Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه قیمت پایین محصول استراتژیک برنج نیاز به یک بازنگری دارد گفت: در جریان سفر رئیس‌جمهور به گیلان این موضوع به صورت جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد. ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان توسط نمایندگان مردم پیگیری می‌شود افزایش قیمت و نرخی است که برای برنج و چای به عنوان دو محصول مهم و استراتژیک گیلان و کشور تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه نرخ‌های فعلی برنج و چای با شرایط اقتصادی کشاورزان مطابقت ندارد عنوان کرد: افزایش قیمت این دو محصول در کنار اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان گیلانی از جمله مباحث مهمی است که در دیدار با رئیس‌جمهور در مورد آن بحث خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع تسطیح اراضی کشاورزی گیلان و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در حوزه برنج را مورد تأکید قرار داد و گفت: انتقال آب زراعی از طریق کانال‌های‌اصلی و فرعی به دشت مرکزی شهر رشت از نیازهای مهم این شهرستان محسوب می‌شود.

دو سوم ‌اعضای هیئت دولت رئیس‌جمهور را در سفر به گیلان همراهی می‌کنندگیلان|‌ احیاء تالاب انزلی مهم‌ترین مطالبه مردم این خطه از رئیس جمهور است6 واحد صنعتی بزرگ با حضور رئیس جمهور در رشت به بهره‌برداری می‌رسد

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه نمایندگان استان به غیر از یک جلسه با استانداری گیلان تاکنون با نمایندگان رئیس‌جمهور جلسه‌ای برگزار نکرده‌ افزود: سرعت‌بخشی به تعیین تکلیف مترو شهر رشت در کنار ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب در دیدار با هیئت دولت به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای ساکنان مناطق شهرستان رشت واقع در خمام،‌ خشکبیجار، سنگر و لشت‌نشا را بسیار ضروری خواند و بیان داشت: بسیاری از جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان رشت وضعیت نامناسبی دارند که ضمن تأمین اعتبار لازم باید هر چه سریع‌تر بازسازی و تعریض شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس طرح الحاق فرودگاه رشت به حوزه منطقه آزاد را یکی از موضوعات قابل طرح در سفر رئیس‌جمهور به گیلان اعلام کرد و گفت: تکمیل فاز‌های دوم و سوم راه‌آهن قزوین -‌ رشت یعنی مسیر ریلی رشت - بندرانزلی و رشت - بندر آستارا به حمایت و مساعدت ویژه دولت نیازمند است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفع مشکلات بانکی کارخانجات و صنایع فعال استان گیلان را موضوعی بسیار جدی اعلام کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که بنده در دیدار با رئیس‌جمهور با جدیت به دنبال تحقق آن هستم کمک به صنایع و کارخانجات استان با استفاده از سیستم بانکی است.

کوچکی‌نژاد حل بسیاری از چالش‌ها و موانع موجود در استان گیلان را نیازمند رایزنی با دولت و جذب تسهیلات و منابع اعتباری دانست و گفت: گیلان به خاطر موهبت‌های فراوانش استان بی‌نظیری در کشور محسوب می‌شود اما بسیاری از ظرفیت‌های آن تاکنون به درستی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌ است.

انتهای پیام‌/ش

R7877/P1377/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب سد سفیدرود رهاسازی شد

‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای آب سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آب سد سفیدرود استان گیلان که حدود 172هزار هکتار از 238هزار هکتار مزارع شالیزاری استان را پوشش می‌دهد ‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای در محل سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز 172 هزار هکتار از مجموع 238 هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی 2 رودخانه قزل اوزن و شاهرود در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

براساس آمارها؛ میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از سه میلیارد و 300 میلیون مترمکعب در بخش ها و مصارف مختلف است که معادل 92 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی استان شالیزارهاست.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌ است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر 85 درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امشب؛ دهمین گزارش تلویزیونی رئیس جمهور به مردم
  • مهمان داریم/ تشییع یک شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده
  • (تصاویر) نشاکاری برنج در گیلان
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • عکس/ نشاء برنج در گیلان
  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است