Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این جشنواره با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه و جمعی از هنرمندان و خبرنگاران فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه در حاشیه این افتتاحیه در جمع خبرنگاران گفت: 50 قطعه عکس و پنج مجموعه عکس از آثار هنرمندان استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، ایلام، خوزستان، بوشهر، لرستان، تهران و کرمانشاه در این جشنواره در معرض دید عموم به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کامران رضایی افزود: در مجموع یک هزار و 900 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این تعداد 50 تک عکس و پنج مجموعه عکس، 100 عنوان فیلم و 13 عنوان فیلمنامه در جشنواره ارائه می شود.
به گفته او، این جشنواره در سه بخش عکس، فیلم و فیلمنامه روزهای 14 تا 17 اسفند در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می شود.
رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه در ادامه گفت: در مراسم اختتامیه که روز جمعه برگزار می شود، در هر بخش یک نفر به عنوان برگزیده انتخاب و مورد تجلیل قرار می گیرد.
رضایی افزود: در مراسم اختتامیه از بهترین فیلم تجربی، بهترین مستند، انیمیشن، داستان، تدوین و تصویربرداری و همچنین در بخش فیلمنامه هم در بخش های آزاد و اقتباسی و درعکس نیز بهترین تک عکس و بهترین مجموعه عکس مورد تجلیل قرار می گیرد.
او در ادامه اظهار داشت: فراخوان ارسال آثار از آبان امسال منتشر شد و علاقه مندان تا پنجم دی ماه برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فرصت داشتند.
رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اولین دوره جشنواره شبدیز شهریور سال گذشته در کرمانشاه برگزار شد، گفت: با همکاری خوب اعضای انجمن توانستیم جشنواره ای استاندارد و در حد ملی برگزار کنیم که به همین دلیل امسال نیز میزبانی جشنواره را به کرمانشاه دادند.
رضایی افزود: براساس قولی که معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما داده است اگر امسال هم جشنواره در حد استاندارد برگزار شود، سال آینده دبیرخانه دائمی فیلم اسطوره ای را به کرمانشاه واگذار خواهند کرد.
او در ادامه سخنان خود با بیان اینکه انجمن سینمای جوان کرمانشاه از سال 64 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: به طور میانگین از زمان فعالیت تاکنون بیش از چهار هزار هنرجو در انجمن آموزش دیده اند.
به گفته رضایی، این انجمن هر ساله آزمون فیلم سازی در استان برگزار می کند و 20 نفر از این طریق موفق به اخذ مدرک می شوند.
وی برگزاری کلاس های تک درس را نیز جزو فعالیت های انجمن دانست و افزود: کلاس های عکاسی و فیلم سازی در طول سال برای علاقه مندان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: اکنون حدود 100 نفر به صورت مستمر و حرفه ای با انجمن سینمای جوان کرمانشاه فعالیت دارند.
شبدیز به معنی شب ‌رنگ و شب ‌مانند، اسب سیاه ‌رنگ خسرو پرویز بود که تصویر آن در اثر تاریخی تاق بستان در کرمانشاه وجود دارد.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استاندارد انیمیشن دی ماه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند

انجمن نمایشگران عروسکی از ۱۰ تن از فعالان این رشته تقدیر می‌کند.

هما جدی‌کار، رییس این انجمن در این باره به ایسنا گفت: امسال جشن اردیبهشت برخلاف سال‌های گذشته با تاخیر برگزار می‌شود و ما هم به همین مناسبت برنامه‌ای را تدارک دیده‌ایم و این برنامه روز ۲۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در برنامه‌های قبلی انجمن، از اغلب هنرمندان نسل‌های گذشته تقدیر کرده‌ایم و امسال بنا داریم از چند هنرمند نسل دومی تجلیل کنیم. بخصوص که در بیشتر برنامه‌ها، معمولا بزرگترها را مد نظر قرار می‌دهند بنابراین ما تصمیم گرفتیم از بیشتر هنرمندان فعال تقدیر کنیم تا در این دوره که دوره مدیریت هیات مدیره ماست، جمع بیشتری از فعالان نمایش عروسکی تجلیل شوند.

به گفته او، کارگردانی این برنامه بر عهده زهرا طباطبایی است و ارایه پیام روز جهانی تئاتر از دیگر بخش‌های این مراسم است.

مراسم سالانه انجمن نمایشگران عروسکی ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز ۲۲ اردیبهشت ماه در سالن استاد جوانمرد خانه تئاتر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  

دیگر خبرها

  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت
  • حادثه آسانسور در کرمانشاه موجب مرگ نصاب شد
  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند