Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره بازدید از ساختمان‌های ناایمن در تهران با بیان اینکه آتش‌نشانی تهران در دو سال گذشته از ۲۲ هزار ساختمان در تهران بازدید به عمل آورده گفت: در بازه سه ماهه اخیر نیز از حدود هشت هزار و ۷۰۰ ساختمان بازدید کردیم که تعدادی از آن‌ها پیش از این نیز بازدید شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود قدیری در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت:قرار است با مسئولان قضایی هر هفته جلسه برگزار کرده و در هر جلسه پنج ساختمان به ترتیب اولویت مورد بررسی قرار گرفته و برای ایمن‌سازی آن‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی نمی‌تواند کسی را ملزم به رعایت ایمنی کند، خاطرنشان کرد: اهرم اجرایی در دست شهرداری، وزارت کار و قوه‌قضاییه است و این سه مرجع به واسطه قانون می‌توانند مالکان را ملزم به رعایت ایمنی کنند.

قدیری افزود: آتش‌نشانی پس از بازدید از ساختمانها، آن‌ها را در رده‌های پرخطر، میان‌خطر و کم‌خطر دسته‌بندی می‌کند، بیشتر ساختمان‌های پرخطر در مناطق ۱۱ و ۱۲، یک، ۲۲ و مناطقی که تعدد بافت فرسوده و کاربری تجاری دارند، قرار گرفته است.

معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی تهران درباره اقدامات انجام شده برای ایمنی بازار بزرگ تهران نیز گفت: با همکاری اداره برق، شواری تأمین و نهاد‌های نظارتی دیگر در حال انجام اقداماتی برای بازار هستیم، اما این اقدامات بسیار کند پیش می‌رود به این دلیل که اصل کار مربوط به خود مالکان و ذی‌نفعان است.

قدیری ادامه داد: بحث ایمنی در بازار نیاز به همکاری مشترک و همه‌جانبه دارد، زیرا وسعت آن، تعداد مغازه‌ها، معابر و ... در آنجا زیاد است.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۰ ساختمان در تهران در حال ایمن‌سازی هستند، یادآور شد: به طور مثال در ساختمان آلومینیوم ایمن‌سازی در حال انجام و روند اجرای آن خوب است، اما از آهنگ و سرعت رشد ایمن‌سازی در ساختمان‌ها راضی نیست.

معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه در بین مردم اعتقاد به ایمن‌سازی ضعیف است، اضافه کرد: مردم ایمن‌سازی را در سبد هزینه خود نمی‌آورند و ممکن است روزی تمام سرمایه آن‌ها نابود و حتی منجر به نابودی سرمایه‌های دیگران نیز شود.

وی با بیان اینکه رصد و پایش ایمنی ساختمان‌ها توسط آتش‌نشانی به طور مداوم در جریان است، گفت: ممکن است یک ساختمان در یک بازه زمانی ایمن باشد و به دلیل تغییر کاربری، تغییرات معماری و سایر موارد در بازه زمانی دیگری ناایمن شود که آتش‌نشانی بر اساس مصوبه شورای شهر مرتب ساختمان‌ها را پایش می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آتش نشانی قوه قضاییه ساختمان ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دردناک مرد ۷۰ساله در عمق چاه زمین کشاورزی شهر ری

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از سقوط مرگبار یک مرد ۷۰ساله در یک چاه واقع در شهر ری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: صبح امروز سقوط مرد سالخورده‌ای در یک چاه در بلوار شهید آوینی محله شهر ری به سامانه 125 اطلاع‌رسانی سازمان آتش‌نشانی گزارش داده شد.

وی افزود: تیمی از مأموران آتش‌نشانی به‌سرعت به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد مردی حدوداً 70ساله در حال کار در چاه بوده که ناگهان به پایین سقوط کرده است. چاه در اتاقک کوچکی داخل زمین کشاورزی قرار داشته است.

قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: مأموران در نخستین گام با رعایت اصول ایمنی وارد چاه شدند و مرد سالخورده افغانستانی را خارج کردند، اما متأسفانه، عوامل اورژانس مرگ وی را به‌دلیل شدت جراحات وارده تأیید کردند.

ملکی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از پایان عملیات محل را ایمن‌سازی کردند و به ایستگاه آتش‌نشانی بازگشتند.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان در بوستان‌های شهری اراک
  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • شناسایی ۳۲۰ساختمان در غرب تهران برای پایش تخصصی در بحث ایمنی
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • وقوع ۶۷ مورد حادثه در پی توفان سبزوار
  • ۹ توصیه ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد 
  • مرگ دردناک مرد ۷۰ساله در عمق چاه زمین کشاورزی شهر ری
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران