Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به ذخیره آب از طریق ساخت پروژه‌های منابع طبیعی در استان زنجان گفت: با این اقدامات به طور متوسط سالانه 15 میلیون متر‌مکعب آب در سفره‌های زیر‌زمینی استان ذخیره می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل آقاجانلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه از ظرفیت گروه‌های مختلف که می‌توانند برای ما در حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند استفاده شده است اظهار کرد: در چند سال اخیر قبل با مقایسه‌ای که داشتیم احساس خطر و چالش منابع طبیعی به نوعی در بین مردم و مسئولان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این حساسیت‌ها ایجاد شده و ما نیز باید از این وضعیت در تشدید مراقبت از منابع طبیعی استفاده کنیم و توجه به حوزه منابع طبیعی علی‌رقم کمبود بودجه در سطح کشور وجود دارد و خوشبختانه در سال 97 اعتبارات خوبی در سطح کشور به حوزه دیده شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه 200 میلیون دلار برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی کشور امسال در نظر گرفته شد بیان کرد: سهم استانها هم مشخص شد و برای سال آینده نیز 150 میلیون یورو برای آبخیز‌داری کشور در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: امیدواریم با تحقق این میزان اعتبار برای منابع طبیعی گامهای خوبی برداریم.

آقاجانلو خاطر نشان کرد: هر جا پروژه‌های منابع طبیعی ایجاد شده باعث افزایش امید در بین مردم شده است.

وی عنوان کرد: کارهای بسیار موثری در سطح در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی انجام شده ولی جای کار در این حوزه بسیار زیاد است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان بیان کرد: برای امسال 250 اصله نهال در هفته منابع در سطح استان توزیع می‌شود و بیشتر نهالهای ما برای ایجاد فضای سبز بوده و بخش عمده به منظور توسعه صنوبرکاری و صنایع چوب است.

وی ابراز کرد: این نهالها تقریبا میشه گفت رایگان بوده و برخی از آنها با قیمت جزئی در بین مردم استان زنجان توزیع می‌شود.

آقاجانلو بیان کرد: سالانه 15 میلیون متر‌مکعب آب در سفره‌های زیر زمین ذخیره می‌کنیم و خوشبختانه بارندگی‌های خوبی را امسال در سطح استان داشتیم.

وی بیان کرد: سازه‌هایی که در حوزه آبخیزداری ساخته‌ شده‌اند پرآب هستند و آبگیری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح کاداست در اراضی ملی و حاکمیت دولت است افزود: این طرح از طریق منابع استانی و منابع ملی در حال انجام است که می‌تواند یک گامی مهم برای کاهش تعارضات مردم و دولت باشد و همچنین از بحث زمین خواری در سطح استان پیشگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه