Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مشکل اساسی این روزهای کشور این است که مخالفان پالرمو فقط به شعار اکتفا کرده اند و استدلالی مبتنی بر مستندات یا بر گرفته از نظرات آکادمیک ندارند.

محمدعلی محمدی، در رابطه با مشخص نشدن تکلیف لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرنگار ایمنا گفت: در ۱۵ نوامبر ۲۰۰۰  قطعنامه‌ای در مورد جرایم سازمان یافتهٔ فراملی در  مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید که  هدف آن جلوگیری از ٖ قاچاق انسان، اسلحه و پول‌شویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قطعنامه در عرصه بین المللی، با استقبال و پذیرش کشورهای مختلف، در سال‌های بعد به عنوان قانونی لازم الاجرا برای کشورهای عضو سازمان ملل متحد تبدیل می‌شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: لایحه پالرمو در ایران نیز نخستین بار در ۱۳ تیر ۱۳۹۲ از طرف دولت به مجلس نهم تقدیم می‌شود و مفتوح می‌ماند تا در سال ۹۵ به تصویب می‌رسد و به شورای نگهبان  تقدیم می‌شود. با ایراداتی که شورای نگهبان از نظر مغایرت‌ با قانون اساسی و شرع اسلام به این لایحه وارد می کند، پالرمو در نهایت به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رسد؛  این مجموعه سرگذشت پالرمو بود.

وی افزود:منتقدین پالرمو معتقد هستند که غربی‌ها  به ویژه آمریکایی‌ها در صدد نفوذ و کنترل ایران هستند  و تصویب پالرمو راه های سلطه را باز می‌کند و با قانون اساسی کشور نیز مغایرت دارد.

جوسازی ها بر تصمیم مجمع تشخیص مصلحت تأثیر گذاشت

محمدی تأکید کرد: البته مخالفان این لایحه هیچ گاه برای این گونه صحبت های خود مستنداتی را ارائه نمی کنند و ادعا دارند با  تصویب این لایحه صنایع نظامی کشور ما با مشکلاتی مواجه می‌شود، اما باید از آنها پرسید، مگر قرار است به صورت قاچاق صنایع نظامی را بفروشیم؟

وی ادامه داد: مشکل اساسی این روزهای کشور این است که مخالفان پالرمو فقط به شعار  اکتفا کرده‌اند و استدلالی مبتنی بر مستندات یا بر گرفته از نظرات آکادمیک ندارند، این افراد بیشتر  به دنبال جو سازی و شانتاژ هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: متأسفانه مخافان کنونی پالرمو اینقدر در اینگونه رفتارها استادانه عمل می‌کنند که حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم  تحت تاثیر قرار داده اند؛ به نحوی که مجمع بررسی این لایحه را به سال آینده موکول کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: محسن رضایی، دبیر این مجمع گفته ما به دنبال این هستیم تا عمل اروپا را در مواجهه با اینستکس مشاهده کنیم؛ در صورتی که  پالرمو با اینستکس متفاوت است  و ربطی به یکدیگر ندارند.

وی تأکید کرد: اینستکس اختصاصا جهت باز کردن کانال‌های مالی جمهور اسلامی ایران و اروپا ایجاد شده است و تعویق پالرمو به این دلیل نیز بهانه ای است در اثر جنجال ها ایجاد شده بر سر این موضوع  و هدفی جز تبلیغات انتخاباتی مجلس ندارد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اینستکس پالرمو پولشویی شورای نگهبان قاچاق انسان مجلس شورای اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز