Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@16:33:51 GMT

۷۱۰ میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۱۷۵۶

۷۱۰ میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان پرداخت می شود

سیدمحمد بطحایی روز سه شنبه در حاشیه همایش بین المللی «مدرسه ایرانی ـ. معماری ایرانی» در جمع خبرنگاران در یزد، با بیان این که پرداخت مطالبات فرهنگی از جمله اقدامات در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: مراحل اداری پرداخت مطالبات فرهنگیان انجام و حدود دو هفته پیش اعتبار تخصیص یافته شده به خزانه کشور واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر آموزش و پرورش با بیان این که ۷۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان تخصیص داده شده است، گفت: مطالبات یک ساله معلمان حق التدریس تا پایان امسال پرداخت می‌شود. وی افزود: این میزان مطالبات مربوط به نیروهای خرید خدمات، نیروهای خارج از کشور، نیروهای حق التدریس که یک سال است حقوق آنها پرداخت نشده و حق الزحمه امتحانات است که مراحل اداری پرداخت این بدهی انجام شده و دستور تخصیص آن نیز 2 هفته قبل به خزانه رفته و قول مساعد برای پرداخت تا پایان سال داده شده است.
وزیر آموزش و پرورش سال ۹۸ را سالی پر رونقی برای آموزش و پرورش پیش بینی و خاطرنشان کرد: اعتبارات آموزش و پرورش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال رشد ۲.۵ برابری یافته و تخصیص این میزان هم بیش از ۱۰۰ درصد بوده که نشان دهنده اهتمام دولت به آموزش و پرورش است.
بطحایی با تجلیل از همراهی خیران در اجرای برخی پروژه‌ها و مشارکت ۵۰ درصدی آنها، افزود: امیدواریم در سال ۹۸ شاهد همراهی‌های بیشتر آنان در اجرای طرح‌های آموزشی در کشور باشیم.
وزیر آموزش و پرورش در سفر یکروزه به استان یزد ضمن شرکت در همایش بین المللی «مدرسه ایرانی ـ. معماری ایرانی» از نمایشگاهی که در حاشیه این همایش برپا شده بود دیدن کرد.
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد

مدیرکل درآمد شهرداری قم گفت: بخشی از مطالبات دولتی شهرداری قم برای پرداخت از طریق اسناد خزانه کارسازی شد اما در نهایت با عدم همکاری بانک‌های عامل روبه‌رو شد.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به قوانین بودجه درباره پرداخت مطالبات ارگان‌های دولتی به شهرداری‌ها اظهار کرد: شهرداری قم با برخی دستگاه‌ها در موضوع اعداد و ارقام مطالبه شده به تفاهم رسید و اقداماتی را در دستور کار قرارداد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان در اواخر سال ۱۴۰۲ برای پرداخت از این طریق تفاهم انجام شد اما نتیجه بخش نبود، افزود: اطلاعات مورد نیاز در سامانه‌های حسابرسی کشوری ثبت شد اما همکاری مطلوبی از طریق بانک‌های عامل صورت نگرفت.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه بانک‌های عامل تهاتر بدهی‌های بانکی شهرداری قم و مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی را نپذیرفتند، تصریح کرد: مطابق قانون ۹ درآمد پایدار شهرداری‌ها که از سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده قانون گذار صراحتاً اعلام می‌کند که دستگاه‌های اجرایی و مشمولین ماده خدمات کشوری، قانون محاسبات عمومی، ارگان‌های نظامی و انتظامی مکلف‌اند، هرگونه بهای خدمات تا پایان سال به شهرداری پرداخت کنند.

وحید نیا با تاکید بر اینکه عدم پرداخت به موقع بدهی مشمول جریمه ۲ درصدی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ابلاغیه‌هایی از طرف خزانه داری کل کشور و بازرسی کل استان به ارگان‌های مدنظر ارسال شد تا در صورت وجود بدهی، دستگاه‌ها پرداخت کنند.

به گفته وی در حال حاضر شهرداری قم بیش از ۶,۰۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی و عمومی مطالبه دارد که پرداخت این بدهی‌ها می‌تواند شرایط متفاوتی برای پیگیری امور شهری ایجاد کند.

کد خبر 748052

دیگر خبرها

  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد