Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکنون سالهاست که همزمان با سالروز تشکیل نهاد انقلابی کمیته امداد امام خمینی(ره) و در آستانه عید نوروز، جشنی به نام جشن احسان و نیکوکاری برگزار می شود و مردم خیر و نوع دوست بمنظور شکرگزاری از خداوند در برابر نعمت هایی که به آنها ارزانی داشته و همچنین برای کمک به نیازمندان و محرومان، خروش می کنند تا بازار دلشان را گرم و لبهایشان را پرخنده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، همه ساله از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه به نام هفته نیکوکاری نامگذاری شده است. برگزاری این هفته به منظور جذب کمک ها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند است که جمع آوری و توزیع آن توسط کمیته امداد صورت می گیرد. زیرا کمک به هم نوع از اصول اساسی دین مبین اسلام است که همچنان که خداوند در سوره مبارکه انسان آیه 8و9 می فرماید: «و به دوستی خدا به فقیر و اسیر و طفل یتیم طعام می دهند و گویند ما فقط برای رضای خدا به شما طعام می دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی نمی طلبیم.»

شاید دلیل این که این ایام را با نام هفته نیکوکاری به جمع آوری کمک برای محرومین و مستمندان سپری می کنیم به خاطر سالروز تاسیس کمیته امداد اما خمینی (ره) باشد.

سابقه فعالیت‏ های کمیته امداد امام خمینی به سال‏های قبل از پیروزی انقلاب و در حدود سال 1342 باز می‏ گردد که تعدادی از انقلابیون که در زمره یاران امام بودند، مأموریت پیدا کردند به خانواده زندانیان، نیازمندان و مبارزان رسیدگی کنند. این کمک‏ها تا زمان پیروزی انقلاب ادامه یافت و سه هفته پس از پیروزی انقلاب، این نهاد به دستور امام برای دستگیری از محرومان و مستضعفان و یاری آسیب‏ دیدگان تشکیل یافت.

کمیته امداد تاکنون خدمات قابل‏ توجهی در جهت اهداف خیرخواهانه و انسان‏ دوستانه انجام داده و توانسته است کمک‏ های فراوانی در سراسر کشور به محرومان و آسیب‏ دیدگان بنماید.

همچنین کمیته امداد در مواقع ضروری، کمک‏ های مردمی را به برخی کشورهای اسلامی ارسال می‏ کند. کمیته امداد امام خمینی(ره) هم اکنون خدمات گسترده‏ای را ارایه می ‏دهد که پرداخت وام قرض الحسنه، تهیه جهیزیه برای نوعروسان خانواده‏ های تحت پوشش، کمک به بیماران هموفیلی، کلیوی و تالاسمی، خدمات درمانی و بهداشتی و اجرای بیمه درمانی خانواده ‏های تحت پوشش، ارایه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش ‏آموزان، دانش‏جویان و طلاب تحت پوشش و نظارت بر فعالیت‏ های خودکفایی خانواده ‏های تحت پوشش و... از آن جمله ‏اند.

اکنون سالهاست که همزمان با سالروز تشکیل نهاد انقلابی کمیته امداد امام خمینی(ره) و در آستانه عید نوروز، جشنی به نام جشن احسان و نیکوکاری برگزار می شود و مردم خیر و نوع دوست بمنظور شکرگزاری از خداوند در برابر نعمت هایی که به آنها ارزانی داشته و همچنین برای کمک به نیازمندان و محرومان، خروش می کنند تا بازار دلشان را گرم و لبهایشان را پرخنده کنند.

مدیر کل کمیته امداد مازندران در گفت و گویی اظهار کرد: انسان با کار خیر بزرگ می شود و در جامعه ای که انفاق، احسان و نیکوکاری فرا گیر شود،آن جامعه به سمت تعالی و در یک کلام به سوی بهشت برین رهنمون می شود.

رضا نوروزی بیان کرد: طبق معارف دینی و قرآنی برخی از کارها ،جامعه را با سرعت بیشتری به تعالی می رساند و یکی از آنها انفاق،احسان،نوعدوستی و نیکوکاری است وبا ترویج این فرهنگ بِزِه،آسیب اجتماعی و ... کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب به فضل خدا گذشت و وارد پنجمین دهه انقلاب شدیم گفت:کمیته امداد در روز‌های نخستین انقلاب به فرمان امام با هدف کمک به محرومان ، نیازمندان و اقشار آسیب پذیر ایجاد شد.

*ایجاد بیش از 3 هزار فرصت شغلی برای مددجویان

مدیر کل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه تلاش می کنیم تا بتوانیم آموزه های انقلاب را رشد دهیم و با کمک و مشارکت مردم نوعدوست در خدمت محرومان و نیازمندان باشیم ،تصریح کرد:کمیته امداد دو وظیفه مهم دارد که یکی از آنها خدمت همه جانبه به نیازمندان جامعه و دیگری نیز ترویج فرهنگ انفاق، احسان،نیکوکاری و نوعدوستی و مردمی شدن کار کمک به نیازمندان است.



وی گفت: اگر دراجرای ترویج فرهنگ پسندیده احسان ونیکوکاری توفیق داشته باشیم یقینا خدمت رسانی مطلوبی به نیازمندان اتفاق می افتد و با حضور مردم نوعدوست، کارها به نتیجه می رسد.

این مسئول یکی از افتخارات کمیته امداد مازندران را جلب اعتماد عمومی دانست و افزود:هرساله با مشارکت مردم منابع مادی و معنوی برای خدمت رسانی به محرومان ونیازمندان تجهیز می شود.

نوروزی تصریح کرد: کمیته امداد تلاش کرده است تا با توجه به شرایط این چند ماهه اخیر ، لطمات اقشار آسیب پذیر از تکانه های اقتصادی به حداقل برسد و تدابیر راهبردی و خدماتی در این زمینه اندیشیده شده تا مشکلات نیازمندان کاهش یابد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: بیش از ۶۷ هزار خانوار در مازندران کمک معیشت بگیر کمیته امداد بوده و مستمری ماهیانه به منظور رفع بخشی از مشکلات معیشتی، به صورت نقدی به حساب آنها واریز می شود.

وی افزود: در سال جاری بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد و تعمیرات دو هزار ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی انجام شده است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: امسال رشد مناسبی در جمع آوری صدقات، زکات، اکرام ایتام، محسنین و.. شاهد بودیم و سعی می کنیم که این درآمدها را در سال آینده افزایش دهیم.

نوروزی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در ۱۵و ۱۶و ۱۷ اسفند گفت: با مشارکت ، حضور و کمک مردم در این جشن می توانیم به توفیقات مطلوبی در راستای خدمت رسانی به نیازمندان دست یابیم.

*کمک 12.5 میلیارد تومانی مردم به نیازمندان

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد مازندران نیز گفت: مردم نیکوکار استان ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مراکز نیکوکاری در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان، کمک کردند.

احمد سعادت بابیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری‌شده برای نیازمندان همان منطقه هزینه می شود، اظهار کرد: تسریع در ارائه خدمات به نیازمندان، رفع فقر و محرومیت و واگذاری امور مردم به مردم با محوریت مساجد محل از اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری است.

وی با اشاره به وجود ۶۰ مراکز نیکوکاری درمازندران افزود: از این تعداد ۵۷ مرکز نیکوکاری فعال است که ۳۲ مرکز در مساجد محله و ۲۵ مرکز هم در سایر اماکن استان وجود دارد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد مازندران بابیان اینکه رویکرد ایجاد مراکز نیکوکاری واگذاری امور مردم به مردم است، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، نوعروسان، خانواده‌های نیازمند، توزیع سبد غذایی بین محرومان محدوده فعالیت این مراکز، کمک در بخش عمران ساختمان، پرداخت کمک‌هزینه‌های درمانی ازجمله فعالیت‌های مراکز نیکوکاری مازندران است.

سعادت با تقدیر از همراهی و همکاری مردم نیک‌اندیش مازندران افزود: بیشترین کمک‌ها از ابتدای سالجاری تاکنون به ترتیب در مرکز نیکوکاری سید الشهدای ساری، مسجد مهدیه امیرکلا و بابل، و آل یاسین قائمشهر جمع آوری شد.

*تقسیم مهر و همدلی در جشن نیکوکاری

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد مازندران گفت:جشن نیکوکاری در روزهای ۱۵، ۱۶ و۱۷ اسفند در تمامی مدارس استان، پایگاه های کمیته امداد و میعادگاه های نماز جمعه با همکاری صدا وسیما، پایگاه مقاومت بسیج،سازمان دانش آموزی و مراکزنیکوکاری برگزار می شود.



سعادت با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود، اظهار کرد: ۱۶ اسفند ماه امسال در همه میادین شهرهای مازندران پایگاه اطلاع رسانی خدمات کمیته امداد در قالب بنر، بروشور و پرسش و پاسخ ایجاد می شود تا مردم استان در جریان خدمات و فعالیتهای کمیته امداد در راستای کمک به محرومان و نیازمندان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه امسال در کنار پایگاه کمیته امداد پایگاه جذب حامی هم وجود دارد، افزود: توسط شورای زکات ۱۰۰۰روستای مازندران کمک های مردم نیکوکار روستاها جمع آوری بین نیازمندان همان منطقه توزیع می شود.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد مازندران تصریح کرد:از اول بهمن ماه امسال تهیه ۴۰هزار سبد کالا برای نیازمندان توسط سازمان ها ، بنگاه های اقتصادی و مردم خیر آغاز و تا پایان اسفند بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری امسال با شعار"عیدی برای همه"برگزار می شود،گفت: مردم نیکوکار مازندران می توانند کمک های خود را از طریق تلفن همراه با شماره گیری #۰۱۱*۱*۸۸۷۷* و با تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ مراحم نقدی خود را واریز کنند.

وجود محبت و نوع دوستی در قلب انسان ها مصداق همان شعر معروف " بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند/ چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار" است که هر انسانی که دارای ذات پاک است علاوه بر خودش، هم نوعانش را هم دوست دارد و برای جلب رضایتشان تلاش می کند.

بارها شنیده ایم که گفته می شود؛ آدمی بنده محبت است و اگر هر تلاشی برای راضی کردن وی بی نتیجه بماند؛ قطعا محبت راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حجتی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با کمیته امداد اظهار کرد: گام سوم طرح یاس با محوریت یاران آسیب ستیز در اردبیل با همکاری کمیته و هلال‌احمر استان به منظور ارایه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری اجرا می شود.

وی به بررسی مفاد تفاهمنامه بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح یاس براساس تفاهمنامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی در بین مدد جویان دختر ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد زیر حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

کد خبر 6092921

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • قتل زن مورد علاقه‌ جلوی چشمان مردم در شمال تهران
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی