Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، فرجام فاضلی  فرماندار شهرستان خاتم در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با تاکید بر مدیریت و استفاده صحیح از منابع آب، گفت: اولویت اصلی شورا‌ی حفاظت از منابع آب شهرستان برخورد قانونی با چاه‌های غیر مجاز است و حفاظت از این منابع حیاتی وظیفه همه دستگاه‌های شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: به منظور جلوگیری از بحران آب در شهرستان ٨٠ درصد از چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شدند و با خاموشی‌های به موقع  صرفه جویی قابل توجهی در منابع آب این منطقه شده است.

فاضلی تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های مهم در بخش کشاورزی توسعه اقتصادی  و مدیریت  صحیح آن بسیار ضروری است.

وی با تاکید بر آگاهی بخشی به مردم جهت صرفه جویی در مصرف آب گفت: باید فرهنگ صحیح استفاده از منابع آب به مردم آموزش داده شود و از مدیر عامل آب منطقه‌ای استان خواستار نظارت در تعدیل منابع آب و  کنترل انتقال آب در مزارع انجام شود تا مورد سوء استفاده بعضی از افراد سود جو قرار نگیرد.

ترویج کشت محصولات کم آبخواه در خاتم

محمد مهدی جوادیان زاده مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان به کاهش بارندگی در شهرستان خاتم اشاره کرد و گفت:  مسئولان جهاد کشاورزی  باید محصولات کم آبخواه را در دستور کار کشاورزان قرار دهند.

وی در ادامه به چالش‌های کم آبی اشاره کرد و گفت: امروزه بحث تولید و توزیع آب مطرح نیست بلکه بحث مدیریت صحیح منابع آب مطرح است که باعث کاهش منابع آبی خواهد شد.

مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزری شهرستان خاتم به اجرای قوانین منابع آبی از مدیر عامل آب منطقه‌ای استان در شهرستان را خواستار شد و افزود:کارشناسان بر برداشت بی رویه آب‌ها و انتقال آب نظارت داشته باشند تا مورد نارضایتی کشاورزان این منطقه نشود.

آغاز افزود: جهت حفاظت و مدیریت منابع آب شهرستان کشت محصولات کم آبخواه  جایگزین محصولات پر آبخواه در شهرستان شده  و در این رابطه رشد چشمگیری نسبت به گذشته داشته ایم.

وی از مدیر عامل آب منطقه‌ای استان یزد خواستار تامین آب سه مجتمع گلخانه‌ای را شد و مدیر عامل آب منطقه ای قول مساعد داد.

مدیریت و حفاظت از منابع آب شهرستان ،برخورد قضایی با کشاورزان متخلف در زمینه برداشت آب از چاه‌های غیر مجاز   ، برخورد با متخلفان  انتقال آب از مزرعه به مزرعه دیگر، تسریع در نصب کنتور‌های هوشمند کشاورزی در شهر هرات از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کم آبی سازمان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: پرورش شتر، ظرفیت مغفول در این شهرستان است.

سعید خسروجردی در حاشیه بررسی مکان‌یابی مجتمع شترداری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر ظرفیت بسیار مناسبی برای شترداران است.

وی از وجود ۱۷۰۰ نفر شتر در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر در این منطقه وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گسترش صنعت شترداری در داورزن را نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط دانست و تصریح کرد: شهرستان داورزن با ۱۷۰۰ نفر شتر از جایگاه قابل قبولی در خراسان رضوی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کاهش بارش‌ها پرورش شتر در بین دام‌های پرواری دیگر سبک و سنگین دام به‌صرفه‌تری است.

خسروجردی با بیان اینکه امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌ها برای این دام‌ها فراهم است، اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر برای شترداری بسیار مناسب است. 

وی افزود: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری بوده که می‌تواند فراورده‌های زیادی از آن تولید و با استفاده از همین پتانسیل ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن در پایان ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداران منطقه را یک امر ضروری دانست و گفت: تولیدات صنعت پرورش شتر که می‌تواند سرچشمه درآمدهایی شود که ماده اولیه آن شیر و پشم و کود شتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز