Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@18:57:23 GMT

واکنش جهرمی به شعار «مرگ بر رجیستری»

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۰۶۶۸

واکنش جهرمی به شعار «مرگ بر رجیستری»

وزیر ارتباطات در دفاع از طرح رجیستری گوشی، با بیان اینکه مشکل صنف موبایل ربطی به طرح رجیستری ندارد، گفت: سوال این است که چرا مدتهاست گوشی‌های منتظر عرضه به بازار، تعیین تکلیف نمی‌شوند.  به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طی چند روز اخیر برخی از فعالان بازار گوشی تلفن همراه در تهران و شهر‌های دیگری مانند تبریز در اعتراض به طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، مغازه‌های خود را بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازار‌ها شعار‌هایی با مضمون «مرگ بر رجیستری» به گوش می‌رسد.

یکی از دلایل این اعتراض به تصمیم اخیر کمیته راهبری طرح رجیستری برای گوشی‌های مسافری و فعال سازی این گوشی‌ها توسط سامانه «همتا» مربوط می‌شود. از سوی دیگر چندین ماه است که بالغ بر ۷۰۰ هزار گوشی موبایل که وارد کشور شده توقیف بوده و منتظر تعیین تکلیف از سوی نهاد‌های مسئول هستند.

در این شرایط قیمت گوشی‌های موبایل روز به روز بالاتر رفته و نظارتی روی آن‌ها انجام نمی‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی که از آذرماه سال ۹۶ طرح رجیستری گوشی موبایل را به همراه وزارت صنعت، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا اجرایی کرده است، در دفاع از این طرح و در واکنش به شعار «مرگ بر رجیستری»، در توئیتر نوشت: «مرگ بر رجیستری» شعاری است که روی دیگر سکه «زنده باد قاچاق» است.

وی با بیان اینکه مشکل صنف عرضه کنندگان تلفن همراه جای دیگری است که باید حل شود، گفت: این مشکل، طرح ثبت تلفن همراه که هزاران میلیارد تومان از قاچاق جلوگیری کرده است، نیست.

جهرمی با درج هشتگ حق الناس تاکید کرد: شفافیت و مبارزه با فساد هزینه‌ای دارد که با پرداخت آن مشکلی ندارم.

وزیر ارتباطات در این باره ادامه داد: در بازار چارسو جوانی با صدای بلند به من می‌گفت که «در برخی ادارات به ما می‌گویند از ما مجوز مواد مخدر بخواه، اما برای گوشی تلفن همراه نه، کاری می‌کنیم که این «بچه» نتیجه شفاف سازی را بفهمد.»

وی افزود: با خود فکر کردم چرا مدتهاست گوشی‌های منتظر عرضه به بازار، تعیین تکلیف نمی‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آذری جهرمی وزیر ارتباطات رجیستری گوشی موبایل وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، ماجرا از آنجا آغاز شد که آذری جهرمی ابتدا در کانال تلگرامی خود نوشته بود: «اگر گفتید محصول نهایی شرکت ساختمان سازی چیست؟ آفرین، اتوبوس برقی!».

در واکنش به این پست، مالک شریعتی به آذری جهرمی حمله ور شد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در شرایط تحریم نفت، شرکت تراستی با تایید کمیته ضدتحریم دبیرخانه شعام، تامین کننده منابع ارزی در قرارداد واردات کالاهای اساسی، دارو و سایر نیازها از جمله واگن اتوبوس و ... می شود. مصوبه کمیته مذکور "سرّی"، افشایش خیانت و مطالبه شفاف شدنش حماقت است. موضع این طناز امنیتی کدام است؟

آذری جهرمی هم در واکنش به این توییت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بابک زنجانی هم یک تراستی بود… کینه ی امثال آقای شریعتی از امنیتی ها قابل درک است، اما یک جمله در بسته عرض میکنم و میگذرم تا نگران آبرویشان نباشند، امنیتی ها مثل شما دهن لق نیستند که برای توجیه عملکرد اربابشان در شهرداری، دست به افشای وجود مصوبه ای سرّی در شورای عالی امنیت ملی بزنند.

دیگر خبرها

  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد
  • لحظه دزدی ۷ میلیاردی از موبایل‌فروشی + واکنش صاحب مغازه
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت