Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه با استفاده از تکنولوژی چاپگر سه بعدی امکان تولید بافت زنده بدن و پیوند محقق شده است. گروه فناوری خبرگزاری دانشجو- حمیده آقاجانی؛ سرعت تکنولوژی و فناوری در دهه فعلی به قدری بالاست که گاهی کشور‌های دیگر از این قطار جا می‌مانند. این روز‌ها دیگر تکنولوژی اختصاصی مربوط به یک حوزه نیست و می‌تواند خدمات جالبی به مشتریان ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در گذشته هر وقت اسم پرینتر به گوشمان می‌خورد تصورمان به سمت و سوی یک دستگار با قابلیت چاپ تصاوری و متون به صورت سیاه و سفید و یا رنگی بود. اما امروزه دیگر چاپگر‌ها به این چاپ ساده بسنده نمی‌کنند. حالا نسل جدیدی از چاپگر‌ها در بازار وجود دارد که خروجی آن موجب تعجب افراد می‌شود.

امروز پرینتر‌های سه بعدی می‌توانند هر چه را که اراده کنید از چاپ مصالح ساختمانی و تلن همراه تا بافت‌های بدن موجود زنده را خلق کنند، تعجب نکنید نسلی از پرینتر‌ها به دست مهندسان ساخته شده است که می‌تواند بافت زنده بدن را با قابلیت پیوند به بدن تولید کند.     پیشرفت‌های اخیر، امکان پرینت سه بعدی مواد زیست سازگار، سلول‌ها و اجزای حمایت کننده را به کمک چاپگر سه بعدی زیستی فراهم کرده است. پرینت سه بعدی جهت رفع نیاز به بافت‌ها و اندام‌های مناسب برای پیوند عضو در حوزه پزشکی بازساختی به کار گرفته می‌شود.   تحقق یک رویا با تلاش استارت‌آپ بایوپرینتر در واقع چاپ زیستی سه بعدی تکنولوژی نو ظهوری است که به منظور طراحی و ساخت سازه‌های سلولی سه بعدی با هدف جایگزینی ارگان از دست رفته و هم چنین آزمودن دارو‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جذاب‌ترین مزیت این تکنولوژی توانایی آن در ایجاد ساختار‌های سه بعدی با اجزای زنده بیولوژیکی مانند سلول‌ها و مواد غذایی آنهاست.

در برخی کشور‌های جهان این تکنولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرد و خوشبختانه ایران نیز به همت جوان با استعداد و پرتلاش دانشگاهی توانسته تا نمونه‌ای از این چاپگر را بسازد.     مجید حاجی‌حسینعلی در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو درخصوص نحوه راه‌اندازی استارت آپ امیدآفرینان مهندسی آینده(بایوپرینتر) اظهار کرد: از سال ۹۵ کار خود را در قالب یک تیم سه نفر آغاز کردیم و متاسفانه برخی دوستان به دلیل ادامه تحصیل از تیم جدا شده به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، اما استارت آپ همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهاجرت عدم حمایت لازم از فارغ التحصیلان دانشگاهی است، افزود: متاسفانه امروز شرایط اقتصادی جامعه به گونه‌ای نیست که این گونه مشاغل بتوانند به درآمد زایی مناسب برسند.

حاجی‌حسینعلی در خصوص ایده ساخت دستگاه چاپگر سه بعدی زیستی یا بایوپرینتر، گفت: این دستگاه سلول و مواد زیستی را در یک ساختار زیستی چاپ می‌کند و هدف نهایی این است که بافت‌هایی بسازیم که امکان پیوند به بدن را داشته باشد و از آن به عنوان جایگزین بافت‌های آسیب دیده و یا از دست رفته استفاده شود.   حمایت مرکز رشد دانشگاه شریف پشت ما بود
وی  با بیان اینکه دانشگاه حمایت‌های خوبی از این تیم کرده است؛ تصریح کرد: دفتر اصلی ما در مرکز رشد دانشگاه شریف قرار دارد و پارک علم و فناوری و مرکز رشد شریف خدماتی خوبی از جمله در نظر گرفتن فضای مناسب و دوره‌های مشاوره‌ای به ما ارائه میکنند.     حاجی‌حسینعلی ادامه داد: از طرف دیگر معاونت‌های وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در راستای حمایت از استارت‌آپ‌ها خدمات مشاوره و کمک‌های نقدی به شکل وام به ما ارائه کرده‌اند.     تسهیلات کم برای یک ایده بزرگ!
وی در خصوص مبلغ وام دریافتی گفت: البته این وام حدود ۵ میلیون تومان بوده و رقم چشمگیری نبود؛ و ما با این پول تنها توانستیم نمونه ساخته شده را کامل کنیم البته باید بگویم که خوشبختانه فروش‌هایی از ابتدای امسال داشتیم که وارد بازار شده و سیستم در حال حاضر می‌تواند هزینه‌های خود را پوشش دهد.

حاجی‌حسینعلی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه این استارت آپ اظهار کرد: در تجاری سازی مسئله برندینگ مطرح است و با توجه به هزینه بالای آن و تخصصی بودن کار، سختی‌هایی در ادامه راه به وجود می‌آید.   وی با اشاره به این که در ایران قانون حمایت از مالکیت فکری به خوبی اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: به طور کلی با توجه به این که در حال حاضر وضعیت اقتصادی خیلی مطلوب نیست فروش دستگاه و تجهیزات سخت افزاری مقدار سخت است و ما تلاش می‌کنیم با خدمات پس از فروش خوب و با تبلیغات مناسب و رزومه کاری مناسب مشتری را جذب کنیم.   حاجی‌حسینعلی با اشاره به تجاری سازی این دستگاه، ادامه داد: چاپگرهای ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و شریف  مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین به دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس خدمات ارائه می‌کنیم.     نگهداشت نیروی متخصص سخت است
وی  با اشاره به دو چالش اساسی در تولید این چاپگر، گفت: اولین چالش نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت است که تامین آن بسیار مشکل بود و دوم اینکه نیروی انسانی و نگهداشت نیروی انسانی برای ما مشکل است.  
حاجی‌حسینعلی در همین خصوص ادامه داد: نگه داشتن نیروی انسانی متخصص در داخل کشور بسیار سخت است زیرا این‌ها به سرعت جذب مراکز کاری و تحقیقاتی خارج از کشور شده و مهاجرت می‌کنند.   وی یادآور شد: در شرایط سخت کنونی همه تلاش می‌کنند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم، اما تنها خواهش من از مسئولین این است که به هر کس متناسب با کاری که انجام داده شده بها بدهند.
حاجی‌حسینعلی افزود: وقتی یک گروه و تیم یک کار خوب انجام می‌دهد و کار آن‌ها نتیجه داده و افراد دیگری در جامعه از کار این تیم استفاده می‌کنند؛ لازم است از این گروه‌ها حمایت شده و به آن‌ها بها داده شود و صرفا اینکه اگر گروهی اسامی خاص دارند به خاطر اسم و رسمشان بها داده شود کار درستی نیست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای حمایت از استارت آپ‌ها نگاه کردن به رزومه، تجربه و تخصص افراد به آن‌ها کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان استارت آپ چاپ سه بعدی پیوند عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت

یک رسانه برجسته عربی با اشاره به بیداری جهان بعد از مشاهده جنایات اسرائیل تحت حمایت کامل آمریکا و غرب در نوار غزه تاکید کرد که دورویی آمریکا برای جهانیان فاش شده و امروز اسرائیل یک بارِ استراتژیک و پرهزینه بر دوش ایالات متحده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه تحلیل‌های نویسندگان و رسانه‌های عربی درباره خیزش دانشجویی کنونی که در آمریکا شاهد آن هستیم و دانشجویان برای دفاع از دموکراسی و حقوق مردم مظلوم فلسطین اقدام به برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز کرده و با وجود اینکه هیچ روش خشن و آسیب‌زایی برای بیان این اعتراض خود استفاده نمی‌کنند به وحشیانه‌ترین شکل ممکن مورد سرکوب دولت و سرویس امنیتی ایالات متحده قرار گرفته‌اند، روزنامه القدس العربی در تحلیلی به قلم «عبدالله خلیفه الشایجی» به بررسی همین مسئله پرداخته و نوشت، از زمانی که دولت وقت آمریکا در سال 1948 رژیم اسرائیل را به رسمیت شناخت، ایالات متحده تبدیل به اولین و اصلی‌ترین حامی این رژیم به عنوان پایگاه پیشرفته آمریکا در منطقه شد.

آمریکا؛ حامی مطلق جنایات صهیونیست‌ها

از آن زمان تاکنون ایالات متحده در گفتار و عمل ثابت کرده که اولین شریک و حامی رژیم اشغالگر در تمام جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های آن علیه اعراب و به ویژه مردم فلسطین است. همچنین با وجود اینکه تعداد یهودیان آمریکا بسیار کم بوده و آنها بیشتر از 6 میلیون نفر نمی‌شوند و تنها 2 درصد جامعه آمریکا را تشکیل می‌دهند اما ستون فقرات نظام سیاسی و تصمیم گیری آمریکا در دست یهودیان و لابی صهیونیسم قرار دارد و به نوعی یهودیان سایر شهروندان آمریکایی را در این کشور محاصره کرده‌اند.

ایالات متحده تاکنون از 84 بار حق وتوی خود 44 بار آن را برای حمایت از دروغ‌های رژیم صهیونیستی و تجاوزات وحشیانه آن علیه مردم فلسطین استفاده کرده و با سوء استفاده مکرر از حق وتوی خود جهت محافظت از اسرائیل، نقش سازمان ملل را کاملاً به حاشیه رانده است. آمریکا از 7 اکتبر 2023 یعنی از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون 4 بار از وتو حق وتوی خود برای جلوگیری از توقف جنگ در نوار غزه استفاده کرده است. این کشور همچنین اخیراً قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را نیز وتو کرد.

همچنین ایالات متحده که متعهد به تامین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی مختلف برای رژیم صهیونیستی جهت استفاده از آنها در کشتار مردم غزه است اخیرا در جریان عملیات تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل، در کنار انگلیس و فرانسه و چند کشور دیگر علناً برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به کمک اسرائیل آمد. اسرائیل اولین طرفی است که میزان کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به آن از 150 میلیارد دلار فراتر رفته است و جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور هفته گذشته همراه با اعضای کنگره قانونی را برای اختصاص 26 میلیارد دلار کمک به اسرائیل جهت حمایت از آن در جنگ غزه تصویب کرد.

همه این‌ها کافیست تا مردم جهان بدانند که کل نظام آمریکا از رئیس جمهور آن گرفته تا کنگره و رسانه‌های این کشور با وجود کشتار بیش از 34 هزار فلسطینی و مجروح شدن 80 هزار نفر با سلاح‌های آمریکایی همچنان در حمایت از جنایت‌های اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی مصمم هستند و فرقی نمی‌کند که چه دولتی در آمریکا روی کار باشد و همه دولت‌های این کشور سیاست ثابتی در حمایت از رژیم اشغالگر و سرپوش گذاشتن بر جنایات آن دارند.نکته قابل توجه اینجاست که اگر اسرائیل حتی علیه شهروندان آمریکایی هم مرتکب جنایت شود دولت آمریکا باز هم از اسرائیل حمایت می‌کند.

خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کردبیداری نسل جدید آمریکا و تأثیر آن بر آینده روابط با اسرائیلآگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد

ایران و مقاومت فلسطین بازدارندگی پوشالی اسرائیل را درهم شکستند

اما در جنگ هفت ماهه نسل کشی صهیونیست‌ها علیه غزه، مقاومت فلسطین و ایران هیبت پوشالی و بازدارندگی اسرائیل را شکستند و نابود کردند و این تحولات همچنین بیداری عمیقی در میان نسل جدید اعراب و نیز غربی‌ها و اروپایی‌ها به وجود آورد؛ جایی که امروز شاهد تحسن‌ها و اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه معتبر آمریکایی از شرق تا مرکز و غرب این کشور هستیم و دانشجویان نخبه‌ای که رهبران آینده آمریکا هستند در محکومیت و رد جنایات اسرائیل علیه نوار غزه اقدام به برگزاری تظاهرات کرده‌اند.

شکی نیست که همه این‌ها موجب سرافکندگی و شرمساری شدید بایدن و دولت او به خاطر حمایت‌های نامحدود از جنایات رژیم صهیونیستی می‌شود؛ حمایت‌هایی که با ارزش‌ها و حقوق بشر ادعایی آمریکا و گفتمان این کشور در تضاد بوده و ثابت می‌کند که آمریکا در همه این موارد از استانداردهای دوگانه تبعیت می‌کند و اهداف سیاست خارجی آن با عدالت و حقوق بشر مغایرت کامل دارد.

افشای چهره زشت و ریاکار آمریکا برای جهان

در زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین همه جهان دیدند که بایدن و دولت‌های اروپایی چگونه بلافاصله شروع به محکوم کردن این عملیات کردند و تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه از جانب آنها اعمال شد. این در حالی است که امروز بایدن و کشورهای اروپایی چشمان خود را به روی همه جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های اسرائیل که جدیدترین مورد آن کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های غزه و جنایات فجیع نظامیان صهیونیست علیه غیرنظامیان فلسطینی است بسته‌اند و جرات حتی محکوم کردن آن را هم ندارند.

دولت‌های متوالی آمریکا بارها بر اهمیت روابط ویژه و عمیق با اسرائیل تاکید کرده‌اند و اسرائیل در واقع عامل استعماری آمریکا و غرب در منطقه محسوب می‌شود و برخی در واشنگتن اسرائیل را به عنوان ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه توصیف می‌کنند.

اما امروز جهان بیدار شده و به ویژه ملت‌های عربی بعد از مشاهده دورویی آمریکا که در جریان جنگ ویرانگر علیه غزه به اوج خود رسید چهره واقعی این کشور را شناختند و هرگز به آن اعتماد نمی‌کنند و امروز اسرائیل تبدیل به یک بارِ استراتژیک و پرهزینه برای آمریکا شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده