Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تاثيرگذاري ساز وکار مالي حمايت از تبادلات تجاري با ايران (ساحات) بر صنايع کوچک و متوسط بيشتر از صنايع بزرگ خواهد بود.

«محسن صالحي نيا» در خاتمه نشست خبري روز سه شنبه خود در پاسخ به ايرنا افزود: اگر اين کانال مالي به نتيجه نهايي برسد، صنايع کوچک و متوسط نيز همچون ساير صنايع مي توانند در بحث تامين مواد اوليه، ملزومات، تجهيزات، ماشين آلات، دانش فني و غيره از مزاياي آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مقام مسئول تاکيد کرد: چنانچه اين ساز وکار مالي تداوم و توسعه يافته و بتواند کارايي خوبي در زنجيره تامين صنايع مختلف داشته باشد، بطور حتم به ارتقا و توسعه صنايع کوچک و متوسط خواهد انجاميد.
به گزارش ايرنا، روز 12 بهمن ماه امسال وزراي خارجه سه کشور انگليس، فرانسه و آلمان از راه‌اندازي سازوکار مالي حمايت از تبادلات تجاري با ايران موسوم به «اينستکس» خبر دادند. بر اين اساس سه کشور اروپايي انگليس، فرانسه و آلمان که از امضاکنندگان توافق هسته‌اي با ايران هستند، مسئوليت اين سازوکار موسوم به INSTEX (ساز و کار حمايت از روابط تجاري) را به عهده خواهند داشت؛ به طوري که پاريس ميزبان اين ساز وکار مالي است، آلمان مديريتش را بر عهده دارد و انگليس مسوول حسابرسي آن خواهد بود.
بر مبناي اعلام مقامات اروپايي ساز و کار راه‌اندازي شده، در مرحله نخست فقط کالاهاي بشردوستانه يعني غذا و دارو را در بر مي‌گيرد. اما در مراحل بعدي امکان مبادله همه کالاها و خدماتي که در دسته تحريم‌هاي آمريکا يا تحريم‌هاي اتحاديه اروپا قرار نمي‌گيرند با ايران فراهم خواهد شد.
** افزايش توليد محصولات بهداشتي، سلولزي، غذايي و دارويي
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران در ادامه درباره وضعيت توليد امسال بنگاه هاي کوچک و متوسط کشور گفت: 55 کالا بطور دائمي از سوي اين سازمان رصد مي شود که بطور مثال برخي کالاها و توليدات مرتبط با صنعت خودروسازي به دليل تاثيرپذيري بيشتر از تحريم هاي بين المللي، با مشکلات بيشتري مواجه بوده و کاهش توليد داشته اند.
وي ادامه داد: در برخي ديگر از کالاها نظير مواد بهداشتي، سلولزي، غذايي و دارويي، محدوديت ها سبب شد تا بازار بهتري براي محصولاتشان بيابند و به همين دليل افزايش توليد داشته اند.
به گزارش ايرنا، 983 شهرک و ناحيه صنعتي در کشور وجود دارد که 561 مورد آن شهرک صنعتي، 412 مورد ناحيه صنعتي و 9 منطقه ويژه صنعتي است.
حدود 43 هزار واحد تحت مديريت اين سازمان مشغول فعاليت هستند که 875 هزار نفر در اين واحدها جذب شده و مشغول به کار هستند.
اقتصام*3065**2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک احمدی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس ایران و آفریقا با اشاره به اینکه توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی در اولویت‌های همکاری‌های بین المللی ایران قرار دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر تحرک خوبی در عرصه توسعه صنعتی داشته اند به طوری که بیشتر اقلام ۱۰ گروه اول وارداتی به این قاره، محصولات و ماشین آلات صنعتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد ۸ کشور از ۱۰ کشور اول صادرکننده به آفریقا جزء فهرست ۱۰ کشور اول واردکنندگان از این قاره هستند که این امر نشان می‌دهد راهکار مناسب همکاری با کشورهای آفریقایی در ایجاد یک رابطه دوطرفه است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در ۳ بخش معادن، نفت و گاز و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، هدفگذاری فعالیت ایران در آفریقا را در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی بیان کرد.

احمدی تصریح کرد: ایران نگاه برابر برای همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال یک رابطه برد- برد و استفاده مکمل از ظرفیت‌های یکدیگر است.

رئیس هیات عامل ایدرو، صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه همکاری‌های صنعتی با صبر و حوصله و استمرار تعاملات به سطح مناسبی از همکاری‌های دو جانبه برسند.

در ادامه این نشست «انگت روبارد هیپولیت جین پاول» وزیر صنایع کوچک و متوسط کشور آفریقای مرکزی گفت: ما نیاز مبرم به توانمندی‌های صنعتی، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص داریم.

وی با تاکید بر ابنکه سیاست کلی کشورش در گسترش همکاری‌های جنوب-جنوب (کشورهای در حال توسعه) است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی درصدد این هستیم که بحث صادرات و واردات دو طرفه باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

نشست تخصصی صنعت دومین اجلاس ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیران صنایع و تجارت سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

کد خبر 6092680 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه