Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری راه اندازی تنها شبیه‌ساز فوق مدرن و چند منظوره حفاری در کشور به دست متخصصان داخلی، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۹۷) در مرکز تحقیقات دانشگاه صنعت نفت برگزار شد.

عابدپور، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه بالادستی پارسیان در این نشست گفت: ما مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری را با تیمی جوان متشکل از ۲۰ فارغ التحصیل دانشگاه نفت و کاری نزدیک به دو هزار نفر ساعت برطرف کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما به سمت شرکت هاب خارجی رفتیم تا حداقل از آن‌ها کمک و مشاوره بگیریم ولی شرکت سازنده هم به دلیل تحریم ها، ایمیل های ما را پاسخ نداد.

عابدپور: با تلاش متخصصان ایرانی، دانش شبیه‌سازی بومی شد، همچنین توانستیم از خروج ارز نیز جلوگیری کنیم. ما دو دستگاه دیگر هم داریم که امیدواریم آن‌ها نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور راه اندازی شود.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی در حوزه صنعت نفت اهمیت زیادی دارد چون می تواند از حوادث جلوگیری کند. در کشور عراق، ۵ دستگاه شبیه ساز حفاری مشغول به کار است، جمهوری آذربایجان هم ۴ دستگاه دارد ولی ما به عنوان دارنده بزرگترین ذخائر نفت و گاز، یک دستگاه هم نداشتیم که خدا را شکر راه اندازی شد.

عابدپور تاکید کرد: مدرس دوره‌های آموزشی باید در سطح بین المللی باشند. ما "کنترل فوران" را در ۵ سطح بومی کرده ایم. قیمت برگزاری دوره ها حدود ۲ هزار دلار است و با توجه به پیشرفته بودن دستگاه، کیفیت دوره ها بسیار بالا خواهد بود.

انتهای پیام/

168 / 167 دانشگاه صنعت نفت عابدپور شرکت دانش‌بنیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه صنعت نفت شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد

وزیر نفت گفت: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد و سال گذشته از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.

به گزارش ایسنا، جواد اوجی در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال در این دوره از نمایشگاه هم‌زمان با رونمایی از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی، از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در دو سال و نیم اخیر نیز پرده‌برداری می‌شود، اظهار کرد: همکاران من در وزارت نفت امسال از همه سالن‌های این نمایشگاه بازدید و نیازهای خدماتی و تجهیزاتی صنعت نفت را به سمع و نظر شرکت‌های داخلی توانمند خواهند رساند.

وی تصریح کرد: وزارت نفت اکنون در مقابل خود ۱۳۰ میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام (۳۰۰ پروژه) و جدید (۱۰۰ پروژه) دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آن‌ها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وی افزود: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته است و هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده‌ است.‌

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای شما در این صنعت وجود ندارد، گفت: اواخر سال ۱۴۰۲ وزارت نفت ۲۰ میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، ۱۳ میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و ۶ میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه ۱۶ مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از ۴ محصول جدید کاتالیستی با همکاری دانشگاه و صنعت
  • رویداد صدرا اتفاق تحسین‌برانگیز دانشگاه آزاد است
  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • بازدید دکتر طهرانچی از ششمین جشنواره فرهیختگان جوان
  • آروان‌آکادمی؛ دروازه ورود به دنیای دانش ابری
  • برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشهای فناورانه دانشجویی در دانشگاه بیرجند
  • برگزاری دوره آموزشی سامانه نانینو ویژه نانوایان شهرستان خواف
  • ضرورت مراقبت پیوسته از زیرساخت‌های صنعت گاز
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر