Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور و متخصص امور خانواده گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور ایران بیش از ۴۰ درصد از طلاق ها مربوط به سبک و شیوه انتخاب همسر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، حجت الاسلام عباس پسندیده صبح امروز در سومین کارگاه آموزشی پیشگیری از طلاق که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه امروز حال خانواده‌های ایرانی خوب نیست و آمارها نشان می‌دهد که این روند آینده خوبی ندارد و اگر این طور پیش رویم به بحران خانواده در جامعه خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور و متخصص امور خانواده افزود: باید به دنبال این مسئله باشیم که واقعا چرا احساس نارضایتی در خانواده افزایش یافته است؟؛ متاسفانه امروز مسئله طلاق در دو سطح طلاق عاطفی و رسمی شکل می‌گیرد.

پسندیده با بیان اینکه عوامل اقتصادی تاثیر چندانی در مسئله طلاق ندارد، ابراز کرد: در مناطق مرفه‌تر و توسعه یافته طلاق بیشتر است و طبق بررسی آمار، طلاق ثبت شده در شمال شهر تهران بیشتر از جنوب شهر است.

وی اذعان داشت: بنابراین مسائل اقتصادی نقش اول را در این زمینه ندارد و باید به دنبال دلایل دیگر در بررسی موضوع طلاق باشیم؛ بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور بیش از ۴۰ درصد از طلاق‌ها مربوط به سبک و شیوه انتخاب همسر است که اگر نادرست باشد منجر به طلاق خواهد شد.

وی اضافه کرد: بحران خانواده در تمام دنیا یک بحران جدی است و اندیشمندان غربی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که راه رضایت در زندگی شناسایی ارزش‌های مذهبی است.

پسندیده تصریح کرد: اندیشمندان غربی معتقدند آنچه خانواده‌ها را نجات می‌دهد ارزش‌های مذهبی است و معتقدند باید به سمتی برویم که این ارزش‌ها را گسترش دهیم.

مشاور و متخصص امور خانواده بیان کرد: بشر غربی از متون مقدس دست کشید و آنقدر آزمون و خطا کرد که بعد از گذشت سال‌ها به سفارشات اسلام در زندگی رسیدند؛ بر اساس تحقیقات غرب زوجینی که ارزش‌ها مشترک مذهبی دارند نیز زندگی موفق‌تری دارند.

پسندیده با بیان اینکه آن‌هایی که بر اساس مذهب و تعالیم دینی زندگی می‌کنند معنای بهتری برای زندگی دارند.، افزود: امروز مسائل زندگی زناشویی در کشور ما ترویج یافته در حالیکه این مسئله غربی‌ها را رنج می‌دهد؛ درواقع کسانی که بر مبنای مذهب زندگی خود را طراحی می‌کنند در یک قلعه امن قرار گرفته و آسیب وارد زندگی‌شان نمی‌شود.

غرب در حفظ خانواده به روش‌های اسلامی روی آورده

وی با بیان اینکه ارزش‌های معنوی و خیانت در زندگی باهم رابطه مستقیم دارند، گفت: متاسفانه در کشور ما ارزش‌های معنوی کاهش و خیانت در زندگی افزایش یافته است.

پسندیده ابراز کرد: از زمانی که روش سبک زندگی و ازدواج تغییر یافته آسیب های اجتماعی و طلاق افزایش یافته است.

مشاور و متخصص امور خانواده تصریح کرد: کارکرد مذهب در خانواده‌ها این است که نقشه و مسیر را برای خانواده‌ها مشخص می‌کند و بایدها و نبایدها را برای زن و مرد نمایان می‌سازد.

وی با بیان اینکه باید تعریف مشخصی از خانواده داشته باشیم، گفت: خانواده همانند یک سیستم است که از اجزای مختلفی تشکیل شده که به طور منظم  هرکدام ماموریت خاصی دارند.

پسندیده با بیان اینکه زن و مرد باید بین هم مرز داشته باشند، اظهار کرد: مرز خانواده با بیرون باید یک مرز پررنگ و جدی باشد و زمانی که شخصی ازدواج  می‌کند باید هویت مستقل داشته و ارتباط بسته‌ای با خانواده خود برقرار کند.

وی ابراز کرد: اگر یکی از زن یا شوهر با بیرون از خانواده درباره همسر و یا فرزندان خود ارتباط برقرار کند خانواده به سیستم باز تبدیل می‌شود و همین مسائل زندگی را دچار مشکل خواهد کرد.

پسندیده با بیان اینکه مسائل خانوادگی نباید در بیرون از خانواده مطرح شود، ادامه داد: مراجعه به مراکز مشاوره خانواده در عید نوروز در ایران افزایش می‌یابد که این نشان می دهد و در اثر رفت و آمدها بستگان در تعطیلات سیستم خانواده باز است به همین خاطر مشکلات خانوادگی بیشتر می‌شود.

مشاور و متخصص امور خانواده اذعان داشت: بر اساس تحقیقاتی که چند سال پیش در خراسان رضوی انجام شده ۴۰ درصد از طلاق‌ها به خاطر باز بودن سیستم خانوادگی و اجازه دخالت اطرافیان در زندگی است.

وی اضافه کرد: اگر می خواهید خانواده موفق باشد باید نسبت به بیرون سیستم بسته اما نسبت به داخل باز و منعطف باشد.

مشاور و متخصص امور خانواده تشریح کرد: جالب است بدانیم که امروز پسران وابسته‌تر از دختران هستند و  همین موضوع سبب شده که بسیاری از جوانان توانایی مدیریت زندگی را نداشته باشند.

وی اظهار کرد: معتقدیم سن ازدواج باید کاهش یابد اما دختران و پسران امروزی نمی‌توانند یک زندگی را اداره کنند و براساس تحقیقات روانشناختی جوانان ۲۴ ساله امروزی به اندازه جوانان ۱۸ ساله گذشته رشد دارند و این به معنای این است که به تعبیری از نظر رشد ۶ سال بازگشت داشتیم.

شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ها عواقب نافرجامی در خانواده دارد

پسندیده با اشاره به اثرات منفی ماهواره‌ها در خانواده‌ها تصریح کرد: اخیرا شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ها به عنوان ورودی سیستم عمل می‌کنند که می‌تواند تاثیرات نافرجامی در زندگی داشته باشد.

مشاور و متخصص امور خانواده اذعان داشت: چشم هم چشمی خانم‌ها بویژه در تعطیلات عید نوروز و یا تعریف و تمجید آقایان از بانوان دیگر نشان می‌دهد که سیستم خانواده باز است و می‌تواند به آشوب در خانواده تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: زندگی موفق است که نسبت به بیرون بسته و در درون منعطف باشد؛ باید بتوانیم بین خود و افراد بیرون از خانواده مرز قائل شویم.

پسندیده با اشاره به اجرای الگوی مهر و قدرت در خانواده اضافه کرد: در داخل یک خانواده باید علاوه بر مهر ،قدرت هم وجود داشته باشد که این رابطه نحوه تعامل در خانواده را مشخص می‌کند.

مشاور و متخصص امور خانواده ابراز کرد: زن کانون عواطف است و نیاز به محبت دارد مرد کانون قدرت است پس نیاز به اقتدار دارد.

وی تصریح کرد: براساس گفته یک اندیشمند غربی مردان در صورتی می‌توانند مهرورزی کنند که اقتدار دیده باشند و زنان در صورتی می‌توانند  اقتدار دهند که مهر دهند.

پسندیده با بیان اینکه بهترین تعامل مرد و زن در زندگی این است که مردان نیاز به قدرت و زنان نیاز به مهر دارند، گفت: اعمال قدرت کار مرد است اما قدرت مرد از قدرت زن به دست می‌آید و اگر این ستون بشکند دیگر نمی‌تواند استحکام خانه باشد.

مشاور و متخصص امور خانواده در پایان گفت: اگر زن و مرد بخواهند رابطه درستی در زندگی داشته باشند باید چرخه مهر دهی و قدرت دهی را رعایت کنند در غیر این صورت نشان دهنده خراب بودن سیستم است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش روز جهانی مشاوره گفت: یکی از مسئولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

وی افزود:برای برنامه‌ریزی در پیشگیری یا کاهش طلاق، برنامه مدونی در ستاد زن و خانواده در دولت تصویب و پلتفرم همساز برای زوجین نوپا ایجاد شد و مشاوره برای زوجین و مهارت های زندگی به آنها آموزش داده می شود.

وی با اشاره به صفر شدن پشت نوبتی مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: خدمات و حمایت هایی مشاوره ای به هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به نقش روانشناسان در امیدآفرینی، افزود: نقش روانشناسان در شادی آفرینی در زندگی در روح و جان بشر و تلاش برای بهینه بودن و زیبا زندگی کردن افراد بر کسی پوشیده نیست. در درمان بیماری های جسمی توصیه به روان آرام و سالم و روح شاداب می شود و این روح و روان است که می تواند سلامت جسم را تضمین کند یا به او برگرداند.

خزعلی ایجاد انگیزه، امید آفرینی، عشق و نشاط با توجه به شناخت توانمندی ها را مهمترین نقش روانشناس دانست، گفت: نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و روانشناسان در ارتقای بینش، روش، دانش، کنش و واکنش نقش اساسی دارند و این روانشناسی سلامت و روانشناسی کمال است و روانشناسان می توانند توانمندی های فرد را به خوبی شناسایی کنند و قوه ها، داشته ها، ظرفیت ها و استعدادهای فرد را تبدیل به عمل و فعلیت و زندگی اور را متحول کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • همسر ابراهیم رئیسی و انسیه خرعلی از یکجا پُست جدید گرفتند
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر