Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@14:29:33 GMT

جشنواره انسان، طبیعت و هنر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۰۱۳۲

جشنواره انسان، طبیعت و هنر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از سوادکوه، داریوش خادمی شورمستی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ استفاده درست از منابع طبیعی را باید برای مردم و به‌ویژه دانش‌آموزان نهادینه کنیم، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه با دارا بودن رشته‌های مختلف منابع طبیعی و استادان مجرب آماده برگزاری نشست‌های تخصصی و ارائه راهکارهای کاربردی برای حفظ و صیانت منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع شهرستان سوادکوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی منابع طبیعی را سرمایه ملی و میراثی گرانبها برای نسل‌های آینده کشور دانست و تصریح کرد: هفته منابع طبیعی، فرصت مناسبی برای نگاهی نو به منابع ملی و تجدیدشونده برای تداوم زندگی بشر و همه موجودات روی زمین است.

در ادامه اسماعیل مختارپور معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نیز با ذکر یاد و خاطره شهدای عرصه منابع طبیعی، تبریک این هفته و قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره انسان، طبیعت و هنر عنوان کرد: منابع طبیعی اعم از جنگل و مرتع، 90 درصد سطح استان مازندران را تشکیل می‌دهد که به همین نسبت خواستار بیشترین فعالیت‌ها و توجه به این حوزه هستیم.

مختارپور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود» از همه اقشار مردم و مسئولان برای رفع موانع و حفظ منابع طبیعی طلب همیاری کرد.

سعید یزدانی فرماندار شهرستان سوادکوه نیز با بیان اینکه جنگل‌ها و مراتع به دست ما انسان‌ها در حال تخریب و نابودی است، وجود 2 موهبت الهی جنگل و دریا را مسبب داشتن بهترین آب و هوا در استان مازندران دانست و افزود: در روز درختکاری امسال به یاد 221 شهید شهرستان سوادکوه، پارک شهدای شهرستان با کاشت 221 نهال افتتاح خواهد شد.

اجرای برنامه‌های شاد متنوع و کاشت نهال در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین

حجت مرادی گفت: این اراضی مربوط به پلاک ۶ بخش ۱۷ فارس حومه شهر قیر است که بر اساس حکم صادره ۲۴ دادگاه تجدید نظر استان و با پیگیری‌های قضایی و تلاش مستمر نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان به انفال برگشت و سند آن به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد.

او افزود: متصرف این اراضی با جمع‌آوری اسناد جعلی و اخذ رای قضایی این بخش از اراضی ملی شهرستان قیر را به مستثنیات تبدیل کرده و مدعی مالکیت آن می‌شود که سرانجام با تلاش و پیگیری مستمر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی این اراضی به نفع دولت آزاد و به بیت‌المال اعاده داده شد. 

مرادی، این اقدام شایسته را دستاوردی بی نظیر و نوید بخش برای طبیعت دوستان و مردم شهرستان دانست و افزود: عرصه‌های منابع طبیعی امانتی که از گذشتگان به دست ما سپرده شده و امروز بیش از هر زمان دیگری می‌بایست در حفظ و صیانت از این موهبت و سرمایه الهی اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه حمایت‌های دستگاه قضایی در جلوگیری از زمین‌خواری و تلاش جهت رفع بعضی از تداخلات اراضی قابل تقدیر است، گفت: حفاظت از انفال مهم‌ترین وظیفه کارکنان این مجموعه است و مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی به عنوان اولین و مهمترین اولویت‌ها از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از مردم و شهروندان طبیعت دوست شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن شبانه‌روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟