Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با اعلام این خبر گفت: 53 درصد از میزان ورودی‌های سال جاری متعلق به دو حوضه کرخه و دز بوده و در این بین حوضه کرخه با 121 درصد افزایش روان‌آب‌ها بیشترین رشد تغییرات را داشته است.

"داریوش بهارلویی" با بیان اینکه به لحاظ عددی حوضه کارون دارای بیشترین آورد سال جاری است، افزود: از ابتدای سال آبی تا کنون متوسط بارش در حوضه های آبریز این استان از مرز 485 میلی‌متر گذشته و میزان روان‌آب ورودی به 18.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیارد مترمکعب رسیده است که در مقایسه با بلندمدت 56 درصد رشد مثبت مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: تنظیم جریان خروجی از سدها در مدت زمان گذشته موجب شده تا شرایط آبی حوضه‌های دز، کارون و مارون به تثبیت رسیده و از منطقه بحرانی در حال حاضر خارج شوند؛ لیکن همچنان در حوضه کرخه هشدارها تداوم داشته و اقدام‌ها برای افزایش ضریب ایمنی مناطق و افزایش میزان آب‌گذری در حال انجام است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان افزود: برنامه هفته روز شرایط آب و هوایی به همراه برنامه‌ریزی منابع آبی برای بازه زمانی مذکور متناسب با شرایط در دستور کار سازمان آب و برق خوزستان بوده و آخرین تغییرات به شکل مستمر رصد می‌شود.

وی با اشاره به آخرین نقشه‌های هواشناسی و برون‌داد مدل‌های پیش‌نگر گفت: برای 10 روز آینده بارش موثری در حوضه‌های آبریز استان خوزستان پیش‌بینی نشده و سیلاب آنی منطقه‌ای در پایین‌دست سدها، استان را تهدید نمی‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان خوزستان برق رشد شرایط آب و هوایی ضریب ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از تعریض و ایمن سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو اظهار کرد: پروژه تعریض و ایمن‌سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان بوده است، گفت: پروژه تعریض جاده اجیرلو به طول ۲ کیلومتر با هزینه‌ای حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: امید می‌رود با تعریض این جاده مواصلاتی و با احداث میدان در ورودی سه راهی فرودگاه آمد و شده رانندگان داخلی و ترانزیتی تسهیل یابد.

جهان‌بین با اشاره به تردد روزانه بیش از ۵ هزار خودرو سبک و سنگین و ادوات کشاورزی از این مسیر ادامه داد: این جاده مواصلاتی پارس آباد به شهرستان‌های همجوار و مرکز استان یکی از جاده‌های پرتردد این شهرستان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مسؤولین ادارات از جمله امور برق مغان، آب و فاضلاب در جهت حل مشکل و معضلی که در تعریض جاده مواصلاتی وجود دارد، اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 6091350

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان