Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که سیاست‌های این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه ایجاد ارتباط با صنایع است، از ارتباط این دانشگاه با بانک‌ها و صنایع مختلف خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین حسینی تودشکی در افتتاحیه مرکز نوآوری دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر و بانک ملت گفت: یکی از آرزوهای ما این بود که در دانشکده ریاضی کارآفرینی و نوآوری را آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشحالم که اولین مرکز نوآوری در این دانشکده شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری ایجاد ارتباط با صنایع مختلف است، گفت: پیش‌تر جسته و گریخته و به صورت پروژه‌ای ارتباطاتی وجود داشته، ولی هیچ‌گونه مدلی که بتواند این ارتباطات را پایدار کند و دانشگاهیان بتوانند به طور مؤثر نیازهای صنایع را وارد پروژه‌های خود کنند، وجود نداشته است. در این امر شکل‌گیری مراکز نوآوری مشترک و حضور بخش‌های تحقیق و توسعه (R&D) صنایع در دانشگاه‌ها می‌تواند مؤثر باشد.

حسینی افزود: خوشحالم که امروز بگویم با چند شرکت و بانک توانستیم این تعامل را در مرکز نوآوری دانشگاه ایجاد کنیم. یکی از شرکت‌های معدنی، بانک آینده، بانک ملی و بانک ملت بخش تحقیق و توسعه خود را وارد دانشگاه کرده‌اند. با شرکت‌های حمل‌ونقل تعامل خوبی ایجاد کرده‌ایم و آن‌ها هم بخش R&D و بخش‌های راهبردی خود را دارند به این‌جا می‌آورند. فکر می‌کنم با جلساتی که طی چندماه گذشته با صنایع مختلف داشتیم، بتوانیم تعداد شرکا و حضور صنایع در دانشگاه را افزایش دهیم و از این طریق بتوانیم یک ارتباط مؤثر و پایدار با صنایع ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه‌هایی که بانک‌ها کار می‌کنند، دانشگاه بیشتر فعال بوده و در این حوزه دانشجویان ارتباط خارجی خوبی داشتند و توانستند برخی نرم‌افزارهای خود را به بانک‌های اروپایی بفروشند و در دانشگاه این اتفاق رخ داده است. فکر می‌کنم اگر بانک‌ها بتوانند خود را بین‌المللی کنند، بحث‌هایی مانند پالرمو و نگرانی‌هایی که وجود دارد، می‌تواند قبل از تبدیل شدن به یک معضل سیاسی حل شود. دانشگاه دارد در حوزه بانکی پروژه‌های supportive اجرا می‌کند.

حسینی در پایان گفت: امیدواریم در حوزه فعالیت‌های بانکی بتوانیم مرکزی ملی در دانشگاه ایجاد کنیم. این مرکزی هم که امروز افتتاح می‌شود، فقط مرکز دانشکده ریاضی نیست و شما به عنوان بانک ملت می‌توانید از این مسیر به کل پتانسیل‌های دانشگاه دسترسی پیدا کنید.

در بخش دیگری از این مراسم حسن رازمهر، مدیر عامل یکی از شرکت‌های بانک ملت با بیان اینکه اساس این همکاری چه در مرکز نوآوری و چه در رویدادهایی که برگزار خواهیم کرد، کمک به گروه‌ها برای فروش محصولات خود در بازار است، گفت: برای این گروه‌ها سرمایه‌گذار پیدا می‌کنیم و محصولات برتر را سعی می‌کنیم در هلدینگ خود بخریم و از این طریق به آن‌ها کمک مالی می‌کنیم. امکان این را می‌دهیم که تیم‌های برتر در مرکز سکو (پلتفرمی برای تجاری‌سازی ایده‌ها) مستقر شوند و ابزارهای مورد نیاز را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

رازمهر ادامه داد: این امکان برای تیم‌ها وجود دارد که با شرکت ما پروژه‌های مشترک تعریف کنند و آن‌ها را انجام دهند. تیم‌های فعال را در نمایشگاه‌های مختلف مرتبط با محصول شرکت می‌دهیم. ما در دانشگاه امیرکبیر به فراخور دانشکده‌ای که در آن هستیم، موضوعات خاصی را بیشتر پوشش می‌دهیم، برای مثال در دانشکده ریاضی تمرکز ما بر موضوعات هوش مصنوعی، بلاک چین، موضوعات مربوط به رباتیک و بیگ دیتا است. اگر تیمی موضوع دیگری در خارج از این موضوعات را می‌خواهد دنبال کند، از حوزه حمایتی سکوی امیرکبیر خارج نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از الان اعلام می‌کنیم که در سال ۹۸ حداقل سه رویداد خواهیم داشت که مرتبط با دانشگاه امیرکبیر است. در رویدادهای دیگر هم اگر بخواهند می‌توانند شرکت کنند. اولین رویداد در اردیبهشت ماه سال آینده به نام کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان‌داده با کمک دانشگاه امیرکبیر و خوارزمی برگزار می‌شود. اواسط سال آینده رویداد دیگری درباره بلاک‌چین برگزار می‌کنیم و رویداد سوم هم درباره رباتیک، هوش مصنوعی و گیم است که در پایان سال آینده برگزار خواهد شد. یکی دیگر از فعالیت‌ها در دانشگاه امیرکبیر حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با موضوع بانک و بخصوص نسل چهارم بانکداری است. ما در ابتدا ایده‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم و این ایده‌ها ارزیابی اولیه می‌شوند، سپس گروه‌هایی که تشکیل می‌شوند برای حرکت به سمت تولید محصول قابل بهره‌برداری زیر نظر گرفته می‌شوند و بعد این ایده‌ها در نهایت در سکوی امیرکبیر یا در جایی که مناسب این ایده خاص است، مستقر می‌شوند و حمایت‌های لازم از آن‌ها می‌شود تا ایده آن‌ها تجاری‌سازی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک ملت دانشگاه اميركبير صنايع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که برای بالفعل شدن این ظرفیت‌ها به تحقیق و توسعه نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ناصر نجفی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌_ در کارگاه آموزشی و پژوهشی مشترک استانداری و نیروهای مسلح، ضمن یاد و خاطره سه‌هزار شهید استان و عرض تبریک پیروزی رزمندگان سپاه و با مشارکت نیروهای مسلح بر رژیم کودک‌کش صهیونیستی، اظهار کرد: قدرت منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی در پاسخ اخیر به رژیم منحوس صهیونسیتی مشخص شد.

وی افزود: ایلام مهد پرورش سه هزار شهید، و گذرگاه و قطب اربعین کشور است زیرا ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که برای بالفعل شدن این ظرفیت‌ها به تحقیق و توسعه نیاز داریم؛ ایلام استان نوظهور گردشگری در کشور است و در حوزه گردشگری مذهبی نیز استان دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

نجفی اضافه کرد: در اربعین حسینی سال گذشته سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند و در طول سال نیز به‌ صورت میانگین روزانه بیش از ۱۰ هزار زائر از استان تردد دارند.

وی با بیان اینکه بدون تحقیق و پژوهش نمی‌توان به توسعه و پیشرفت برسیم، تاکید کرد: پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است بنابراین باید به موضوعاتی نظیر هوش مصنوعی بیش از گذشته توجه کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام با تاکید بر اینکه با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و با استفاده از ظرفیت‌های جوانان می‌توانیم خدمتی به مردم ارائه کنیم، تصریح کرد: در حوزه دفاعی، کشور به جایگاه بسیاری خوبی در دنیا رسیده است؛ بنابراین در سایر در حوزه‌ها نیز باید با استفاده از ظرفیت نخبگان به جایگاه اصلی خود برسیم.

نجفی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از دانش و به کارگیری دستاوردها و نتایج آن در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها، گفت: در دانشگاه‌های استان نخبگان زیادی داریم که باید ضمن استفاده از ظرفیت و دانش این نخبگان، مورد تجلیل نیز قرار گیرند.

سالانه حدود ۳۵۰ هزار پایان‌نامه دفاع می‌شود

امیر سرتیپ حسن عیسوند، رئیس اداره فناوری‌های نوظهور و بدیع ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: شناخت ظرفیت‌های علمی و پژوهشی هر استان بسیار مهم است و در سفرهای استانی هدف بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه است‌.

وی افزود: نظام اجرای طرح‌ها را تدوین کردیم و هدف اصلی حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و دکترا به صورت کاربردی و هدفمند است.

رئیس اداره فناوری‌های نوظهور و بدیع ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سالانه حدود ۳۵۰ هزار پایان‌نامه دفاع می‌شود که باید از نتایج این پژوهش‌ها در توسعه و پیشرفت کشور بیش از گذشته بهره گرفته شود، اضافه کرد: نیاز است به استان‌های مرزی و کم‌برخوردار در حوزه فناوری بیش از گذشته کمک شود.

کد خبر 749357

دیگر خبرها

  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد