Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار با اشاره به تعیین کانونهای بیابانی استان بوشهر گفت: در سال آینده اقدامات لازم در خصوص بیابان‌زدایی و کاهش فرسایش‌های بادی اراضی در استان بوشهر آغاز می‌شود. ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی محمد طهماسبی بیرگانی ظهرامروز در جلسه کارگروه استانی مقابله با پدیده گرد و غبار استان بوشهر  با اشاره به شناسایی کانون‌های گرد و غبار در استان‌ها اظهار داشت: شناسایی کانون‌های داخلی ریزگرد یکی از برنامه‌های کارگروه ملی گرد و غبار بوده که تاکنون کانون‌ها در استان‌ها شناسایی و نقشه آنها تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مطالعه جامع کانون‌های بیابانی و اراضی مستعد به فرسایش بادی برای تمام کشور انجام یافته خاطر‌نشان کرد: در این مطالعات کانون‌های بیابانی استان بوشهر تعیین و مشخص شد.

مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار با اشاره به اینکه کانون بحرانی فرسایش بادی در استان بوشهر شناسایی شد گفت: در سال آینده اقدامات لازم در خصوص بیابان‌زدایی و کاهش فرسایش‌های بادی اراضی  در استان بوشهر آغاز می‌شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز به آسیب‌های گردوغبار پرداخت و تصریح کرد: گردو غبار پدیده‌ای است که علاوه بر آلودگی‌های محیط زیست ، سبب خسارت‌های فراوانی به سلامت انسان‌ها و خسارتهای اقتصادی می‌شود.

فرهاد قلی‌نژاد بیان کرد: برای مقابله و کاهش اثرات این پدیده کارگروه‌های استانی در استانهای غبارخیز و دارای غبارناکی تشکیل می‌شود و پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه مذکور برای مقابله با این پدیده مسلم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه پدیده ریزگردها با توسعه خشکسالی‌ها افزایش یافته خاطر‌نشان کرد: ریزگردها در تمام طول سال با زندگی این مردم به سبب بروز خشکسالی افزایش یافته که راهکارهای مختلفی برای مقابله با این پدیده ارائه شده است.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام

الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: بیماری آبله گوسفندی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گوسفندان به شمار می‌آید در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند خیلی ساده کل گله را درگیر کند.

وی ادامه داد و گفت: آبله در گوسفندان یک بیماری پوستی می‌باشد که خود را با ضایعات سرتاسری در تمام بدن گوسفندان نشان می‌دهد. این بیماری گوسفند و بز را مبتلا می‌کند و گزارشاتی از وقوع انسانی آن نیز وجود دارد.

جم زاده با توجه به اینکه وجود انواع بیماری در گوسفندان همیشه باعث خسارات زیادی به دامداران می‌شود، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آبله و حفظ سرمایه دامی استان همزمان با کل کشور در سال ۱۴۰۲ واکسیناسیون آبله را در سطح استان با هدف پوشش کامل جمعیت دامی مورد انتظار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر انجام داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ ما ۳۸ کانون بیماری آبله داشته‌ایم خوشبختانه واکسیناسیون گسترده و مانیتورینگ دقیق سبب کاهش تعداد کانون بیماری به ۶کانون در سال ۱۴۰۲ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج