Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر عباسی راد صبح سه‌شنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه پروژه تعمیم ترسیب کربن از پروژه‌های موفق درزمینهٔ مقابله با بیابان‌زایی و ظرفیت‌سازی اشتغال است، تأکید کرد: این طرح تاکنون در ۱۶ روستای دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار شهرستان دامغان برنامه توانمندسازی آغاز و ۹۰۰ نفر در قالب گروه‌های توسعه پایدار ساماندهی شده‌اند

وی بابیان اینکه ۱۶ روستای دامغان میزبان اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن است، ابراز کرد: این پروژه باهدف مقابله بیابان‌زایی در اراضی بیابانی روستاهای خوران، فرات، محمدآباد، صالح‌آباد، کوه زر، رشم، معلمان، و سینگ انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس منابع طبیعی دامغان گفت: ظرفیت سازی اشتغال محلی، ایجاد مشاغل خرد و جلب مشارکت روستاییان در راستای احیا و مدیریت اقتصادی مراتع تخریب‌شده از دستاوردهای مثبت اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن است.

عباسی راد بیان کرد: راه‌اندازی پنج صندوق توسعه پایدار روستایی در روستاهای خورزان، صالح آباد، فرات، محمد آباد و حسن آباد از دیگر اقدامات جنبی در اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن در شهرستان دامغان است.

وی در دیگر بخش سخنان خود، با بیان اینکه تاکنون برای ۹۵ درصد از عرصه‌های ملی شهرستان سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور صادرشده است، اظهار داشت: در سال جاری ۱۹ فقره سند اجرای ماده ۳۹ برای اراضی ملی صادر و ۴۶ فقره واگذاری به مساحت ۵۶۳ هکتار به متقاضیان انجام‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از توزیع ۴۶ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در شهرستان دامغان خبر داد و گفت: هفته منابع طبیعی با شعار منابع طبیعی، بزرگ‌ترین سرمایه ملی با اجرای ۲۰ عنوان ویژه برنامه در دامغان برگزار می‌شود.

کد خبر 4559608

منبع: مهر

کلیدواژه: اراضی ملی منابع طبیعی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود

مجتبی اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می‌شود، بیان کرد: این آئین در ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اشاعه ترویج آداب سنت‌های ایران اسلامی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی محور و هدف اصلی این برنامه است، افزود: گل غلتان در محل بنای تاریخی ارگ سپهسالار شهر امیریه به همت شهرداری و شورای شهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دامغان بیان کرد: در این جشنواره نوزادان زیر یکسال که اولین بهار زندگی شأن را پشت سر می‌گذرانند برای شادابی و طراوت میان گل‌های محمدی تطهیر و غلتانده می‌شوند.

اکبر پور با بیان اینکه در باور اهالی منطقه غلتاندن بدن نوزادان زیر یک سال، در میان برگ‌های گل محمدی باعث حفظ طراوت و شادابی و دور ماندن از بیماری‌های مختلف به ویژه آلرژی و حساسیت‌های فصلی می‌شود، تاکید کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، بازدید از گلستان‌های محمدی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود

به‌گفته وی مراسم گل غلتان سال گذشته برای بیش‌از ۳۰۰ نوزاد برگزار شده بود همچنین این جشنواره در سال ۸۹ به شماره ۱۷۷ به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش مهر، مردم دامغان عقیده دارند که با گل غلتان در نخستین بهار زندگی شأن نوزادان دیگر دچار حساسیت فصلی و بیماری نمی‌شوند.

کد خبر 6089729

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم