Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:04:08 GMT

همراه با مسافر بهار در میهمانی کویر خور و بیابانک

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۲۱۰۳

همراه با مسافر بهار در میهمانی کویر خور و بیابانک

جاذبه های گردشگری در خطه کویری خور و بیابانک بی نهایت است اما در چند روزه نوروز می توان علاوه بر طبیعت بکر به تماشای برخی نقاط همانند قلعه تاریخی بیاضه، جندق ، کرمه ، نارین قلعه، روستای فرخی دریاچه نمک نیز رفت.
فرماندار خوروبیابانک در باره آمادگی این خطه برای نوروز گفت: این شهرستان با جاذبه های گردشگری، تاریخی وطبیعی آماده استقبال از گردشگران نوروزی است و دستگاه های متولی می توانند در این زمینه از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس بلانیان روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: اگر برنامه ریزی و فراهم کردن امکانات مناسب توسط اعضای ستاد خدمات سفر از جمله شهرداری ها، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و دیگر ادارات دولتی فراهم شود مسافران و گردشگران زیادی راغب به گذران تعطیلات نوروزی در این شهرستان خواهند شد.
وی گفت: باید برنامه ریزی لازم برای جذب و ماندگاری هرچه بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی صورت پذیرد تا با گردش مالی که ایجاد می شود چرخه معیشت و اقتصاد شهرستان بچرخد.
فرماندار خوروبیابانک در ادامه بر لزوم افزایش هم افزایی وهمدلی در راستای ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان تاکید کرد.
بلانیان اضافه کرد: کیفیت خدمات سفرهای نوروزی اهمیت زیادی دارد و دستگاه های متولی باید بهترین خدمات رسانی را در این ایام تدارک ببیند.
وی گفت: از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و متولیان امر فرهنگی این شهرستان انتظار می رود با کمک سایر بخش ها، جاذبه های گردشگری شهرستان را جدی تر و متفاوت تر از سال های گذشته معرفی کنند.
فرماندارخورو بیابانک همچنین آماده سازی فضای شهری وروستایی، زیباسازی ورودی های شهرستان، ساماندهی کمپ های اقامتی، نصب علائم و تابلوهای راهنمای گردشگران و آمادگی دستگاه های خدمات رسان برای هرگونه حوادث احتمالی را پیش از تعطیلات نوروزی خواستار شد.
وی همچنین با تشریح وظایف کمیته های ستاد خدمات سفر این شهرستان اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، ضمن آماده باش کامل نسبت به معرفی کشیک های اداری برای خدمات رسانی به مسافران در انجام خدمات با یکدیگر همکاری می کنند.
بلانیان افزود: فراهم سازی زمینه لازم برای افزایش ماندگاری گردشگران در شهرستان ضروری است و در این رابطه باید خدماتی که به مسافران ارائه می شود افزایش و ارتقا یابد.
وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ایام نوروز فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، محصولات بومی و محلی این شهرستان فراهم شده است که می ‌توان از این ظرفیت بیشترین بهره‌ برداری را برای رونق تولید و فروش محصولات داشت.
فرماندار خوروبیابانک خاطرنشان کرد: گردشگری می تواند اقتصاد خورو بیابانک را پویا کند که توجه به کیفیت نیروی انسانی فعال و کارآمد مهمترین ملزومات این صنعت است.
بلانیان افزود: این شهرستان را می توان با داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه های طبیعی به عنوان قطب گردشگری استان و کشور برشمرد.
وی گفت: برای رفاه حال مسافران و گردشگران تمهیدات لازم شامل تامین نان، پول نقد در عابر بانکها، سوخت وسائط نقلیه و فعال بودن مراکز بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده است.
فرماندار خور و بیابانک همچنین ظرفیت اسکان و اقامت مسافران و گردشگران در این شهرستان را بیش از 160هزارنفر در شبانه روز بیان کردو گفت: این ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی، مدارس، هتل های سنتی، فضاهای شهری و مراکز مذهبی پیش بینی شده است.
رنوروز 97 بیش از 136هزارگردشگر داخلی و خارجی و مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی، طبیعی خوروبیابانک دیدن کردند.

** اقامتگاه های خوروبیابانک در نوروز 98 افزایش نرخ ندارد
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خور و بیابانک نیز گفت: در ایام نوروز 98 نرخ اسکان در اقامتگاه های رسمی شهرستان افزایش نمی یابد.
حسین رییسی افزود: بهای اقامت در تاسیسات رسمی گردشگری شهرستان برای تعطیلات نوروزی ثابت می ماند و مدیران این مجموعه ها موظفند نرخ مصوب را بدون بازنویسی در معرض دید مسافران و گردشگران قرار دهند.
وی هشدار داد که تمامی اقامتگاه ها و تاسیسات گردشگری رسمی شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی رصد می شوند و در صورت هرگونه تخلف برخورد قانونی خواهد شد.
رییسی کل ظرفیت اقامت در تاسیسات گردشگری شهرستان را سه هزارو 375 نفر در شبانه روز اعلام کرد و گفت: در تمامی تاسیسات گردشگری خور و بیابانک 361 تخت و 667 اتاق برای اقامت میهمانان وجود دارد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خور و بیابانک افزود: اقامتگاه های بوم گردی از ظرفیت های مهم برای جذب گردشگران به شمار می رود و ایجاد این مجموعه ها به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری محسوب می شود.
وی ادامه داد: بوم گردی با ایجاد فرصت پیشرفت و توسعه اقتصادی می تواند جایگزینی برای سایر منابع درآمد برای مردم محسوب شود.
رییسی اضافه کرد: هم اینک این شهرستان دارای 52 اقامتگاه بوم گردی، دو هتل و یک اقامتگاه سنتی، یک سفره خانه، یک مهمانپذیر و یک مجتمع گردشگری است.
وی گفت: هم اکنون حدود 40 واحد اقامتگاه و مجتمع گردشگری در دست اقدام است و با راه اندازی این واحد ها برای بیش از 50 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خورو بیابانک با بیان اینکه تا کنون برای 225 نفر اشتغال ایجاد شده است گفت: رونق بوم گردی در توسعه و آبادنی مناطق شهری و روستایی موثر است و این مکان ها علاوه بر تاثیر در آبادانی نقش بسزایی در معیشت و اقتصاد پایدار خانوارها دارد.
وی افزود: هم اکنون خورو بیابانک دارای 54 واحد تاسیسات گردشگری با ظرفیت پذیرش اقامت سه هزار و 225 نفر است که 25 واحد اقامتگاه بوم گردی، 12واحد مجتمع گردشگری و دو باب سفره خانه سنتی و هتل است.
رییسی تصریح کرد: با راه اندازی 39 واحد جدید فعالیت این تاسیسات 93 واحد می رسد.
وی افزود: درنوروز 97بیش از 136هزارگردشگر داخلی و خارجی و مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی، طبیعی خوروبیابانک دیدن کردند.
وی دریاچه نمک دهکده نمکی کویر مصر ، رمل های ماسه ای و چال سلکنون را از جاذبه های خور و بیابانک عنوان کرد و گفت : قلعه‌ جندق، بیاضه، چشمه‌های گرمه آبگرم و بقعه شمس الدین مهرجان از دیگر آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان است.
شهرستان خوروبیابانک سالانه میزبان بیش از 160هزار گردشگر داخلی و خارجی و مسافر است.
این شهرستان از شمال با شهرستان دامغان در استان سمنان، از جنوب با شهرستان اردکان در استان یزد، از شرق با شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و از غرب با روستای چوپانان در شهرستان نایین هم مرز است.
شهرستان خور و بیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت و 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
6022 / 9860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان سمنان اصفهان خدمات رسانی به مسافران مصر معرفی جاذبه های گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • یادمان شهدای کارگر در خطه کویر
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • از معلمان در سراسر استان کرمان قدردانی شد+ فیلم
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران