Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@21:15:14 GMT

کدام زنان زندانی مشمول عفو چهل سالگی انقلاب نشدند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۹۲۳۹

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره بررسی موضوع حبس زنان به دلیل بدهی مالی می‌گوید بخشی از این زنان مشمول عفو گسترده شده‌اند و بخش دیگری از آنها به دلیل اینکه حجم بدهی‌شان زیاد بوده، مشمول عفو نشده‌اند. آفتاب‌‌نیوز : حمیده زرآبادی درباره وضع عفو زنان زندانی که به دلیل جرایم مالی در حبس بسر می‌برند و آخرین اقدامات فراکسیون زنان مجلس در این زمینه، اظهار کرد: شرایط عفو رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد و پس از آن لیستی از شرایط افرادی که مشمول این عفو می‌شدند، منتشر شد که در این راستا بعضی از زنان زندانی هم مشمول عفو رهبری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بعضی از زنان زندانی هستند که به دلیل جرایم نقدی و بدهی مالی در زندان به سر می‌برند و بدهی مالی این افراد خیلی زیاد است که این افراد مشمول عفو گسترده نشده‌اند که باید وضع آنها بررسی شود.
وی با اشاره به نقش خیران در آزادسازی زندانیان دارای جرایم مالی گفت: همواره ستاد دیه با همکاری خیران برای حل مشکلات زندانیان دارای جرایم مالی اقداماتی را در دستور کار دارد که در تلاش هستیم تا با همکاری این مرکز برای زنان زندانی نیز اقداماتی انجام شود.
زرآبادی درباره آمار زنان زندانی که به دلیل جرایم مالی در حبس به سر می‌برند، گفت: آمار دقیقی از این زندانیان در اختیار ما قرار ندارد.
اخیرا علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها از بهره‌مندی ۱۷۹۶ نفر از زندانیان «زن» در سراسر کشور از بخشنامه عفو رهبری خبر داده است.
منبع: پانا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زنان زندانی عفو چهل سالگی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل امور زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گفت: بانوی استان که مستمری مختصری دریافت می‌کرد نیمی از هزینه معاش ماهانه خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پرداخت کرد .
حیدری افزود: پس از اختصاص کمک این مادر برای آزادی یک زندانی زن ، خیرینی از تهران بقیه بدهی زندانی را تقبل کردند؛ با پرداخت مبلغ بدهی مادری به آغوش خانواده بازگشت.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد