Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار خانوار به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا متین پور پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری که به مناسبت  چهلمین سالگرد دستور امام (ره) مبنی بر تشکیل کمیته امداد برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما خدمت رسانی به محرومان و قشر ضعیف جامعه است، هدف ما صدقه گرفتن و انجام کمک مالی نیست، اولویت ما اشتغال زایی و توانمندسازی است، اما هنوز  جامعه ما را به این چشم نمی‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان اصفهان ادامه داد: اصفهانی‌ها در صدقه دادن دومین استان کشور اصفهان است؛ حجم کمک‌های مردمی استان بسیار بالا است، در این استان کمک‌های مردمی نه تنها کم نشده بلکه حتی رشد داشته است.

وی به فعالیت ۸۷ مرکز نیکوکاری فعال در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امروز ۱۰۵ هزار خانواده در استان اصفهان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که ماهیانه ۲۵ میلیارد تومان مستمری دریافت می‌کنند.

متین‌پور با بیان اینکه "کمیته امداد تولید کننده فقر نیست" تاکید کرد: کمیته امداد مثل بیمارستان است، اگر مراجعات به کمیته افزایش می‌یابد به این معنا نیست که ما در ایجاد فقر نقش داشته‌ایم.

وی  با بیان اینکه در سال آینده حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، گفت: در ده ماه سال جاری ۹ میلیارد تومان برای ساخت و تعمیر مسکن دو هزار و ۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان اصفهان با بیان اینکه ۲۵ درصد از هزینه‌های کمیته امداد توسط مردم تامین می‌شود، ادامه داد: در کنار کمک‌های مردمی استفاده از نهادهای مختلف برای توانمندسازی مددجویان نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰ درصد از مددجویان خودکفا شده‌اند، گفت: اما در سال جاری به دلیل تورم نه تنها آمار را کاهش ندادیم بلکه ۲۱ هزار خانواده را با حمایت دولت و مجلس تحت حمایت قرار دادیم.

متین‌پور با بیان اینکه کل کمک های مردمی به کمیته امداد در همان محل برای مردم هزینه می شود،تصریح کرد: کمک های مردمی از شهرستان و استان و یا حتی کشور خارج نمی‌شود. حقوق کارمندان کمیته امداد از صدقات نیست و از صدقات مردم یک ریال بابت هزینه‌های اجرا و حقوق نیروی انسانی استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همه صندوق‌های صدقات کمیته امداد شناسنامه‌دار است، گفت: نظارت شدیدی بر تخلیه صندوق‌ها داریم، در راستای مردمی شدن برنامه‌ریزی داریم  و برای این امر از ظرفیت معتمدان محلی استفاده می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد برای هفته احسان و نیکوکاری گفت: چهارشنبه زنگ احسان و نیکوکاری در مدارس نواخته می‌شود و پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی از روز پنجشنبه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی گفت: امسال ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات تقدیم مخاطبین شد، پنج هزار شغل ایجاد کردیم و هفت هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان خودکفایی کمیته امداد امام خمینی مستمری مددجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حجتی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با کمیته امداد اظهار کرد: گام سوم طرح یاس با محوریت یاران آسیب ستیز در اردبیل با همکاری کمیته و هلال‌احمر استان به منظور ارایه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری اجرا می شود.

وی به بررسی مفاد تفاهمنامه بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح یاس براساس تفاهمنامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی در بین مدد جویان دختر ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد زیر حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

کد خبر 6092921

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام