Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در صد و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران نسبت به اظهارات محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در خصوص افزایش 200 میلیارد تومانی بودجه فرهنگی واکنش نشان داد و گفت: اگر شورای شهر پنجم کمترین خدمتی کرده باشد این است که بودجه فرهنگی را کاهش دهد و منابع آن را به مطالبات مردم که توسعه حمل و نقل عمومی است اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران اظهار داشت: اکنون روزانه در اتوبوس‌ها میان مرتب میان مردم نزاع می‌شود. مردم در حال له شدن در متروها هستند و ما پول نداریم برای اتوبوس‌ها و مترو هزینه کنیم. اگر بخواهید بودجه فرهنگی را افزایش دهید من قطعا در این خصوص مصاحبه کرده و به آن اعتراض می‌کنم.

وی با بیان اینکه کسر بودجه در سال جاری 3600 میلیارد تومان بوده است گفت: یک نظرسنجی بگذارید تا ببینید مطالبات مردم چیست. ما به هیچ عنوان زیر بار افزایش بودجه  فرهنگی نمی‌رویم و می‌توان با همان هزار میلیاردی که معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری برای بخش فرهنگی در سال 98 پیشنهاد داده در این حوزه کار انجام دهیم.

در نهایت افزایش بودجه فرهنگی با 12 موافق و 8 مخالف به تصویب رسید که فراهانی در واکنش به این مصوبه اقدام به ترک صحن شورای شهر کرد اما با پادرمیانی سید حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران به صحن بازگشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتوبوس بودجه شورای شهر تهران شهرداری مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مهدی چمران پیش از‌ آغاز دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله مصوبه‌ای برای خاورشهر، اصلاحات نرخ‌های سازمان آتش‌نشانی و همچنین حسابرسی‌ها در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روز گذشته در شهرداری منطقه ۱۷ از حضور یکی از اعضای شورای شهر تهران (شربیانی)، ممانعت به عمل آمده است این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: ممانعتی بابت حضور این عضو شورای شهر تهران انجام نشده و تنها شهردار منطقه حضور نداشته که پیگیری ما نشان از آن دارد که شهردار منطقه پیش از این مرخصی گرفته اما برخی از معاونین وی در شهرداری منطقه حضور داشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قاعدتاً اعضای شورای شهر وقتی در شهرداری‌های مناطق حضور پیدا می‌کنند انتظار می‌رود که شهرداران نیز اینگونه بازدیدها را به ساکنان منطقه اعلام کنند تا مردم و شهروندان‌ آن منطقه حضور پیدا کنند تا موارد و احیانا مشکلات خود را مطرح کنند. انتظار ما این است که همکاری خوبی در این بخش از سوی شهرداران مناطق وجود داشته باشد.

چمران گفت: شورا به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری است و می‌تواند در همه موضوعات نظارت داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران تصریح کرد: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک هزینه مسکن بوده و مشخص نیست که این رقم به صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پرداخت چنین مبالغی نیاز به مجوز شورا دارد یا خیر افزود: این موارد در اختیار شهردار تهران است اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

چمران همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران در ارتباط با جابجایی آرادکوه به محل دیگری تصریح کرد: اینکه آرادکوه محل فعلی دفن زباله جابجا شود امکانپذیر نیست اما می‌توان جای جدیدی را برای دفن زباله‌ها در نظر گرفت چرا که جابجایی آرادکوه با توجه به شرایطی که دارد هزینه زیادی را در برخواهد داشت اما همانطور که گفته شد می‌توان مکان جدیدی را برای دفن زباله احداث کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا از محل دفن جدید زباله‌های پایتخت اطلاع دارد یا خیر گفت: هنوز اطلاعاتی در این خصوص به بنده نرسیده یا من اطلاع ندارم اما همانطور که گفته شد جابجایی آرادکوه امکان ندارد اما می‌توان محل جدیدی را برای دفن زباله‌ها احداث کرد و می‌توان از دستگاه‌های جدید زباله‌سوز (5 الی 6 هزار تنی) استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا