Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:01:12 GMT

حفظ قومیت ها برای حفاظت ازهویت ملی در ارتباطات جهانی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۳۵۰۵

حفظ قومیت ها برای حفاظت ازهویت ملی در ارتباطات جهانی

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش اقوام در حفظ هویت ملی، گفت: برای حفظ هویت ملی در ارتباطات جهانی، باید قومیت های خود را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید عباس صالحی عصر دوشنبه در پنجمین جلسه هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با تاکید بر نقش سرمایه های اجتماعی در حفظ و انحطاط حکومت ها گفت: در بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان نیز توجه به سرمایه های اجتماعی برای حفظ هویت آن ضرروی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: فرصت سه ساله داریم تا با اقدامات خود بتوانیم این بنیاد را به طور کامل به جامعه مخاطب معرفی کنیم و اگر در این بازه زمانی نتوان به این مهم رسید در معرض مخاطره می افتد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: برای استمرار و امتداد فعالیت های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان باید به گونه ای تلاش کنیم که تبدیل به نهالی محکم شود تا در آینده به آن به عنوان بذری نو پا که می توان به راحتی حذف کرد نگریسته نشود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای استمرار این بنیاد توجه به یکسان سازی از اهمیت زیادی برخوردار است. ترسیم چشم انداز سه ساله از انقطاع آن جلوگیری و بر اهمیت آن می افزاید.
صالحی در ادامه بر توجه به نهادسازی بنیاد نیز تاکید کرد و گفت: نهادسازی موضوع مهمی است که باید در این بنیاد با قوت شکل بگیرد که از آن جمله می توان به اجزای اداری و مرکزیت و شعب آن اشاره کرد.
به گفته وی، دفاتر استانی این بنیاد باید راه اندازی شود. بنابراین داشتن محلی برای فعالیت ها از جمله ضروریات محسوب می شود زیرا هر فعالیتی در مرحله اول به محل و فضایی برای ادامه راه نیاز دارد.
رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان افزود: توجه به منابع از جمله سرمایه های اجتماعی برای حفظ هویت و ادامه راه بنیاد نیز از دیگر ضروریاتی است که باید به آن اهمیت داد. در حوزه ساختار اداری باید با سرعت بیشتری حرکت کند و ابهامات موجود آن برطرف شود تا به یک پایداری نسبی برسد.
صالحی ادامه داد: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان متشکل از ٤ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان است و باید به گونه ای عمل کرد که با مدیریت فعال و کاربردی به نهادسازی این بنیاد پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه انقطاع در برخی فعالیت ها منجر به قطع حیات اجتماعی و یأس اجتماعی می شود گفت: باید چشم انداز روشنی به عنوان نقشه راه عملیاتی برای سه سال آینده فعالیت های این بنیاد در نظر بگیریم زیرا فلسفه وجودی و اهداف بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در این چشم انداز خود را نشان می دهد و خروجی فعالیت های آن باید قابل توجه باشد.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای این جلسه محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و دبیر هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان گزارشی از روند فعالیت های این بنیاد در حوزه های مختلف ارائه داد.
در ادامه اکبر بهنام جو استاندار استان اردبیل بر ترسیم برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در فعالیت های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان تاکید کرد.
در این جلسه اعضای حاضر پیشنهادهایی از جمله توجه به برنامه های سال ٩٨ در تدوین برنامه های سالانه در هیات امنا، حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ٤ استان آذرابیجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان، تخصیص بودجه جدید برا ی نهادسازی بنیاد، حضور بنیانگذاران با توجه به قدرت تاثیر آن ها بر افکار عمومی و اهالی فرهنگ و هنر و ...، توجه به زبان ترکی آذری و ... از سوی اعضای حاضر ارائه شد.
در پایان این جلسه از کتاب سوزلرین واحد یازیلیشی (شیوه خط و فرهنگ املایی ترکی آذربایجانی یکسان نویسی کلمات) رونمایی شد.
فراهنگ ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و ادب بنياد فرهنگي آذربايجان وزير ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید نیلی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به حمید نیلی به عنوان مدیرکل جدید هنرهای نمایشی، آمده است:

«نظر به سوابق، تعهد، روحیه انقلابی ، تخصص و تجربیات ارزشمند شما در حوزه فرهنگ و هنرهای نمایشی، به پیشنهاد معاون محترم امور هنری و به موجب این حکم به سمت «مدیرکل هنرهای نمایشی» منصوب می‌شوید. با توجه به جایگاه والا و بنیادین هنرهای نمایشی در عرصه هنر، انتظار می‌رود جناب‌عالی با برنامه-ریزی دقیق و پیش‌رونده و بهره‌گیری از پیشکسوتان متعهد این عرصه و تعامل سازنده با هنرمندان هنرهای نمایشی درخصوص موارد ذیل اهتمام ویژه را مصروف دارید:

۱-کشف و پرورش استعدادهای نمایشی کشور

۲-ترویج ادبیات فاخر فارسی و قصه‌ها و قهرمانان آن در نمایش‌های صحنه‌ای

۳-صیانت از مرزهای اخلاقی، دینی، انقلابی و ملی و خانوادگی در آثار تولیدشده در سراسر کشور

۴-رشد کیفی و ارتقای شاخص‌های هنری هنرهای نمایشی

۵-توجه ویژه به تولید نمایشنامههای فاخر و تربیت نویسندگان متعهد به آرمان های انقلاب اسلامی و مدیریت ترجمه نمایشنامه‌های خارجی

۶-پاسداشت و تکریم هنرمندان این هنر فاخر به‌ویژه پیشکسوتان ارجمند

۷-توجه ویژه به تئاتر کودک و نوجوان و ترویج و توسعه نمایش‌های آموزنده اجتماعی، دینی و ملی

۸-توجه ویژه به ظرفیت‌های استانی و شهرستانی هنرهای نمایشی و تقویت و توسعه آن

۹- دقت نظر و تلاش برای ترویج مفاهیم دینی، ملی، اخلاقی و خانوادگی و تاریخ پرفرازو نشیب ایران اسلامی به‌ویژه تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی در آثار تولیدشده

جا دارد از تلاش‌های ستودنی برادر خوبمان جناب آقای نظری هم در طول مسئولیت تشکر ویژه نمایم. مزید توفیق جناب‌عالی رادر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، در ظل توجهات حضرت‌ولی‌عصر(عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از خداوند متعال خواستارم.»

حمید نیلی پیش از این مدیرعامل تماشاخانه‌ ایران‌شهر، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، دبیر هفدهمین جشنواره‌ی تئاتر مقاومت، مشاور عالی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بوده است و تهیه‌کنندگی چندین نمایش صحنه‌ای و تلویزیونی در کارنامه‌ای‌ او به چشم می‌خورد.

پیش از این کاظم نظری به عنوان مدیر کل هنرهای نمایشی عهده‌دار این سمت بود.

کد خبر 6099358 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب شد
  • حمید نیلی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی شد
  • مردمی شدن روز شهرکرد موجب ماندگاری آن می‌شود
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن