Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد کافی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر لزوم تبیین نکات کلیدی 'بیانیه گام دوم انقلاب' برای جوانان از سوی استادان دانشگاهها، روحانیون و معلمان تاکید و بیان کرد: فراز نخست این بیانیه راهبردی شامل کلیات، بیان دلایل وقوع انقلاب اسلامی و تبیین شعارهای اصلی آن برای آشنایی بیشتر جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر این اساس عوامل سربلندی جمهوری اسلامی ایران حضور ایثارگرانه عموم مردم به ویژه جوانان در عرصه دفاع مقدس، تلاش برای دستیابی به آرمانهای بلند انقلاب اسلامی، دفاع همیشگی از روند انقلاب و چشم‌ اندازهای متعالی آن ذکر شده است و حضور دانشجویان در سنگرهای هشت سال دفاع مقدس و سپس در جبهه سازندگی، تولید علم، پژوهشهای بنیادی و تولیدات صنعتی در واقع نشانگر 'حفظ روحیه ما می توانیم' است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به فراز دوم بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان 'برکات انقلاب' اشاره و بیان کرد: نقش دانشگاهها در تحقق این بخشها به ویژه در موارد دفاع از تمامیت ارضی ایران، تقویت موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و مشارکت در امور سیاسی اجتماعی کاملا مشهود است.
کافی تقدیم 135 شهید دانشجو و استاد دانشگاه فردوسی در دوران دفاع مقدس، راه اندازی 125 واحد، هسته و شرکت فناور، اخذ 'تاییدیه دانش‌ بنیان' برای 35 واحد فناور از معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری همراه با گردش مالی میلیاردی و اشتغالزایی دانش‌آموختگان این دانشگاه را گوشه ای از برکات انقلاب اسلامی در این حوزه ذکر و بیان کرد: اجرای صدها طرح پژوهشی به سفارش سازمانها، شرکتها و موسسات خارج از دانشگاه در حوزه های هسته ای، سلولهای بنیادی، فناوری نانو، زیست فناوری، انرژیهای تجدیدپذیر، کشاورزی و مهندسی پزشکی بخشی دیگر از فهرست تلاشهای موفق دانشگاه فردوسی مشهد در این عرصه است.
او ادامه داد: همه پیشرفتها و موفقیتها با تلاش اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه که اکثریتشان را جوانان تشکیل می دهند به دست آمده اند که بیان و تشریح این موارد موجد حس امید به آینده در فرزندان میهن اسلامی است که یکی از فرازهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در 'بیانیه گام دوم انقلاب' هم هست.
وی همچنین به حضور نسل جوان در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و مدیریتی دانشگاه فردوسی اشاره و بیان کرد: میانگین سنی مدیران در این دانشگاه 48 سال است و افزون بر این 43 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی نیز جوانانی هستند که ظرف 10 ‌سال اخیر جذب این مرکز آموزش عالی شده اند و این دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی نویدگر آینده درخشان جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این مرکز آموزش عالی در مسیر گام دوم انقلاب تلاش می کند با بهره گری هرچه بهینه تر از فعالیت علمی اعضای هیات علمی خود به اهداف سند راهبردی دانشگاه در جنبه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فناوری، زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی دست یابد.
کافی افزود: در همین چارچوب یکی از مهمترین اهداف پیش ‌ِروی دانشگاه فردوسی مشهد ارتقای تراز بین‌المللی آن برای قرارگرفتن در جمع 200 دانشگاه برتر جهان است که خود یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی در سطح ملی به شمار می رود.
وی 'اقتصاد مقاومتی' را راهکار راهبردی برای برون‌ رفت از شرایط بحران و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیف و بیان کرد: سال 1391 پس از ابلاغ طرح تشکیل کمیته‌ های تبیین و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی کمیته ای راهبردی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد.
وی ادامه داد: بر همین اساس 'کمیته راهبردی اقتصاد مقاومتی' با حضور جمعی از مدیران، متخصصان و اساتید صاحبنظر دانشگاه فردوسی مشهد ابعاد و زوایای مختلف اقتصاد مقاومتی و نقش دانشگاه‌ به عنوان پرچمداران اصلی عرصه نظریه پردازی و تحقق اقتصاد مقاومتی را بررسی و تشریح کرده است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با اتکا بر بیانیه گام دوم انقلاب و توجه به این مهم که تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم اقدامات سازمانهای مختلف است و نتیجه آن در طول زمان حاصل می ‌شود، اطلاع رسانی عمومی پیرامون گزارش نهایی در مورد هر پروژه پس از اتمام آن صورت می گیرد.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 بهمن ماه امسال همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانهای انقلاب اسلامی را در قالب هفت فصل تبیین کردند.
2030/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آموزش عالی آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب انقلاب انقلاب اسلامی هشت سال دفاع مقدس 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر علیرضا رهایی در آیین افتتاح موزه دانشگاه امیرکبیر، دنیای امروز را دنیای علم و فناوری توصیف کرد و افزود: آنچه که موجب تفوق و برتری کشورها محسوب می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

وی ادامه داد: اگرچه که در کشورما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد ولی خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات مقام معظم رهبری و تاسیس و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد.
رهایی با بیان اینکه کشور در مسیر تحولی در این حوزه قرار گرفته است، یادآور شد: ایجاد معاونت علمی و پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، خاطرنشان کرد: با این اقدام، ملزومات تحقق این شعارها مطرح شد که چه تحقیقات و توسعه‌ای رخ دهد تا صنعت دانش بنیان محقق شود. اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

وی این تولید را شامل تولید دانش بنیان ذکر کرد و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم نقش دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در این مسیر هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است و به اعتقاد به اینکه همه پتانسیل دانشگاه را باید در توسعه صنعت قرار دهد، نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.
وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز معلم، ابراز امیدواری کرد که اساتید این دانشگاه و سایر دانشگاه ها با درک شرایط خطیر امروز، مشاهده می کنند که کشور و نظام در یک موقعیت ویژه قرار گرفته است؛ از یک سو هجوم دولت‌های استکباری با اعمال تحریم‌ها علیه کشور و از سوی دیگر فشارهایی که بر ملت مظلوم فلسطین ایجاد و باعث شده مردم فلسطین شهدای بسیار زیادی به جهان اسلام تقدیم کنند.

ربیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در این شرایط خطیر موضوعات و همکاری ها و استفاده از امکانات کشور به صورت بهینه قطعا بسیار مهم و جدی است و مسوولیت همه ما در این زمینه مهم تلقی می‌شود.

کد خبر 6092057

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان