Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز گفت: به دلیل کاهش ارزش پول ایران، افرادى از کشورهایى مانند پاکستان،عراق و افغانستان به ایران و بخصوص استان فارس آمده و محصولات و میوه‌هاى استان را خریدارى و به کشورهاى خود صادر مى‌کنند.

جواد عدلو در گفت‌و گو با ایلنا با بیان اینکه میوه به اندازه کافى در بازار وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه میوه بعضى از استان‌هاى کشور از استان فارس تامین مى‌شود، بنابراین در حال حاضر قیمت میوه در شیراز به صورت روزانه و بر اساس فاکتور تعیین مى شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولان جهاد کشاورزى، سازمان صمت استان جلسه‌اى را با هدف کنترل قیمت میوه در نوروز، برگزار کردند و در تلاشند میوه‌هاى نوروز را با قیمتى مناسب در خدمت مردم و شهروندان قرار دهند.

عدلو با بیان اینکه قیمت میوه در شیراز و استان فارس نسبت به شهرستان‌هاى دیگر منطقى تر و ارزان‌تر است، ادامه داد: به دلیل اینکه فارس تامین کننده مرکبات جنوب کشور است، قیمت این محصولات در استان گران نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز تصریح کرد: کاهش قدرت خرید مردم سبب شده که نوسان قیمت در بازار میوه از بین برود، اما در هر حال میوه استان تامین مى شود.

وى خاطر نشان کرد: زمانى که قیمت میوه‌ها به صورت شناور باشد نرخ میوه بر اساس بازار عرضه و تقاضا تعیین مى‌شود، بنابراین در جهت کنترل قیمت‌ها نرخ میوه در شیراز آزاد است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر باغداران استان بهترین میوه‌هاى خود را وارد بازار نمى کنند، گفت:  باغداران استان به این دلیل که بتوانند محصولات خود را بهتر بفروشند قصد دارند که میوه‌هاى درجه یک خود را در نوروز روانه وارد بازار کنند.

وى بیان کرد: در جلسه‌اى که سازمان صمت، با اصناف و تعزیرات برگزار کرد مقرر شد که مغازه‌هاى گران‌فروش را در اسرع وقت پلمپ کنند.

عدلو با بیان اینکه بى‌شک قیمت میوه در ایام نوروز گران مى‌شود، افزود: به دلیل وارد کردن میوه‌هاى مرغوب‌تر و با کیفیت تر، قیمت میوه‌هاى شب عید افزایش پیدا مى‌کنند.

عدلو معتقد است: مغازه داران و باغداران تاثیر زیادى در افزایش قیمت میوه ها ندارند، در این باره افزود: به دلیل افزایش هزینه هایى مانند دستمزد کارگر، حمل و نقل و ... براى باغداران، قیمت میوه در نوروز افزایش پیدا مى کند.در حال حاضر مغازه داران براى اینکه بتوانند امرار و معاش کنند محصولاتشان را با سود ناچیز در اختیار مردم قرار مى دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز گفت: دولت به این دلیل که ارز به داخل کشور وارد شود، اقدام به آزاد گذاشتن مرزها کرده است و این در حالى است که در شرایط فعلى جلوگیرى از خروج میوه به دیگر کشورها امرى دشوار و سخت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز به افزایش قیمت میوه در سال جارى اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد افزایش 30 الى 40 درصدى قیمت میوه در استان فارس و شهر شیراز هستیم و عدم استقبال مردم از محصولاتى مانند پرتقال و نارنگى سبب شده که افزایش قیمت در بیشتر میوه‌ها وجود داشته باشد.

عدلو با بیان اینکه قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است، ادامه داد: عدم همخوانى خرج و دخل خانواده سبب شده که شاهد کسادى بى سابقه‌اى در بازار میوه باشیم.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 افزایش قیمت ایام نوروز پاکستان دستمزد عراق 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، گلدمن ساکس با توجه به ریسک‌های ژئوپلیتیکی، پتانسیل افزایش قیمت طلا را به بالای ۳۰۰۰ دلار می‌بیند.
 

 سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلا به سطوح بی‌سابقه بود، به طوری که فلز زرد در ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای جهانی در بحبوحه عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت. نکته قابل توجه این است که راهبرد شناسان گلدمن ساکس بر این باورند که فضای مثبت بیشتری برای فلز امن وجود دارد و می‌گویند تا پایان سال به طور بالقوه می‌تواند از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

قیمت طلا به دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک مرکزی افزایش یافت و یکی از محرک‌های اصلی این افزایش قیمت، تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی و خانوار‌های آسیایی است. در چین، چالش‌های بهبود اقتصادی پس از همه‌گیری و کاهش ارزش یوان که طی سال گذشته حدود پنج درصد در برابر دلار آمریکا ریزش داشته است، طلا را برای مصرف‌کنندگان محلی گران‌تر می‌کند. با وجود این، مصرف‌کنندگان چینی و هم بانک مرکزی چین مشتاقانه به دنبال طلا هستند.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای ۱۷ ماه متوالی افزایش داده است که در این مدت ۱۶ درصد افزایش داشته است. بانک مرکزی چین تنها در ماه مارس، ۱۶۰ هزار اونس طلا به ذخایر خود اضافه کرد. به همین ترتیب، کشور‌هایی مانند ترکیه، هند، قزاقستان و برخی در اروپای شرقی خریداران فعال طلا در سال جاری بوده‌اند.

این انباشت نشان‌دهنده روند گسترده‌تری در بین بانک‌های مرکزی جهانی برای تنوع بخشیدن به ذخایر و کاهش وابستگی خود به دلار آمریکاست. قیمت طلا در پایان آوریل شاهد عقب‌نشینی بود، اما در این هفته پس از اینکه سیاست گذاران فدرال رزرو احتمال کاهش نرخ بهره را دادند، احساسات صعودی بازگشت.

فدرال رزرو در آخرین نشست روز چهارشنبه، با توجه به پیش‌بینی، موضع نرخ بهره خود را حفظ کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار کرد که هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در آینده مبتنی بر داده خواهد بود، اما او افزود که افزایش نرخ در این مرحله بعید است.

اطمینان پاول که عملاً افزایش بیشتر نرخ بهره را رد کرد، به ماندن قیمت طلا در بالای ۲۳۰۰ دلار کمک کرد. نرخ‌های بهره پایین‌تر جذابیت طلا را افزایش می‌دهد، زیرا معمولاً بازدهی دارایی‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه را کاهش می‌دهد. در همین حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، علاقه سرمایه‌گذاران را به شمش افزایش داده است. طلا یکی از قدیمی‌ترین دارایی‌های امن محسوب می‌شود که در زمان ناآرامی‌ها و جنگ‌های ژئوپلیتیکی تقاضای زیادی داشته است.

قیمت طلا ممکن است از ۳۰۰۰ دلار فراتر رود.

راهبردشناسان گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی بازار‌های نوظهور و خانوار‌های آسیایی، پیش‌بینی خود را حفظ کردند که این فلز گرانبها تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس تروی افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی است. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که اگر تحریم‌های مالی ایالات‌متحده با سرعتی مشابه از سال ۲۰۲۱ تشدید شود، قیمت طلا می‌تواند با ۱۶ درصد افزایش به ۳۱۳۰ دلار در هر اونس تروا افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • گره اندر گره
  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود