Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@00:26:53 GMT

97.3 درصد جمعیت 10 تا 49 سال خراسان رضوی باسوادند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۴۱۴۸

97.3 درصد جمعیت 10 تا 49 سال خراسان رضوی باسوادند

مصطفی اسدی روز دوشنبه در مراسم افتتاح سه مرکز یاددهی و یادگیری در کاشمر افزود: 2 سال پیش 37 مرکز یاددهی و یادگیری در استان داشتیم که براساس هدف‌ گذاری صورت گرفته مقرر شد تا پایان امسال 100 مرکز راه ‌اندازی شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 83 مرکز افتتاح شده که امیدواریم تا پایان سال 100 مرکز راه‌اندازی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی رتبه اول کشور را در زمینه تعداد مراکز یادگیری و یاددهی به خود اختصاص داده است، گفت: یک پنجم مراکز یاددهی و یادگیری کشور در این استان قرار دارد.
اسدی افزود: در مراکز یادگیری و یاددهی دو نوع آموزش مهارتی نظری و عملی ارائه می شود که در مهارت ‌های نظری سبک زندگی، حقوق شهروندی و در آموزش عملی قالیبافی، کیف دوزی و امثال آن آموزش داده می‌ شود.
وی اظهار داشت: برای 40 مهارت 39 کتاب مهارتی داریم که 12 کتاب مربوط به پیشگیری از آسیب ‌های مهارتی است.
وی گفت: به هر نوع مهارتی که منجر به اشتغال و ایجاد کسب و پیشه شود و امکان آموزش در مراکز یاددهی داشته باشد مجوز فعالیت داده می شود.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه کلاس‌ های آموزش فنی و حرفه ای در این مراکز برگزار می شود، افزود: پس از اخذ گواهینامه افراد می‌توانند وام خود اشتغالی بین سه تا پنج میلیون تومان و در صورت استمرار بین 100 تا 200 میلیون تومان دریافت کنند.
در این مراسم سه مرکز یاددهی و یادگیری در شهر کاشمر و روستای های فروتقه و قوژد این شهرستان افتتاح شد.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آموزش و پرورش حقوق خراسان رضوی سبک زندگی فنی و حرفه ای 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: این استان رتبه دوم نخبگان انتخابی در دانشگاه فرهنگیان را در کشور دارد و پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه‌های تک رقمی و بالای کنکور هستند.   حبیب‌الله تقی‌پور ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، تنها دانشگاهی است که رئیس جمهور جزو هیئت امنای آن است و با ۹۸ پردیس و ۱۰۰ هزار دانشجو به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور محسوب می‌شود که مورد توجه رهبری نیز هست.    تقی‌پور ادامه داد: باعث افتخار است که دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، ۱۰ درصد دانشجویان و اعضای هیئت علمی را به خود اختصاص داده و ۴۵ هزار دانشجو در آن به شیوه‌های مختلف در حال تربیت هستند.   وی گفت: تا چهار سال آینده نیاز‌های آموزش و پرورش به صورت ثابت از طرف این دانشگاه تأمین می‌شود، همچنین متعهد شده‌ایم نیاز‌های متغیر آموزش و پرورش در حوزه کمبود معلم را در هر لحظه با دانشجویان فعال خود تأمین کنیم و بر این اساس، پارسال دو هزار دانشجو را به کلاس‌های درس فرستادیم.   وی با اشاره به افتخارات دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، گفت: هفته گذشته دانشگاه فرهنگیان با کسب ۱۶ شاخص معتبر دانشگاهی، به عنوان دومین دانشگاه مورد پذیرش وزارت علوم با ساختار و اعضای علمی به صورت مستقل معرفی شد.   تقی‌پور ادامه داد: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه دانشگاه فرهنگیان با قدمت ۱۰۰ ساله، انجام شده که از آن جمله می‌توان به افزایش ظرفیت اسکان و فضای خوابگاهی دانشجویان اشاره کرد که با افزایش پنج فضای خوابگاهی، میزان ظرفیت سکونت خوابگاهی دانشجویان بهتر شده و دانشجویان در فضای خوابگاهی به آرامش بهتری دست یافته‌اند.   مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی یادآوری کرد: آزمون دانشگاه فرهنگیان مستقل شده و از یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب دانشگاه، تعداد ۶۸۰ هزار نفر در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده‌اند که این افتخاری برای انتخاب معلمان شایسته در آینده آموزش و پرورش کشور است.

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی