Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال ۹۴ بوستان‌های شهر قم ۲۷۷ مورد بوده است، گفت: این تعداد در بهمن ماه سال جاری به ۳۵۰ مورد رسیده است هر چند ۱۳ پارک شهری نیز داریم که با توجه به افزایش قیمت‌ها و مشکلات دیگر تاکنون به بهره‌برداری نرسیده، اما امیدواریم تا سه ماه نخست سال آینده به افتتاح برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: آمار جمعیت شهر مقدس قم یک میلیون و ۱۶۱ هزار نفر بوده که تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به یک میلیون و ۲۴۷ هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۱۹.۳۹ متر مربع به ازای هر شهروند قمی در شهر مقدس قم فضای سبز داریم که این آمار در سال ۹۴ نزدیک به ۱۶ متر مربع بوده است، این نشان می‌دهد که وضعیت ما نسبت به کلانشهر‌های کشور مطلوب‌تر است.

وی با بیان اینکه سرانه جنگلی شهر قم ۱۲ متر مربع بوده که تا بهمن‌ماه سال جاری به ۱۵.۰۳ رسیده است، عنوان کرد: سرانه بوستان‌های شهری برای هر شهروند در سال ۹۴ بیش از ۳.۶۰ بوده که در سال جاری به ۴.۳۶ رسیده است.

جوادیان عنوان کرد: یکی از سیاست‌های ما در شهرداری این است که بوستان‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به بوستان‌های شهری را دارند را مورد توجه قرار دهیم و برای این مورد نیز سرمایه‌گذاری‌های لازم را دنبال کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه عملیات محوطه‌سازی بزرگ‌ترین شهربازی شهر قم آغاز شده و قرارداد آن با بخش خصوصی به انجام رسیده است، مطرح کرد: این شهربازی در بوستان غدیر و میان مجموعه آب و تاب و کهکشان غدیر قرار دارد که بهره‌برداری از این شهربازی نیز به یکی از شرکت‌های توانمند در حوزه شهربازی سپرده می‌شود و عملیات ساخت و نصب آن تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

جوادیان با بیان اینکه کمپینگ بزرگ شهر قم در بوستان غدیر با مساحتی بیش از ۱۶ هکتار درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: هر شب می‌توانیم چهار هزار نفر را در بوستان غدیر ساماندهی کنیم.

وی از آغاز پروژه پارک کوهستانی هزار و ۲۰۰ هکتاری جنوب شهر قم از بوستان کوثر میدان مفید تا کوه دو برادران در نزدیکی مسجد مقدس جمکران یاد کرد و ادامه داد: برای این پروژه امسال ۲۵ میلیارد تومان بودجه هزینه شده که این بودجه در سال آینده به ۳۵ میلیارد تومان خواهد رسید و امیدواریم بتوانیم از بودجه‌های ملی و استانی نیز جذب لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای طرح مطالعات باغ گیاه‌شناسی شهر قم یاد کرد و ادامه داد: ۷۵ گونه درخت جدید شناسایی و از جنوب و شمال خریداری شده که با شرایط قم تناسب لازم را دارد و می‌توانیم از آن‌ها در سال آینده استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تصفیه جامع پساب فاضلاب و خاکستری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: استفاده نادرست از این فاضلاب در بخش‌های تولیدی و کشاورزی تهدید جدی برای سلامت مردم خواهد بود که مسئولان این موضوع توجه لازم را ندارند.

جوادیان با بیان اینکه درختکاری در قم نیازمند مشارکت مردم است، تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده خیابان و معابری بدون درخت نداشته باشیم و بعد از آن بتوانیم به کوچه‌ها و معابر ورود کرده و از مشارکت مردم به شیوه گسترده‌تر استفاده کنیم.

وی به کمبود بستر‌های تفریحی در شهر قم اشاره کرد و افزود: شهربازی پارک ۷۲ تن بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری همچنان شهربازی خواهد ماند و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی وضعیتی بهتر از گذشته نیز خواهد داشت.

جوادیان یادآور شد: قرارداد بخش خصوصی در شهربازی پارک علوی در سال ۹۴ به پایان رسید و امیدواریم سالن هزار متری برای بازی‌های کامپیوتری ایجاد و از ۶ هزار متر باقیمانده نیز برای نصب دستگاه‌های جدید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یک میلیون اصله درختچه، ۲۱۰ هزار اصله درخت و ۵ و نیم میلیون گلدان در سال جاری در سطح فضای سبز شهر مقدس قم مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه ۷۰ هزار اصله درخت برای توزیع در میان شهروندان در هفته درختکاری درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: امسال گل‌های رز، نسترن و کاغذی نیز برای توزیع در هشت ایستگاه در هشت منطقه شهری پیش‌بینی شده است.

وی از وضعیت درخت‌های پارک سالاریه قدیم قم یاد کرد و گفت: دادستانی مجوز ورود سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به محدوده مالکیت دانشگاه امام صادق (ع) را صادر کرده است تا این سازمان بتواند علاوه بر حراست از درخت‌های باقیمانده نسبت به کاشت درخت‌های جدید نیز اقدام کند، اما تاکنون دانشگاه نسبت به کاشت این درختان نگاه مثبتی نداشته است.

انتهای پیام/الف

افزایش سرانه فضای سبز شهر قم به بیش از ۱۹ متر مربع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین نواختن زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است.

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای بویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از ۸۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث ۶۰۰ کلاس درس جدید انجام شده است.

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع ۲ ضعف عمده آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می شود.

نماینده عالی دولت خطاب به دانش آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید.

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

کد خبر 6092963

دیگر خبرها

  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود