Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در حاشیه صد و بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران در خصوص حواشی‌ای که امروز در ارتباط با افزایش 200 میلیارد تومانی بودجه فرهنگی در صحن شورا ایجاد شد گفت: در لایحه بودجه شهرداری حدود هزار میلیارد تومان برای ماموریت فرهنگی پیشنهاد شده بود اما دوستان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اصرار داشتند که این بودجه 200 میلیارد تومان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من با این امر مخالف بودم و علت هم این بود که اصلی‌ترین مطالبات مردم شامل آلودگی هوا، ترافیک، کاهش فاصله شمال و جنوب تهران، نوسازی بافت‌های فرسوده و... است و اگر امروز خدایی ناکرده در تهران زلزله‌ای بیاید جان بیش از یک میلیون نفر به خاطر زندگی در بافت فرسوده در معرض خطر مرگ و آسیب‌های جدی است. بنابراین این هزینه‌ها باید در راستای اولویت‌های مردم خرج شود نه جایی که در گذشته برای هزینه‌های انتخاباتی و فعالیت‌های پوپولیستی به انهای مختلف صورت می‌گرفته است.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در ادامه گفت:‌ برای افزایش بودجه فرهنگی محلی وجود ندارد و ممکن است ناچار شویم از سال آینده از هزینه‌های دیگر خود بزنیم.

وی افزود: امروز مردم در تردد خود با مترو و اتوبوس به حدی دچار مشکل هستند که در ساعات پیک تعداد زیادی گزارش نزاع داریم؛ آنگاه می‌خواهیم در سطح بالای هرم مازلو و بخش فرهنگی هزینه کنیم.

فراهانی با بیان اینکه اکنون در تهران نیاز به 9 هزار اتوبوس وجود دارد گفت: در حال حاضر تعداد کل اتوبوس‌ها حدود 5400 عدد است و 800 اتوبوس هم در تعمیرگاه‌ها معطل تجهیزات و لوازم هستند و پول برای تعمیر آنها نداریم. در چنین شرایطی چرا باید روی هوا 200 میلیارد تومان را به کارهای فرهنگی فوق برنامه اختصاص دهیم؟

وی تصریح کرد: شهرداری تهران به واسطه فعالیت‌ها گذشته چند هزار میلیارد تومان بدهی دارد و مرتباً شاهد اعتراضات مختلف در این زمینه هستیم.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در خصوص کسری بودجه درسال 97 هم گفت: اکنون براساس آخرین آمار از 3500 تا 5هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم و بیش از 3 هزار میلیارد تومان از بودجه تا پایان سال محقق نخواهد شد. با توجه به اینکه دیروز حدود 500 میلیارد تومان و امروز حدود 200 میلیارد تومان به سقف بودجه افزوده شد، برای سال دیگر حدود 5 هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت و در حوزه توسعه اتوبوس‌ها و تامین واگن‌های مترو کم می‌آوریم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتوبوس بودجه پول شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور آب تربت حیدریه روز چهارشنبه گفت: بحرانی ترین کسری مخزن آبهای زیرزمینی این منطقه مربوط به دشت رخ تربت حیدریه بوده، به طوریکه میزان برداشت آب از این دشت ۵۲ میلیون متر مکعب بیشتر از تغذیه آن است.

مهدی طلعتی افزود: بحرانی ترین کسری مخزن آبهای زیرزمینی این منطقه مربوط به دشت «رخ» تربت حیدریه بوده، به طوریکه میزان برداشت آب از این دشت ۵۲ میلیون متر مکعب بیشتر از تغذیه آن است.

وی گفت: در شرایط کنونی کسری مخزن دشت «زاوه» تربت حیدریه ۴۷ میلیون متر مکعب و دشت «رشتخوار» ۳۰ میلیون متر مکعب است.

مدیر امور آب تربت حیدریه افزود: هرچه برداشت بیشتر باشد، حجم آبخوان کوچکتر می شود و به عبارتی این وضعیت موجب بحرانی شدن مخازن آبهای زیرزمینی شده است.

طلعتی با تایید اینکه اگر این روند ادامه یابد و نتوان مدیریت کرد شرایط برای زندگی انسان و حیات وحش سخت خواهد شد گفت: مدیریت آب صرفا به یک اداره مربوط نمی شود و موضوعی فرابخشی است، باید سایر نهادها مانند جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و نهادهای اجتماعی و غیره کمک کنند.

او افزود: نمی‌توان گفت از فردا برداشت آبی از دشت رخ صورت نگیرد؛ چون معیشت و زندگی مردم به کشاورزی و آب وابسته است.

تربت حیدریه با جمعیت حدود ۲۲۵ هزار نفر، در جنوب خراسان رضوی و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از مشهد واقع شده است.

دیگر خبرها

  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • تهران باید 7 هزار اتوبوس داشته باشد
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران