Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:26:24 GMT

نمایش اشیاء تاریخی هرمزگان در موزه ملی ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۸۶۴۲

نمایش اشیاء تاریخی هرمزگان در موزه ملی ایران

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: برای نخستین بار 14 قلم از اشیاء تاریخی کشف شده در این استان در نمایشگاه موزه ملی، با عنوان 'چهار دهه میراث باستان شناسی ایران' به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش ایرنا، رضا برومند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اشیاء شامل کوچکترین ظرف گلی، ابزار و ظرف های سفالی، ابزار سنگی وخنجر دوره اشکانی است که از کاوش ‌های علمی باستان شناسی در محوطه‌ های تاریخی هرمزگان کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این آثار در کاوش های محوطه های نخل ابراهیمی میناب، تم مارون رودان، شهر تاریخی حریره و بررسی و کاوش باستان شناسی شهرستان حاجی آباد به دست آمده اند.
برومند خاطر نشان کرد: این آثار تاریخی از سه شنبه 14 اسفند ماه تا پایان فروردین سال آینده در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می شود.
این مقام مسوول گفت: امیدوارم با نمایش این اشیاء نقش موثری در معرفی تاریخ و فرهنگ استان هرمزگان داشته باشیم.
نمایشگاه چهار دهه میراث باستان شناسی ایران، از ابتدای دهه فجر در محل موزه ملی در تهران برپا شده و تا پایان فروردین سال آینده برپا است.
7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اشياء تاريخي ميراث فرهنگي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلم‌ها و استادان دانشگاه رایگان خواهد بود. 

براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.

علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آنها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد