Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:22:24 GMT

ریشه فقر در تفکرات لیبرال سرمایه‌داری است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۷۹۹۵

ریشه فقر در تفکرات لیبرال سرمایه‌داری است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح سه شنبه در دیدار با مددکاران کمیته امداد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همانطور که برای ریشه‌یابی علت یک بیماری در بدن تلاش می‌کنیم باید علت و ریشه آسیب‌هایی چون فقر در جامعه را نیز بشناسیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: تجربه و تحلیل‌های واقعی نشان می‌دهد که علت فقر در جهان را باید در تفکر خود پرستی، تفکرات لیبرال سرمایه‌داری و تفکر کمک به ظالم جست‌وجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادی با بیان اینکه تا تفکر لیبرال سرمایه‌داری در جهان وجود دارد باید شاهد فقر باشیم، ادامه داد: همین تفکر باعث شده که در کشور آمریکا ۴۰ میلیون گرسنه وجود داشته باشد و کشور فرانسه هفته‌های طولانی عرصه اعتراض و جدال قرار گیرد.

وی افزود: نه تنها در خود کشورهای اروپایی بلکه لیبرال سرمایه داری افراطی در کشورهای یمن، سوریه، عراق و افغانستان نیز به همراه تحمیل جنگ، فقر را نیز به آن کشورها آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: همه این تحلیل‌ها ما را به این نتیجه می‌رساند که جنگ با فقر به معنای جنگ با تفکر لیبرالی و سرمایه‌داری افراطی است.

عبادی با بیان اینکه تفکر لیبرالی نه تنها در عرصه اقتصادی بلکه در عرصه گسست پیوندهای اجتماعی و خانوادگی نیز آسیب‌زا بوده است، اظهار کرد: این آسیب در کشور انگلیس دولت را مجبور به تشکیل وزارت خانه تنهایی برای رسیدگی به وضع کسانی که ماه‌ها است کسی با آنان سخن نگفته، کرد.

وی بیان کرد: در کشور خودمان نیز اگر مسئولان را درست انتخاب نکنیم شاهد نفوذ تفکر لیبرالی بوده و نتیجه آن را در حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: اگر مردم به فرهنگ اسلامی رسیدند و از احتکار خانگی و اسراف پرهیز نمودند مشکلات اقتصادی نیز کمتر خواهد شد.

کد خبر 4559555

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علیرضا عبادی بیرجند فقر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد