Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@10:24:36 GMT

آبرویی که برای اپل نمانده است!

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۴۲۵۹

آبرویی که برای اپل نمانده است!

رویداد۲۴ به گزارش نئووین، گروه یادشده که به Zero team شهرت دارند علاوه بر شناسایی و اعلام وجود آسیب پذیری‌های نرم افزاری در تولیدات و محصولات شرکت‌های رقیب، همین کار را در مورد تولیدات خود گوگل هم انجام می‌دهند.

اعضای این گروه بعد از کشف حفره‌های امنیتی در نرم افزارها و سیستم عامل‌های مختلف معمولاً موضوع را به اطلاع شرکت سازنده رسانده و به آنها ۹۰ روز فرصت می‌دهند تا مشکل را حل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در غیر این صورت موضوع توسط این گروه به طور عمومی اعلام شده و آبرو و اعتبار شرکت سازنده نرم افزار در معرض خطر قرار می‌گیرد.

سال گذشته Zero team آسیب پذیری ها و حفره‌های امنیتی ویندوز ۱۰ اس و مرورگر اج مایکروسافت را اعلام کرد و حالا از وجود یک آسیب پذیری بسیار خطرناک در هسته اصلی یا کرنل سیستم عامل مک اپل خبر داده است.

آسیب پذیری در هسته اصلی سیستم عامل مک امکان تزریق کدهای مخرب را به درون محیط این سیستم عامل به وجود می‌آورد. لذا دستکاری حافظه این سیستم عامل برای سوءاستفاده‌های خطرناک ممکن است. همین مساله به هکرها و مهاجمان اینترنتی امکان می‌دهد تا بی سروصدا و بدون اطلاع کاربران سیستم عامل مک را دستکاری کنند.

کارکنان گروه امنیتی گوگل این مشکل را در نوامبر سال ۲۰۱۸ به اپل گزارش کرده بودند، اما این شرکت برای رفع آن اقدامی نکرد و با توجه به اتمام ضرب الاجل ۹۰ روزه، گوگل موضوع را افشا کرده است. جالب آنکه بعد از افشای موضوع، اپل وجود چنین مشکلی را پذیرفته و از همکاری با گوگل برای رفع آن خبر داده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 گوگل اپل سیستم عامل شرکت های فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

طی مراسمی با حضور مدیران عامل ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور مدیران عامل 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.

بر این اساس قرار است با مشارکت کشتی‌سازی صدرا، ایزو ایکو و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تمام ایرانی ایجاد شود.

مدیر عامل صدرا در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت‌های کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از برکات تشکیل این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

علیپور افزود: بر این اساس از بهره‌برداران انتظار داریم از ظرفیت کنسرسیوم مذکور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه صدرا با کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش قراردادی دارد گفت: در حال حاضر با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادی برای ساخت 4 کشتی با ظرفیت 3500 و 5000 تن را داریم.

مدیر عامل کشتی‌سازی صدرا ادامه داد: کشتی‌های 5 هزار تنی از نوع شناورهای رورو هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دو فروند را به آنها تحویل بدهیم.

علیپور یادآور شد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل آن به ما قول دادند که در صورت تحویل اولین کشتی بلافاصله قرارداد سفارش دو فروند کشتی دیگر را امضا کنیم.

وی در خصوص شرکت ملی نفتکش نیز گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم با این شرکت قراردادی امضا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد