Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@18:19:23 GMT

ماجرای یک اعتراض که به حاشیه رفت

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۱۵۹۵

ماجرای یک اعتراض که به حاشیه رفت

موضوع زورگیری و سرقت از دانشجویان به جایی رسید که شورای صنفی دانشگاه وارد ماجرا شد و حتی کلیپی از این موضوع برای اطلاع مسئولان دانشگاه ساخت، اما بازهم مسئولان دانشگاه پیگیر حل این مشکل نشدند.

به گزارش دانشجو، ماجرای امنیت دانشجویان ساکن خوابگاه‌های شریف از سال گذشته با اتفاقاتی که برای این دانشجویان رخ داد خبر ساز شد، از زورگیری تا تهدید و در نهایت به سرقت رفتن لوازم همراه دانشجویان که بار‌ها و بار‌ها تکرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حادثه زورگیری و سرقت از دانشجویان به جایی رسید که شورای صنفی دانشگاه وارد ماجرا شد و حتی کلیپی از این موضوع برای اطلاع مسئولان دانشگاه ساخت، اما بازهم مسئولان دانشگاه پیگیر حل این مشکل نشدند.

البته معاون دانشجویی دانشگاه و حتی رئیس دانشگاه قول‌هایی را برای مذاکراه با نیروی انتظامی به دانشجویان دادند، اما در طی دو هفته اخیر گزارش سرقت و زورگیری از دانشجویان به بالاترین آمار خود رسید.

زورگیری اطراف دانشگاه شریف صدای دانشجویان را درآورد

پس از شکایت دانشجویان شورای صنفی دانشگاه مجددا پیگیری جدی خود را در این موضوع از سرگرفت و تا جایی که حسین محب زاده،دبیر شورای صنفی در این خصوص گفت:دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه شریف از راه‌اندازی پویش دانشجویی «امنیت نداریم» با حضور بیش از ۲۴۰۰ دانشجو خبر داد.

حسین محب زاده، دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: پویش دانشجویی امنیت_نداریم در اعتراض به وضعیت اطراف دانشگاه راه اندازی شده است که طی چند روز حدود ۲۴۰۰ دانشجو در این پویش شرکت کردند.

وی افزود: این دانشجویان نامه‌ای خطاب به ریاست دانشگاه نوشتند و وضعیت بحرانی امنیت منطقه طرشت و آزادی که دانشگاه شریف و خوابگاه‌هایی که در آن واقع شده را شرح داده و خواستار ورود رئیس دانشگاه به این مسئله شدند.

محب زاده اضافه کرد: وضعیت اطراف دانشگاه و خوابگاه‌های شریف به گونه‌ای است که هر چند وقت یکبار خبر زورگیری، خفت‌گیری و سرقت از سوی دانشجویان منتشر می‌شود.

پس از اظهارات دبیر شورای صنفی، دانشجویان دانشگاه شریف کمپینی با عنوان امنیت دانشجویان راه اندازی کردند و بیش از 2400 دانشجو با حضور در این کمپین خواستار رسیدگی مسئولان دانشگاه به وضعیت امنیت دانشجویان شدند و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ماجرای پیگیری شورای صنفی ادامه دار شد تا اینکه مسئولان دانشگاه واکنشی به این کمپین وحتی پیگیری دبیر شورای صنفی نشان ندادند که این موضوع باعث اختلاف بین دانشجویان دانشگاه شد و عدم پیگیری مسئولان دانشگاه را ناشی از بی تدبیری دبیر شورای صنفی عنوان کردند و در واقع بحث امنیت دانشجویان به دعوای دانشجویی کشیده شد.

حسین محب زاده ، دبیر شورای صنفی دانشگاه شریف در نامه ای از سمت خود استعفا داد

 

پس از استعفای محب زاده ، شورای صنفی دانشگاه شریف توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد:

موضوع عدم صلاحیت آقای حسین محب‌زاده برای ادامه دبیری شورای صنفی اولین بار در جلسه روز چهارشنبه مورخ ۸ اسفند ۹۷ در دستور جلسه شورای مرکزی قرار گرفت. آنچه سبب طرح این موضوع شد، اقدامات خوداتکای ایشان بدون مشورت با سایر اعضا بود. از دبیر شورای صنفی انتظار می‌رود در برخورد با مسائل گوناگون مربوط با شورا از مشورت و حمایت اعضا بهره‌بگیرد و از بروز خطا‌های احتمالی بکاهد، اما تکرار آن رویه نادرست، سبب شد اعضای شورا، جلسه‌ای را برای تصمیم‌گیری در این خصوص، پس از شنیدن توضیحات کامل ایشان، برای روز دوشنبه ۱۳ اسفندماه تنظیم کنند.

جهت این‌که به تمامیت و اعتبار شورا خدشه‌ای وارد نشود؛ نتیجه احتمالی آن جلسه تغییر غیرعلنی و غیررسمی دبیر بود، اما آقای حسین محب‌زاده پیش از این موعد، نامه‌ای را مبنی بر استعفا از ادامه فعالیت در شورای صنفی رسما منتشرنمود.

به این ترتیب مسئولیت اداره شورای صنفی موقتا بر عهده نایب دبیر شورا می‌باشد. دبیر جدید در اسرع وقت و پس از اعلام نظر معاونت محترم دانشجویی به استحضار دانشجویان گرامی خواهد رسید.

بسیار مایه تاسف است اگر راهی را که گام به گام با همراهی تمام اعضا طی کرده‌ایم، زین‌پس بدون حضور ایشان ادامه‌دهیم. به‌این ترتیب هرچند دیگر ادامه فعالیت ایشان به عنوان دبیر شورای مرکز میسر نیست، از معاونت محترم دانشجویی، جناب آقای دکتر فاطمی‌زاده، تقاضا داریم انصراف ایشان را از فعالیت‌های صنفی رد کرده تا هم‌چنان از حضور ایشان درکنار سایر فعالین صنفی بهره‌مند باشیم.

این موضوع با توضیحات حسین محب زاده ادامه دار شد که وی علت استعفای خود را اینگونه عنوان کرد:

برای روشن شدن افکار عمومی نکاتی را محضر دانشجویان عزیز شریف عرض می‌نمایم.

در خصوص برکناری یا استیضاح باید گفت: در آیین نامه و شیوه نامه‌ی شورای صنفی اساسا برکناری یا استیضاح دبیر مطرح نشده است و موضوعیت ندارد و طبق تبصره‌ی ماده ۲۵ شیوه نامه شورای صنفی صرفا استعفای دبیر مطرح است، اما اصرار دو نفر از اعضای شورای صنفی مرکزی برای رای گیری در خصوص تغییر دبیر، جلسه‌ای را که قرار بود برای تنظیم بیانیه‌ی حساس و مهم شورای صنفی در باره‌ی تجمع خوابگاه برگزار شود را به حاشیه برد به هر حال رای گیری انجام شد، اما نتیجه ادامه‌ی فعالیت دبیر بود، ولی دو نفر از اعضا در گروه تلگرامی شورای صنفی مرکز بدون اعلام قبلی برای حضور همه‌ی اعضا و صورت گرفتن بحث اقدام به رای گیری‌های پشت سر هم کردند و با استفاده از poll bot مدعی هستند که دبیر با اکثریت آرا برکنار شده است در صورتی که برخی اعضا از جمله خود بنده اصلا در آن رای گیری شرکت نکرده بودیم و عملا جلسه‌ای صورت نگرفته بود، اما توضیحاتی که در ادامه می‌آید از فضای شورای صنفی و کشمکش‌ها ابهام زدایی می‌کند و علت این تلاش‌ها را مشخص می‌سازد.

قبل از جلسه‌ی نمایندگان شورای صنفی با هیئت رئیسه، اعضای شورای صنفی بین خودشان جلسه‌ای برگزار کردند تا برای حضور در جلسه هماهنگ شوند، اما بخش قابل توجهی از جلسه به جای اینکه به بررسی روش مذاکره، جمع بندی خواسته‌ها و ... بگذرد به این گذشت که مبادا دانشگاه تصور کند شورای صنفی پشت تجمع خوابگاه‌ها بوده است.

مطرح شد که اقدام دانشجویان در قالب تجمع در خوابگاه برای مطالبه‌ی حقوقشان احمقانه بوده است.

اینکه کانال‌های معاند و مغرض از این مسئله سو استفاده کرده اند موجب نگرانی برخی شده بود در صورتی که شورای صنفی این موج سواری‌ها و سو استفاده‌ها را با شدیدترین لحن تحت عنوان "لاشخوری سیاسی" محکوم کرده بود و اینکه طبیعی است لاشخوران سیاسی هر اعتراض و مطالبه‌ای را تحریف و مصادره به مطلوب می‌کنند، اما آیا دانشجویان باید تماما در برابر تمام مشکلات سکوت کنند که مبادا کسی سو استفاده کند؟ مهم مرزبندی با دشمنان و محکوم کردن مغرضان و موج سواران است که انجام شد، اما خب این توضیحات برای برخی قانع کننده نبود.

تماس عادی یکی از مسئولان حراست با یکی از اعضای شورای صنفی رعشه بر تن برخی انداخت، در صورتی که بعد از جلسه با خود آن شخص صحبت کردم و گفت: هیچ مشکلی پیش نیامده است.

جالب است نه کسی احضار شده است، نه کسی به کمیته‌ی انضباطی کشیده شده است و نه هیچ مشکل دیگری پیش آمده است و من نمی‌دانم چگونه می‌شود بدون تهدید شدن ترسید؟

کار کردن در چنین فضایی برایم ناممکن بود و از دانشجویان عزیز عذرخواهی می‌کنم.

لازم به ذکر است، دانشجویان دانشگاه شریف با هدف رفع مشکل همکلاسی های خود گامی را برداشتند اما در نهایت قربانی اختلاف میان دانشجویان شد، باید دید که آیا امنیت دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه به سرانجام درستی می رسد یا همچنان دانشجویان باید قربانی بی تدبیری در دانشگاه باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دانشگاه شریف اختلاف دانشجویی امنیت دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ اعتراض دانشجویان در آمریکا حالا در دانشگاههای اروپا هم شنیده می‌شود و به خبر اول رسانه‌های دنیا تبدیل شده است.

پس از اعتراضات در دانشگاههای آمریکا به نسل کشی در غزه، دانشجویان دانشگاههای فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از کانال تلگرام شبکه تلویزیونی العهد اعلام کرد: در پی برگزاری تجمع‌هایی در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوارغزه در دانشگا‌ههای آمریکا، این دانشگاهها به پادگان تبدیل و ۹۳ نفر بازداشت شده اند.

تظاهرات دانشجویان در آمریکا علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به دانشگاههای کارولینای شمالی و آریزونا نیز کشیده شد.

دانشجویان حامی آرمان فلسطین در دانشگاه اوهایو، سومین دانشگاه بزرگ ایالات متحده نیز تظاهرات کردند.

پلیس تعدادی از دانشجویان دانشگاه اوهایو را که در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه شرکت کرده بودند، بازداشت کرد.

همچنین پلیس آمریکا از بازداشت ۳۰ دانشجوی دانشگاه تگزاس خبر داد.

نیرو‌های امنیتی آمریکا دقایقی پس از آغاز تحصن دانشجویان دانشگاه پرینستون در اعتراض به نسل کشی غزه نیز، شماری از آنان را بازداشت کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاههای آمریکا را وحشتناک توصیف کرد و گفت: این تظاهرات باید متوقف شود.

همزمان با موج جدید تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاههای آمریکا، سران رژیم صهیونیستی نگرانی خود را نسبت به گسترش دامنه این تظاهرات اعلام کردند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ رژیم صهیونیستی و حملات مستمر به زنان و کودکان فلسطینی با گسترش به دانشگاههای مختلف این کشور منجر به درگیری با پلیس شده است.

تحصن و تظاهرات دانشجویان در دانشگاههای آمریکا در اعتراض به استمرار حمله رژیم اسرائیل به باریکه غزه و کشتار گسترده غیرنظامیان، زنان و کودکان فلسطینی آغاز شده است.

اعتراضات به دانشگاههای هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافته در این بین دانشگاههای تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان بوده است.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاهها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

در دانشگاه تگزاس در آستین، ده‌ها پلیس محلی و نیرو‌های ایالتی برای جلوگیری از راهپیمایی دانشجویان در محوطه دانشگاه به صف و در نهایت با معترضان درگیر شدند و چندین نفر را بازداشت کردند.

دانشگاه هاروارد در ماساچوست نیز دسترسی به حیاط این دانشگاه را محدود و برپایی چادر را منوط به کسب مجوز اعلام کرد، اما معترضان چادر برپا کردند.

صد‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه هاروارد وارد محوطه اصلی دانشگاه شده و چادر‌هایی را برای تحصن در این محوطه برای همبستگی با مردم غزه همسو با دیگر دانشگاههای آمریکا نصب کردند.

در همین حال حامیان همبستگی با غزه در براون از دانشگاه خواسته اند که ارتباط خود را با همه شرکت‌هایی که نسل‌کشی در غزه و اشغال گسترده‌تر اسرائیل در سرزمین فلسطین را ممکن می‌سازد و از آن سود می‌برد، قطع کند.

دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا با پیوستن به جمع معترضان علیه رژیم صهیونیستی با سردادن شعار‌هایی در محوطه دانشگاه، تأکید کردند که پشت غزه را خالی نخواهند کرد.

دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه کلمبیا در‌های ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند