Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبری ساری رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و سرگروه پانل سلامت در شرایط ناپایدار در هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، اظهار داشت: هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، فرصتی برای ارتقای دانش سلامت عمومی و تبادل تجربیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری ساری گفت: پانل سلامت در شرایط ناپایدار از این جهت دارای اهمیت است که منطقه غرب آسیا و مدیترانه شرقی همواره در چند دهه گذشته با عدم ثبات، جنگ و شرایط ناپایدار بعد از جنگ مواجه بوده و از طرفی این منطقه در معرض مخاطرات و بلایای طبیعی و انسانی متعددی است که مستقیما بر سلامت عمومی جوامع اثر می‌گذارد.

وی افزود: در این شرایط برخی مشکلات سلامت عمومی به طور خاص بروز خواهد کرد که نوع مواجهه با این مشکلات نیز متفاوت است؛ برای مثال در نتیجه این مشکلات ممکن است جمعیت زیادی مجبور شوند از محل سکونت خود مهاجرت کنند یا در اردوگاه‌های داخلی اسکان یابند که مشکلات متعدد سلامتی به همراه دارد.

اکبری ساری، همچنین به مسئله تحریم‌ها و تاثیرات آن بر سلامتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این منطقه با بحث تحریم‌ها نیز مواجه هستیم که خود به نحوی سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ مثلا موجب می‌شود برخی دارو‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در زمان و با هزینه مناسب فراهم نشود.

سرگروه پانل سلامت در شرایط ناپایدار، قرار گرفتن بسیاری از کشور‌های منطقه در چنین شرایط ناپایداری را عاملی برای پرداختن به این مسئله خواند و تصریح کرد: در این شرایط باید بدانیم که چگونه برنامه ریزی کنیم و چگونه عمل نماییم تا بتوانیم وضعیت سلامت مردم، خصوصاً افرادی که در این شرایط آسیب‌پذیرتر هستند را حفظ کرده، ارتقا داد و از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

وی با برشمردن موضوعات پانل افزود: در اینجا بحث مهاجرت، جنگ، تحریم، گروه‌های آسیب پذیر، بلایای طبیعی و انسانی و حضور جمعیت‌های بزرگ در یک محل (مثل حج، عمره یا پیاده‌روی اربعین)؛ تاثیر آن‌ها بر سلامت عمومی و روش‌های مواجهه با این مسائل مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

اکبری ساری، در ادامه با بیان اینکه برای پوشش کامل این موارد، در طی دو روز این نشست، چهار پانل طراحی شده است، معیار‌های انتخاب سخنرانان را برشمرد و گفت: سعی کرده‌ایم در هر پانل از افراد بسیار توانمند و خبره که در حوزه خود شاخص و شناخته شده هستند و از دانش و تجربیات کافی در این حوزه برخوردارند از سراسر دنیا دعوت نماییم. از این رو در هر پانل حداقل دو سخنران خارجی و دو سخنران داخلی سخنرانی خواهند کرد و در ادامه فرصت برای پرسش و پاسخ، بحث و تبادل نظر و تجربیات وجود خواهد داشت.

وی در پایان برگزاری هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در ایران را فرصتی خوب برای ارتقای سطح دانش سلامت عمومی در جامعه علمی کشور دانست و تاکید کرد: این نشست فرصت ارزشمندی است تا تجربه‌های خوبمان را در اختیار کشور‌های دیگر قرار دهیم و همزمان بتوانیم از تجربه‌های خوب کشور‌های دیگر نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/

هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست روز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) این هفته خود که به ریاست «صادق آملی لاریجانی» برگزار خواهد شد، به ادامه بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول خواهد پرداخت.

اعضای مجمع قرار است در این نشست به بررسی تبصره‌های هشت، نه و ده باقیمانده از ماده ده این طرح بپردازند.

یادآور می‌شود، طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول از ابتدای آذرماه سال گذشته در دستور کار جلسات صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشته و تاکنون ده جلسه به صورت تمام وقت به بررسی این موضوع اختصاص داده است.

کد خبر 6092826

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • طارمی دومین رئیسش در پورتو را می‌بیند
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد