Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقی یاسور علی‌پور مدیرکل دفتر حقوقی و ارزیابی خسارات این شرکت با اشاره به افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت در روز چهارشنبه هفته جاری بیان کرد: ‌به منظور احداث راه‌آهن قزوین- رشت به طول ۱۸۵ کیلومتر،  املاک و زمین‌ها در مساحت تقریبی ۷ میلیون متر مربع ارزیابی و خریداری شده است.

وی سال شروع آزادسازی اراضی را ۱۳۸۲ اعلام و افزود: در دوره ارزیابی ۴ هزار و ۸۶۲ مورد صورت مجلس و گزارشات کارشناسی انجام شده و در طول مسیر ۵ هزار و ۴۰۰ مورد ملک و زمین مورد ارزیابی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌پور تاکید کرد: به منظور ارزیابی زمین‌های راه‌آهن قزوین- رشت ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است و پیش بینی می‌شود ۴ میلیارد تومان دیگر نیز برای موارد اختلافی باقی مانده صرف شود تا تملک اراضی به طور کامل انجام شود.

مدیرکل دفتر حقوقی ارزیابی خسارات شرکت ساخت عمده مشکل تملک اراضی در محدوده راه‌آهن قزوین- رشت را  تصرف اراضی ملی از سوی مردم محلی عنوان کرد و گفت:‌ بیشتر این موارد در محدوده کوهین تا رودبار واقع شده بود که مردم محلی خود را در اراضی ملی ذینفع می‌دانستند و خوشبختانه با همکاری مقامات محلی و مراجع قضایی مشکلات برطرف شد. 

علیپور راه‌آهن قزوین- رشت را اولین پروژه‌ای معرفی کرد که در سامانه تملک اراضی به ثبت رسیده و تاکید کرد:‌ همه نقشه‌هایGIS  مسیر نیز تهیه و وارد سامانه شده است که این امر امکان پاسخگویی به مراجعان را آسان کرده و امکان ادعا در خصوص زمین‌های ارزیابی شده را از بین می‌برد.

وی با اشاره به اقدام دیگری که برای اولین بار در راه‌آهن قزوین- رشت صورت گرفته است، ‌گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با سازمان ثبت اسناد و املاک کل نقشه‌های تهیه شده از این محدوده‌‌ ارزیابی شده به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارایه خواهد شد و برای کل این محدوده سند یکپارچه اخذ و در اختیار شرکت ساخت و توسعه قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۹۵ درصد تملک اراضی انجام شده و تنها مواردی که مورد اختلاف مالکین یا منابع طبیعی است و یا با عدم امکان انتقال اسناد از مالکین رو‌به‌رو شده است، در دست بررسی قرار دارد.

علیپور ادامه داد: ۵ درصد از ارزیابی‌ها در محدوده مالکان باقی مانده که با مذاکرات صورت گرفته با دادستان شهر رشت در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان کرمی با اشاره به ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین در محدوده استان البرز گفت: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج - قزوین حد فاصل استاندارد تا پل فردیس و در آزادراه کرج - تهران محدوده فردیس تا گرمدره کرج سنگین است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ترافیک در خط شمالی آزادراه کرج - قزوین روان گزارش شده است، بیان کرد: جاده کرج - چالوس در محدوده استان البرز نیز امروز سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به دلیل اجرای عملیات عمرانی بسته است و مسافران باید از محورهای جایگزین استفاده کنند.

کد خبر 6092728

دیگر خبرها

  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • قلعه خواجه لرزید
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد