Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@13:11:32 GMT

پویش «یک من، یک درخت» در همدان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۳۳۳۱

پویش «یک من، یک درخت» در همدان اجرا می شود

عباس صوفی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با دعوت از مردم برای کاشت درخت در روز درختکاری، تاکید کرد: حفاظت از درختان موجود، اهمیت و ضرورت بیشتری نسبت به کاشت درخت دارد.
وی اظهار داشت: درختان علاوه بر اینکه کیفیت هوا را افزایش داده و آلودگی‌ هوا را کاهش می دهند، تولید اکسیژن کرده و زیستگاه حیات وحش هستند، همچنین کارکردهای زیبایی‌شناختی، دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صوفی با اشاره به روزهای پایانی فصل زمستان و نزدیک شدن به سال نو ادامه داد: بانوان در پایان سال اقدام به رسم قدیمی خانه تکانی می کنند که موجب تولید پسماندهای زیادی می شود.
شهردار همدان با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری با انجام اقداماتی درصدد ایجاد فرهنگسازی نسبت به مدیریت اصولی پسماندها است، اضافه کرد: کاهش میزان تولید زباله و کیسه‌های نایلونی و تشویق شهروندان به جداسازی و تفکیک مواد قابل بازیافت از سایر پسماندها به منظور بازیافت و استفاده مجدد از اهداف اجرای این طرح است.
صوفی ادامه داد: پویش بزرگ «یک من، یک درخت» در راستای القای مفهوم با ارزش بودن کاغذ اجرا می شود و مادامی که این درخت زنده و پابرجا است این موضوع در خاطر مخاطب باقی خواهد ماند.
وی اظهار داشت: این درختان در کانکس های بازیافت و پنج چادر در پنج نقطه شهر توزیع می شود و هزینه آن نیز صرف کمک به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست می‌شود.
صوفی اظهار داشت: همچنین به منظور تشویق شهروندان به تفکیک و جداسازی پسماندها و تحویل مواد قابل بازیافت به محل های یاد شده، اقلامی مانند ماهی، سنبل، سبزه و شوینده به شهروندان اهدا می شود.
در ایران، روزهای 15 تا 22 اسفند بعنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند روز ‌درختکاری است.
7523/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آلودگی هوا زنان سال نو شهرداری هفته منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام اشتری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: اینکه از مجموع ۷۰ شهر آذربایجان شرقی تعداد ۱۲ شهر دارای طرح جامع مدیریت پسماند باشند، جای تأمل و البته نگرانی دارد، چون در صورت بی توجهی به این موضوع مهم زیست محیطی آینده بهداشت محیط و فضای عمومی شهرها با مخاطرات بسیار عدیده ای مواجه خواهد شد.

وی هر گونه توسعه پایدار بدون توجه به موازین و ضوابط زیست محیطی را بی نتیجه و منجر به بروز انواع مشکلات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی دانست و یادآور شد: هر گونه توسعه باید با مد نظر قرار دادن مسائل زیست محیطی به ویژه در حوزه مدیریت پسماندها به انجام برسد.

اشتری از شهرداری و شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان شرقی خواست تا با نگرشی خاص به مساله حیاتی مدیریت پسماندها توجه و با اقدام به موقع و فوری خود زمینه‌های لازم و کافی برای تصویب این طرح‌ها را در ۵۸ را ایجاد کنند.

وی دفع پسماندهای غیر بهداشتی در کلانشهر تبریز در ۲ سال اخیر را مناسب توصیف و اظهار کرد: در این دوره زمانی شهرداری بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای دفع بهداشتی پسماندهای شهری هزینه کرده است که این امر نشان دهنده توجه و اهتمام خاص این مجموعه به مسائل زیست محیطی است، اما انتظار داریم این اقدامات متوقف نشده و با قدرت و حدت بیشتری ادامه یافته و تقویت شود.

اشتری یکی از چالش‌های بسیار مهم و محوری در مدیریت پسماندها در آذربایجان شرقی به خصوص تبریز را عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبدا اعلام کرد و یادآور شد: این طرح باید در دهه ۱۳۹۰ اجرایی می‌شد که بنا دلایلی هنوز شاهد اجرای آن در این کلانشهر ۲ میلیون نفری نیستیم.

وی موضوع دفع و جمع آوری بهداشتی زباله‌ها را مهم‌ترین چالش کنونی زمین و محیط زیست عنوان و اضافه کرد: مدیریت نادرست پسماندها امروز یکی از مهمترین معضلات محیط زیستی در جهان است که خسارت ناشی از آن ارقام بسیار بالا و هنگفتی را در بر می‌گیرد و باید توجه داشت که تفکیک زباله از مبدا به احترام زمین پاک می‌تواند ثمربخش باشد.

کد خبر 6090987

دیگر خبرها

  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان