Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@22:49:56 GMT

خباز: رئیسی از بدنه قوه‌قضائیه است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۹۴۱۸

محمدرضا خباز با اشاره به شخصیت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و انتصاب وی به سمت ریاست قوه قضاییه توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: خداوند متعال را سپاسگزاریم که شرایطی برای قوه قضاییه ایجاد شد تا برای نخستین بار در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شخصیتی از بدنه این قوه به ریاست آن برسد.

وی تصریح کرد: اولین رئیس دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی یعنی آیت‌الله شهید بهشتی اگر چه دارای ویژگی‌ها و خصایص برجسته‌ای بودند، اما به سبب اینکه در آغاز انقلاب به سمت ریاست دستگاه قضا رسیده بود بنابراین هیچ گونه سابقه قضایی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خباز افزود: بنابراین اینکه امروز رهبر عزیز انقلاب قصد دارند رئیس قوه قضاییه را از بدنه این قوه بگمارند اقدامی کاملا مثبت و ارزنده است.

این نماینده اسبق مجلس با اشاره به تحولاتی که باید در قوه قضاییه در دوران مدیریت جدید صورت گیرد، گفت: در کشور ما سالانه حدودا ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده قضایی تشکیل می‌شود که این میزان بسیار بیشتر از میانگین جهانی است و کثرت و تعدد پرونده‌های قضایی بعضا موجب می‌شود در دقت قضات برای رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء خلل ایجاد شود؛ این موضوع کثرت پرونده‌ها باید در قوه قضاییه چاره اندیشی شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: موضوع دیگری که در امر مدیریت قوه قضاییه باید مورد بررسی و امعان نظر جدی قرار گیرد بحث «حبس زدایی» است؛ اگر چه در سال‌های اخیر اقداماتی در قوه قضاییه برای حبس‌زدایی صورت گرفته است، اما این اقدامات باید با شدت و جدیت بیشتری دنبال شود.

خباز با اشاره به ضرورت اهتمام بیشتر به مقوله «پیشگیری از وقوع جرم» در قوه قضاییه تصریح کرد: چند سالی است که در قوه قضاییه قدم‌های مثبت و ارزنده‌ای برای پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته است؛ این اقدامات در دوره جدید باید با اهتمام بیشتری دنبال شود و همه دستگاه‌ها باید در زمینه پیشگیری از وقوع جرم به قوه قضاییه کمک کنند.

وی با اشاره به ضرورت گسترش «دولت الکترونیک» در قوه قضاییه اظهار کرد: همانطور که قوه مجریه باید برای رفاه حال شهروندان اقدام به توسعه دولت الکترونیک کند در قوه قضاییه نیز باید این مهم گسترش یابد تا جلب رضایت ارباب رجوع بیشتر گردد.

خباز افزود: گسترش روند دولت الکترونیک درقوه قضاییه بدان معنا نیست که همه پرونده‌ها در دسترس عموم قرار گیرند؛ چرا که این امر به لحاظ گوناگون دارای معذوراتی است؛ اما ضروری است تا افراد واجد شرایط در صورت نیاز برای کشف حقیقت بتوانند پرونده‌های قضایی را مورد بازبینی قرار دهند.

این نماینده اسبق مجلس گفت: گسترش دولت الکترونیک در قوه قضاییه موجب می‌شود تا مراجعان به دادگستری‌ها دیگر شاهد پدیده‌هایی همچون کارچاق‌کن‌ها و افراد رشوه بگیر نباشند.

خباز با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در سال‌های اخیر در امر مبارزه با دانه درشت‌های اقتصادی و سیاسی تاکید کرد: امیدواریم در دوره مدیریت جدید قوه قضاییه امر مبارزه با دانه درشت‌ها استمرار یابد؛ البته کاملا مشهود است که عده‌ای در امر مبارزه با دانه درشت‌ها، چالش ایجاد خواهند کرد که باید در برابر آن‌ها مقاوم بود.

خباز با بیان اینکه قوه قضاییه شاخص عدالت در کشور است، گفت: همه ارکان کشور و همه شخصیت‌های سیاسی چه موافقان و چه مخالفان مشی سیاسی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی باید با کمک به قوه قضاییه در دوره جدید شرایطی را فراهم آورند که این قوه به جایگاه واقعی خود در حکمرانی کشور باز گردد و از وجود ارزشمند حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به نحو احسن استفاده شود.

 

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رئیسی محمدرضا خباز قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کیت بدنه یک میلیارد تومانی برای تویوتا لندکروزر محبوب /عکس

امیرمسعود عابدین: لیبرتی واک در جدیدترین پروژه خود به سراغ یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای جهان، یعنی تویوتا لندکروزر رفته است. کیت بدنه لیبرتی واک تویوتا لندکروزر ۳۰۰ چندان عجیب نیست، اما مطمئناً شیک است.

به گزارش خبرآنلاین، گلگیرهای پیچ و مهره‌ای با قوس مخصوص به خود و خروجی‌های هوا، بیشترین جلب‌توجه را دارند. کیت کامل شامل سپر جلو است که بسیار جذاب‌تر از نسخه استاندارد است. دیفیوزر و خروجی‌های اگزوز جدید، یک بال عقب بزرگ و اسپویلر لبه‌ای روی صندوق‌عقب، بیشترین خودنمایی را در نمای عقب دارند. جلوپنجره و کاپوت خودرو از جنس پلاستیک تقویت‌شده با فایبرگلاس یا فیبر کربن هستند.

کیت کامل قیمتی ۱۹۵۸۰ دلاری (معادل یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان) دارد. رینگ‌های لیبرتی واک در اندازه‌های ۲۲ و ۲۴ اینچی با قیمت ۱۱۶۵۰ دلار و ۱۴۸۵۰ دلار اضافی موجود است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903921

دیگر خبرها

  • اقتصاد چپاولی
  • بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لوکوموتیو
  • معرفی کیت بدنه یک میلیارد تومانی برای تویوتا لندکروزر محبوب /عکس
  • بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه در هرمزگان با حضور ۵۰ خبرنگار