Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@15:46:51 GMT

دور جدید کاهش قیمت ارز در بازار کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۴۵۸۴

دور جدید کاهش قیمت ارز در بازار کلید خورد

خبرآنلاین: همتی در دو روز گذشته تاکید کرده است بانک مرکزی تدابیری برای تعدیل قیمت ارز در دستور کار قرار داده است. هر چند وی هدف‌گذاری قیمتی اعلام نکرده است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار توانایی کاهش بیشتر قیمت را داراست.

بر این اساس برخی از صرافان می‌گویند کاهش قیمت‌ها تا یازده هزار تومان محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریزش ساعت به ساعت قیمت‌ها در بازار سبب شده است دلالان برای فروش وارد میدان شوند. قیمت‌ها در بازار آزاد نسبت به دیروز تا هزار تومان کاهش تجربه کرده است.

بر این اساس هر دلار در صرافی‌ها به قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می‌شود که نسبت به ساعات ابتدایی روز صد تومان کاهش را نشان می‌داد. در بازار آزاد نیز قیمت هر دلار به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده بود. این رقم نسبت به روز گذشته کاهشی محسوس را نشان داد. عصرهنگام، اما این ریزش دوباره تداوم یافت تا هر دلار در صرافی‌ها ۱۲هزار و ۷۰۰ تومان قیمت بخورد.

در عین حال فاصله قیمتی دلار در بازار آزاد با قیمت دلار در صرافی‌ها کاهش یابد و این ارز در بازار به قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان تیز خرید و فروش شود. گعده هایخیابانی دلالان نشان می‌داد اغلب آن‌ها در صدد یافتن پاسخی درباره میزان اثرگذاری سیاست تازه بانک مرکزی هستند. ریزش قیمت‌ها دلالانی که طی روز‌های گذشته با فضاسازی از عرضه ارز‌های خودداری می‌کردند تا به مخاطب القا کنند قیمت به سرعت در حال افزایش است، امروز برای فروش وارد میدان شدند.

پیش از این خبر‌ها از افزایش عرضه ارز در بازار طی اسفند ماه حکایت داشت. به نظر می‌رسد آنچه صرافان سیاست جدید بانک مرکزی می‌خوانند در همین قالب محقق شده است. بسیاری از فعالانی هزار ارز، اما می‌گویند امروز مراجعات به بازار افزایش یافته بود، اما خرید و فروش در کف انجام شد چرا که برخی معتقد بودند قیمت‌ها در روز‌های آتی برگشت دارد.

امروز، اما فعالان بازار از پیش بینی وضعیت بازار خودداری می‌کردند و می‌گفتند فعلا بازار قابل پیش بینی نیست.

قیمت ارز هر چند کاهشی نزدیک به هزار تومان را امروز شاهد است، اما نسبت به سال گذشته رشدی چند برابری را تجربه کرده است.

افزایش قیمت ارز دی ماه سال گذشته آغاز شد و هنوز بازار ارز مهار نشده است. بانک مرکزی البته اختیارات ویژه‌ای را برای مدیریت بازار ارز در اختیار گرفته است.

هر چند برخی از افزایش عرضه خبر می‌دهند، اما مشکلات بانک مرکزی و صادرکنندگان غیر نفتی هنوزپابرجاست به طوری که همتی تاکید کرده است ۷۰ درصد ارز صادرات غیرنفتی هنوز به چرخه اقتصاد بر نمی‌گردد.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار ارز قیمت دلار همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 388 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 37 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 400 هزار تومان است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 500 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 500 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14  میلیون و 680 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2341 دلار است.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار کاهشی شد

 

در معاملات امروز (دوشنبه10 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 423 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 279 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد