Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ ویسی گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در راستای تقویت موسسات فعال قرآنی و توسعه معارف قرآن و اهل بیت از طرحها و برنامه های موسسات قرآنی مردمی در نمایشگاه بین المللی قرآن حمایت میکند .

«حمیدرضا شیخ ویسی»، معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در رابطه با فرایند صدور و تمدید مجوز فعالیت موسسات قرآنی گفت: روند تمدید پروانه موسسات هم اکنون در حال انجام میباشد و صدور مجوزهای جدید تا اطلاع ثانوی ( راه اندازی سامانه صدور مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) بصورت دستی انجام خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان میتوانند با مراجعه به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها ، نسبت به تحویل مدارک اقدام نمایند . بدیهی است مدارک پس از تکمیل بصورت الکترونیکی برای معاونت ارسال و پس از طرح در جلسه هیات رسیدگی ، موافقت اصولی صادر خواهد شد . 

معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره رویکرد نهادهای مردمی قرآنی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: نمایشگاه بیست و هفتم در ایام ماه مبارگ رمضان با شعار «قرآن معنای زندگی» کار خود را شروع خواهد کرد. در این دوره از نمایشگاه از موسسات و تشکل های قرآنی مردم نهاد از سراسر کشور  بهره مند خواهیم شد. با اولویت موسساتی که دارای مجوز باشند و دارای ایده های خلاقانه هستند.

 

 

وی افزود: همه طرح های در شورای طرح و برنامه نمایشگاه مطرح و بعد از ارزیابی های لازم، طرح های برتر، هم از لحاظ مادی و فضا و امکانات مورد حمایت قرار می گیرند.

شیخ ویسی با اشاره به میزان شرکت کنندگان امسال  نسبت به سال گذشته و تغییرات در این موضوع گفت: این موضوع از لحاظ کمی برایمان اهمیت چندانی ندارد که چه تعداد افزایش یا کاهش پیدا کرده است لیکن بیشتر تاکید بر کیفیت حضور بخش های مختلف مردمی در نمایشگاه داریم. امسال هم قسمت مردمی نمایشگاه قرآن را با توجه به تصمیم  شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی نمایشگاه در ذیل مدیریت امور نهاد های قرآنی قرار داده ایم. یعنی موسسات، نهاد های دولتی ، حوزه و دانشگاه در ذیل این مدیریت قرار گرفته اند.تغییرات قطعا از حیث ساختار و محتوا انجام شده است و ما تلاش داریم نمایشگاه به نحو احسن برگزار شود.

معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا به موسسات فعالی که در زمینه قرآن فعالیت های موفقی داشته و دارند در روند نمایشگاه کمک مالی هم می کنید یا خیر پاسخ داد؟ بحث حمایتی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک کمک فراگیر  است که در طول سال انجام میشود و بزودی به حساب بیش از 1000 موسسه مبالغ حمایتی واریز خواهد شد .

شیخ ویسی اظهار کرد: حمایت های برنامه ای هم وجود دارد که به فراخور مناسبت های مختلف، جشنواره های قرآنی، هفته های قرآن و عترت ، سرانه حمایتی قبول شدگان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و...انجام خواهد شد . 

وی با تاکید بر اینکه همه موسسات مرد نهاد امید به کمک های مادی و معنوی ما دارند گفت: در نمایشگاه قرآن طبق سیاست های شورای برنامه ریزی نمایشگاه، طرح های موسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی که مطابق با ضوابط شورای برنامه ریزی باشد حتما مورد حمایت مادی قرار می گیرند. 
زمان ارسال طرح و برنامه های موسسات جهت حضور در نمایشگاه قرآن تا پانزدهم اسفند ماه میباشد . علاقمندان میتوانند با مراجعه به سایت iqfa.ir طرحها و ایده های خود را بار گزاری نمایند .

پایان پیام/649

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان خبرگزاری بیانیه گام دوم انقلاب اصفهان عکس نگاشت کرمان کمیته امداد کانون های مساجد اردبیل بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن کریم شیخ ویسی نمایشگاه قرآن موسسات قرآنی قرآن کریم نمایشگاه قرآن و عترت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: این مسابقه‌ها در رشته‌های قرائت، تحقیق، ترتیل، مفاهیم، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان و احکام، نهج البلاغه، گفتمان مهدوی، دعاخوانی و روش تدریس احکام برگزار می‌شود.
پرنور افزود: دانش اموزان مقاطع متوسطه اول و دوم آموزش و پرورش در این رقابت‌ها حضور دارند.
رئیس اداری قرآن اجرت نماز آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نهمین دوره مسابقات فرهنگیان هم در رشته‌های نهج البلاغه حفظ قرآن، قرائت، تحقیق و روش تدریس و احکام مخصوص فرهنگیان  برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!