Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@23:33:49 GMT

بازگشت ۸ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۳۶۸۲

بازگشت ۸ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور

خبرگزاری ایسنا: فرهاد دژپسند عصر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: با وجود تمام محدودیت‌های شکل گرفته در اثر تحریم آمار صادرات نفتی در ۱۱ ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که کشور حدوداً ۴۰ میلیارد دلار صادرات داشته است که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال گذشته کاهشی نشان نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو صادرکنندگان ایرانی توانسته‌اند به خوبی عملکرد خود را حفظ کنند.

به گفته وی، بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته در طول این ماه‌ها حدود هشت میلیارد دلار از این ارز صادراتی به کشور بازگشته که از این رقم ۶.۵ میلیارد دلار مربوط به پتروشیمی‌ها و عرصه‌های فولادی می‌شود.

وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد: با انجام پیگیری‌های لازم از سوی صادرکنندگان ایرانی در آینده‌ای نزدیک مبلغ بیشتری از این دلار‌های صادراتی به کشور بازگردند.

دژپسند با بیان این که دولت تلاش کرده در بسته‌های ارزی خود مشوق‌هایی را برای صادرکنندگان خوش‌حساب در نظر بگیرد، توضیح داد: برای نهایی شدن بسته‌های ارزی یک هیأت پنج نفره با حضور وزیر اقتصاد، وزیر نفت، وزیر سمت، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه مشورت کرده و در نهایت تصمیمات لازم را می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در طول ماه‌های گذشته تلاش شده شرایط برای صادرکنندگان بزرگ بهبود یابد و دولت از این پس نیز با استفاده از نظرات بخش خصوصی تلاش می‌کند اوضاع را مدیریت کند.

به گزارش ایسنا، جدیدترین نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت امشب در اتاق بازرگانی ایران با حضور وزیر اقتصاد و معاون حقوقی رئیس‌جمهور برگزار شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: دژپسند وزیر اقتصاد ارز صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما [با توجه به آغاز سال جدید]تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور
  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • توضیحات وزیر کشور درباره نیکا شاکرمی
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور