Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@07:41:20 GMT

مسیر ریلی قزوین - رشت و ویژگی های منحصر به فرد آن

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۲۹۰۰

مسیر ریلی قزوین - رشت و ویژگی های منحصر به فرد آن

‍‍‍‍‍‍

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به افتتاح مسیر ریلی قزوین - رشت در روزهای آینده گفت: این مسیر با ویژگی های منحصر به فرد یکی از مهمترین مسیرهای ریلی کشور به شمار می رود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خیراله خادمی در گفتگوی 18:30 شبکه خبر با اشاره به اینکه 90 درصد حمل و نقل کالا در کشور از طریق جاده صورت می گیرد، گفت: برای کاهش خسارت های اقتصادی این شیوه، باید روش حمل و نقل را از جاده ای به حمل و نقل ریلی تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه قبل از انقلاب کل شبکه ریلی کشور 4546 کیلومتر بود افزود: هم اکنون 13 هزار و هفتصد کیلومتر مسیر ریلی داریم که 11 هزار کیلومتر ان شبکه ریلی اصلی است. او با اشاره به اینکه برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور اجرای 10 هزار کیلومتر ریل جدید تدوین شده است، گفت: هم اکنون 3300 کیلومتر مسیر ریلی در دست اجرا داریم که 975 کیلومتر آن در اولویت برنامه تدوین شده است. در این اولویت اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی و همچنین اتصال افغانستان به این شبکه مد نظر بود که هم اکنون با اتصال استان های همدان، کرمانشاه و آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور 21 استان به این شبکه متصل شده اند که با اتصال مرکز گیلان به عنوان یکی از مهمترین مراکز استان ها از نظر تاثیر بر این شبکه، نحوه اجرا و میزان حمل و نقل بار و مسافر به این شبکه در 15 اسفند ماه، 22 استان به شبکه ریلی کشور متصل می شوند.  خادمی افزود: این خط ریلی بخش مهمی از کانال شمال به جنوب شبکه ریلی کشور است که از بندرعباس در جنوب تا آستارا در شمال کشور ادامه دارد. افتتاح این مرکز برای اتصال به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان، روسیه و سپس اروپا به مثابه پل ارتباطی بین اروپا و آسیاست.
 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه هم اکنون بر اساس برآوردها سالانه حدود 40 میلیون تن کالا از هند و کشورهای آسیای جنوب شرقی از طریق دریا و کانال سوئز به روسیه و اروپا در 36 روز ارسال می شود، افزود: با اتصال خط ریلی قزوین - رشت - آستارا به شبکه ریلی کشور، انتقال کالا به حدود 16 روز و هزینه انتقال کالا هم 30 درصد کاهش می یابد.

وی ریل گذاری خط گیلان را با توجه به گذر از البرز بسیار سخت و وقت گیر اعلام کرد و گفت: این خط ریلی از کنار رودخانه سفید رود  و دریاچه منجیل عبور می کند و 28 کیلومتر مسیر تونل گذر و 9 کیلومتر مسیر پل گذر دارد.
خیراله خادمی در ادامه چگونگی احداث خط ریلی گیلان گفت: ارزش ریالی این پروژه روزانه 6 هزار میلیارد تومان و در مجموع 1850 میلیارد تومان است.
او به بومی بودن پروژه ریل گذاری خط گیلان اشاره کرد و گفت: در این پروژه عظیم حتی یک متخصص خارجی هم دخالتی نداشته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به افتتاح خط ریلی قزوین - گیلان در 15 اسفند، گفت: این خط ریلی مسافری و باربری در ایام نوروز 98 قابل استفاده خواهد بود.
وی به سه شاخه بودن ریل گیلان اشاره کرد و گفت: مسیر انزلی تا دو سال دیگر و خط آستارا تا 5 سال دیگر پیگیری خواهد شد.

   خیراله خادمی افزود: در پروژه های بعدی مسیر ریل تهران به آذربایجان شرقی در برنامه آتی شرکت است این ریل از شهر میانه و بستان آباد خواهد گذشت. او به اجرای ریل گذاری مسیر سخت و کوهستانی ریل گذاری تبریز پرداخت و گفت: این مسیر برای مبادلات اقتصادی با ترکیه بسیار ارزشمند است.
 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به خطوط ریلی بیش از 620 کیلومتری زاهدان به سواحل مکران در چابهار اشاره کرد و افزود: این خطوط ریلی و مشابه آن در مسیرهای سه استان دیگر (بجز آذربایجان شرقی و گیلان) تا آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.
خادمی راه اندازی مسیر ریلی مکران به زاهدان و توسعه آن را باعث رونق مبادلات اقتصادی و تجاری و رونق جاده ابریشم دانست. مشروح این گفت و گو را در ویدئو زیر ببینید:
  دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تردد نوروز مسافرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی در بازدید از غرفه استانداری فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه، با توانمندی‌ها و زنجیره‌های ارزش این استان در حوزه‌های فولاد، گیاهان دارویی، گردشگری و کشاورزی بیشتر آشنا شد و گفت: استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد.

وزیر کشور بیان کرد: یکی از اتفاقات خیلی خوب، برگزاری نمایشگاه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها برای دومین سال متوالی به همت وزارت کشور و استانداری‌ها است.

احمد وحیدی با بیان اینکه تلاش شده زنجیره‌های ارزش در هر استان تعریف و زمینه جذب سرمایه گذار برای آنها فراهم شود؛ گفت: باید با ارزیابی ابتدا و انتهای زنجیره بهترین زنجیره‌های ارزش شناسایی و انتخاب شوند؛ علاوه بر این گروه‌هایی که می‌توانند در راستای هم افزایی و هدفمندی در استان‌ها تعریف شوند نیز باید مشخص شوند.

وحیدی یکی از ویژگی زنجیره‌ها را امکان شکل‌گیری به صورت درون استانی و برون استانی عنوان و خاطرنشان کرد: دستیابی به اشتغالزایی هدفمند از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از زنجیره‌های ارزش در استان‌های مختلف کشور شکل گرفته است؛ بیان کرد: خوشبختانه زنجیره‌های ارزش به سمت بلوغ خودشان حرکت می‌کنند و در این نمایشگاه اتفاقات خیلی خوب همراه با شور و نشاط قابل توجهی را شاهد بودیم.

وزیر کشور تسهیل کار سرمایه گذاران و ایجاد زمینه انتخاب برای آنها را از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

کد خبر 6090393

دیگر خبرها

  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • «فوربز» بررسی کرد؛ اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی​
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری