توسط وزیر علوم و معاونش ارائه شد و وزارت بهداشت نیز گزارش کاملی ارائه کرد و در نهایت معاونت علمی ریاست جمهوری گزارشی ارائه کرد و انتظار داریم که دستگاه‌های ذیربط وسط میدان باشند.

کبگانیان گفت: وزیر خارجه نیز در مورد سازوکار آموزش و توجیه افراد پیشنهاد خوبی را داد که براساس این پیشنهاد اساتید و محققان ما باید در رفت و آمد‌ها یکسری اطلاعات اولیه داشته باشند و آموزش‌های لازم را ببینند. وزارت اطلاعات نیز برای صیانت از دستاورد‌های اساتید و تسهیل کار آن‌ها اقداماتی را پیش ببرد.

وی افزود: در انتهای جلسه قرار شد همه اعضا روش اجرایی کردن سند نقشه جامع علمی کشور را پیشنهاد دهند که پیشنهادات خوبی ارائه شد و با توجه به اینکه هر هفته نمی‌توانیم این جلسه را با حضور این اعضا برگزار کنیم بنابراین معاونت علمی ظرف سه ماه تا ۲۳ اردیبهشت نقشه راه اجرایی کردن سند را با کمک وزارت علوم، بهداشت، وزارت خارجه و دانشگاه آزاد تدوین خواهد کرد که در آن جلسه بتوانیم کلیات سند را تصویب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد ابلاغ سند به دانشگاه‌ها توسط وزیر علوم و بهداشت انجام شود و ریاست جمهوری به دستگاه‌های اصلی ابلاغ کند که چه کار‌هایی براساس این سند باید انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کبگانیان ستاد نقشه جامع وزارت بهداشت وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی