Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@04:59:58 GMT

یبوست را در ۶ حرکت درمان کنید

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۴۰۷۵

یبوست را در ۶ حرکت درمان کنید

علل بروز یبوست ممکن است رژیم غذایی نامناسب، بی‌تحرکی ( مانند نشستن‌های طولانی‌ مدت ) و ... باشد و روش‌های درمان معمول آن شامل اصلاح رژیم غذایی و ورزش کردن است اما ورزش چگونه به رفع یبوست کمک می‌کند؟ به‌طور کلی، فعالیت بدنی باعث کاهش مدت زمانی می‌شود که طی آن مواد غذایی طول روده بزرگ را طی می‌کند. این کار باعث می‌شود زمان کمتری برای جذب آب از مواد داخل روده وجود داشته باشد و در نتیجه مدفوع انتهای روده، نرم‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه، ورزش‌های هوازی سبب تقویت ضربان قلب و سرعت و عمق تنفس و در نتیجه تقویت قدرت انقباض عضلات روده و دفع مدفوع می‌شود. نمونه‌هایی از این تمرین‌های ورزشی را برایتان انتخاب کرده‌ایم.

تمرین اول برای درمان یبوست

روی زمین بنشینید و کف پاهایتان را به یکدیگر بچسبانید. 2-1 دقیقه وضعیت‌تان را حفظ کنید. 15 ثانیه استراحت و 2 بار دیگر آن را تکرار کنید.

تمرین دوم برای درمان یبوست

بنشینید و یک پا را از روی پای دیگر عبور دهید و زانو را به سمت شانه مخالف بکشید و اندکی بالاتنه را به همان جهت بچرخانید. سپس در سمت دیگر حرکت را انجام دهید. تمرین را 4 مرتبه و هر مرتبه 15 ثانیه حفظ کنید. استراحت بین هر مرتبه تمرینی، باید 15 تا 20 ثانیه باشد.

تمرین سوم برای درمان یبوست

در وضعیت خوابیده به پشت با کمک دست‌ها، پاها را به بدن نزدیک و یک کشش مناسب را در عضلات باز کننده ستون فقرات کمری اعمال کنید. این وضعیت را 3 مرتبه و هر مرتبه 10 ثانیه حفظ کنید. استراحت بین هر مرتبه تمرین باید 15 تا 20 ثانیه باشد.

تمرین چهارم برای درمان یبوست

به صورت طاقباز دراز بکشید. زانوی راست را خم کنید و به پهلو روی زمین بگذارید. 30 ثانیه مکث سپس با پای دیگر تمرین را تکرار کنید. این تمرین را برای هر پا 4 مرتبه اجرا کنید.

تمرین پنجم برای درمان یبوست

در وضعیت خوابیده به پشت یک چرخش خلفی در لگن ایجاد و سعی کنید کمر را به زمین بچسبانید. تمرین را 2 تا 6 مرتبه در روز انجام دهید و هر مرتبه 6 تا 10 ثانیه حفظ کنید. استراحت بین هر مرتبه تمرین 15 تا 20 ثانیه باشد.

تمرین ششم برای درمان یبوست

به صورت طاقباز دراز بکشید. دست‌هایتان در طرفین باشد و جفت پاها را به صورت صاف به اندازه 10 سانتی‌متر از زمین جدا کنید. 10 ثانیه مکث و 3 مرتبه تمرین را تکرار کنید.

ورزش‌های سودمند برای درمان یبوست

درکل یک برنامه پیاده‌ روی منظم به مدت 15-10 دقیقه آن هم چند بار در روز به شما و سیستم گوارشی‌تان در رسیدن به حداکثر فعالیتش کمک بسیاری خواهد کرد. چنانچه از نظر بدنی آمادگی نسبی دارید، انجام ورزش‌های هوازی را به شما توصیه می‌کنیم. نمونه این ورزش‌ها شامل : دویدن، پیاده‌ روی سریع، شنا و ورزش‌هایی مثل بسکتبال و اسکیت است. البته ورزش‌های کششی نیز در درمان این بیماری بسیار موثر هستند.

توصیه‌های چهارگانه مهم در درمان یبوست

در کنار ورزش‌هایی که انجام می‌دهید، نکات زیر را هم فراموش نکنید:
1. میوه‌های آبدار بخورید.
2. مصرف سبزی‌های خام را فراموش نکنید.
3. شیر کم‌چرب بنوشید.
4. 15 دقیقه بعد از غذا خوردن بنشینید زیرا این کار به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: یبوست درمان خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو»، «فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد»، «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «۱۱ آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد»، «برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه»، «اگه هوشت بالاتر از حد متوسطه ۱۱ ثانیه‌ای بز رو در گله‌ی گوسفند پیدا کن» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برای خواندن مطالب روی عناوین کلیک کنید

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه

اگه هوشت بالاتر از حد متوسطه ۱۱ ثانیه‌ای بز رو در گله‌ی گوسفند پیدا کن

فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان در زمان قبل از انقلاب

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

 

۱۱ آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

 

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

دیگر خبرها

  • فرصت انتقام برای گل‎گهر در حذفی مهیا شد
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • (ویدئو) نمایشگاه خودروی پکن در ۶٠ ثانیه
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • توماس توخل درباره رئال مادرید چه گفت؟
  • توخل فاش کرد: چرا بایرن از رئال می‌ترسد!
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • برای قهرمانی تا آخرین ثانیه می‌جنگیم