Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای مفتیان روسیه اعلام کرد که طبق ارزیابی کارشناسان، تا ۱۵ سال آینده، یک سوم جمعیت این کشور را پیروان دین اسلام تشکیل خواهند داد و دولت روسیه باید مساجد بیشتری در شهرهای بزرگ تاسیس کند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه «راسیسکایا گازیه‌تا" امروز نوشت: شیخ "راویل عین‌الدین" رئیس شورای مفتیان روسیه و رهبر مذهبی مسلمانان این کشور روز گذشته در سخنانی در دومای دولتی روسیه اعلام کرد که طی 15 سال آینده، یک سوم جمعیت کشور را پیروان دین اسلام تشکیل خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام روحانی که روز گذشته در جریان کنفرانسی تحت عنوان: «تاریخ اسلام در روسیه، نگاه به آینده» در دومای دولتی سخنرانی می‌کرد، گفت: «در حال حاضر بیش از 20 میلیون نفر از شهروندان کشور ما پیرو دین اسلام هستند، ولی این رقم در حال افزایش است و به تعداد محدود نمی‌شود. بر اساس پیش بینی‌های کارشناسان،  بعد از 15 سال آینده تقریبا 30 درصد جمعیت روسیه را مسلمانان تشکیل خواهند داد.»

البته مفتی اعظم روسیه به طور دقیق روشن نکرد که چه مسئله‌ای باعث رشد جمعیت مسلمانان خواهد شد: افزایش زاد و ولد در میان خانواده‌های مسلمانان روسیه، افزایش جمعیت مهاجران کار از کشورهای اسلامی، بخصوص از منطقه آسیای مرکزی، یا اسلام آوردن مردم غیرمسلمان.

راویل عین‌الدین همچنین از دولت روسیه خواست تا مساجد بیشتر در شهرهای بزرگ روسیه بسازد و مساجد کنونی کشور را هم تعطیل نکند. وی با این نظریه بشدت مخالفت کرد که مساجد منبعی برای گردهمایی اعضای ‌سازمان‌های تروریستی اسلام‌گرا هستند و در عین حال  تاکید کرد که لازم است تا با تمایلات افراط گرایانه که از اسلام تنها برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می کنند، مبارزه جدی صورت گیرد.

شیخ عین الدین همچنین یادآور شد که روسیه خط مشی گسترش روابط خود با کشورهای منطقه اورآسیا را در پیش گرفته و این مسئله به معنای نزدیکی بیشتر این کشور به جهان اسلام است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسلام روسیه مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری- ژوزه مورایس به دین اسلام گروید

به گزارش «ورزش سه» مورایس پرتغالی که از سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد. 

او که گفته می شود به زودی با یک زن مسلمان ایرانی پیوند ازدواج خواهد بست، یکی از ده ها ستاره و چهره نامدار فوتبال است که دین اسلام را برای ادامه زندگی برگزیده است. 

پیش از مورایس، چهره های نامداری نظیر فرانک ریبری، کلارنس سیدورف، نیکولاس آنلکا، پل پوگبا و.... مسلمان شده بودند.

دیگر خبرها

  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد
  • مورایس مسلمان شد
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد+ فیلم
  • ژوزه مورایس مسلمان شد
  • فوری- ژوزه مورایس به دین اسلام گروید