Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا گفت: ايران اسلامي تبديل به قدرت اول منطقه غرب آسيا شده و تاثير گذار در معادلات جهاني است که هيچ قدرت نظامي فرا منطقه اي نمي تواند به آن آسيب برساند.

به گزارش سه شنبه ايرنا از روابط عمومي دفتر دستيار فرمانده معظم کل قوا، سردار سرلشگر پاسدار «سيد يحيي رحيم صفوي» در اجتماع دو هزار نفري دانشجويان دانشگاه افسري امام حسين(ع)،
اظهارداشت: ايران هيچگاه براي کشورهاي مسلمان خطري نبوده و نيست و حتي اگر دولت غير مسلماني به آنها حمله کند، بر اساس آموزه هاي اسلامي و قرآني، ايران قدرتمند و رهبر مقتدرمان از آن کشورها حمايت مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به تغيير و تحولات در سطح نظام بين الملل و روند پيش رونده انقلاب اسلامي ايران اشاره کرد و يادآور شد: امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب قطب قدرت جديدي را مبتني بر فرهنگ و تمدن جديد اسلامي و خيزش و بيداري سياسي و مردم سالاري ديني که فرضيه اي جديد در مکاتب سياسي و دولت سازي است، پايه ريزي کردند.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران و انقلاب اسلامي هم اکنون پس از 40 سال در همين مسير ، مکتب مقاومت اسلامي را در منطقه غرب آسيا شکل دهي کرده است.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا به ويژگي هاي نظريه مقاومت در بعد علمي و عملي اشاره کرد و ادامه داد: نظريه مقاومت يک نظريه قابل اتکا و قابل تکثير از نظر علمي و عملي است و همان نظريه اي است که در سوريه، عراق و يمن توانمندي خود را براي شکست ائتلاف آمريکايي ،غربي – صهيونيستي و عربي نشان داد.
سرلشگر رحيم صفوي اضافه کرد: ما و جبهه مقاومت بايستي راهبرد دشمنان جهاني مثل آمريکايي ها و منطقه اي مثل صهيونيست ها و برخي از کشورهاي عربي در جنگ اقتصادي، نيابتي و فرهنگي در منطقه را تا چند سال آينده به خوبي بشناسيم و از اين رويدادها و روندها راهبرد آنان را درست تشخيص بدهيم و يک اجماع و فهم مشترک در سطوح بالاي کشور براي مقابله دراز مدت با آنها داشته باشيم و اينطور نباشد که برخي در کشور آمريکا را دشمن ندانند.
وي ادامه داد: به فضل الهي و عنايت خاص حضرت بقيه الله (عج) هم اکنون حدود 30 سال است که رهبر معظم انقلاب سکاندار انقلاب اسلامي هستند و توانستند انقلاب و کشور و ملت را در سه جنگ پيراموني ايران يعني حمله عراق به کويت در سال 1990 ميلادي و پس از آن حمله نظامي آمريکا به عراق براي بيرون کردن از کويت (1991 ميلادي) و اشغال نظامي افغانستان در سال 2001 و اشغال نظامي عراق در سال 2003 ميلادي حفظ کنند .
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا افزود: درکنار تمامي اين اتفاقات و رويداد ها تدابير رهبري بود که باعث شد آسيبي به اين کشور در اين رخدادها نرسد و ايران اسلامي تبديل به قدرت اول منطقه شود، واقعيت موجود آن است که روندهاي منطقه اي و جهاني به سمت غلبه حق و مظلومين بر زور و ظلم و ثروت حرکت مي کند و عصر غلبه مردم بر مستبدين و وابستگان آغاز شده است.
سرلشگر رحيم صفوي با يادآوري اذعان استراتژيست هاي آمريکا در استراتژي غلط دولتمردان اين کشور در دو دهه گذشته گفت: هم اکنون برخي از استراتژيست هاي آمريکايي اذعان مي کنند بزرگ ترين خطاي استراتژيک آمريکا حمله و سرگرم شدن به افغانستان و عراق و هزينه کردن حدود هفت هزار ميليارد دلار و کشته و زخمي دادن بيش از 20 هزار نيرو و از بين بردن اعتبار و حيثيت آمريکا بود، در حالي که دشمن اصلي آمريکا روسيه و چين بود که آنها در طول اين 17 سال فرصت تقويت اقتصاد و قدرت نظامي خود را پيدا کردند و آمريکا اين فرصت را به آنها داد و همچنين دو دشمن جمهوري اسلامي ايران را آمريکايي ها در شرق و غرب کشور از بين بردند و جمهوري اسلامي ايران پس از مسائل اخير داعش توانست قدرت نفوذ و تاثير گذاري سياسي ، فرهنگي و امنيتي خود را به مديترانه برساند و ائتلاف آمريکائي – صهيونيستي و عربي را براي شکست دو دولت سوريه و عراق با شکست مواجه سازد.
مشاور عالي رهبر معظم انقلاب به روند صعودي افول قدرت آمريکا و با استناد به آخرين کتاب برژينسکي اشاره کرد و ادامه داد: با اطمينان مي گويم که اين روندها نشان مي دهند که قدرت آمريکا رو به افول است و آمريکائي ها مي دانند که ضعيف شده اند و ديگر ابر قدرت جهان نيستند، آنها اگر مي توانستند دولت بشار اسد را ساقط مي کردند.
سرلشگر رحيم صفوي توضيح داد: آنها مي خواستند قدرت هژمونيک باشند اما جهان به سمت چند قطبي شدن قدرت وچند جانبه گرايي سياسي در حال حرکت است و يک قطب قدرت چين و وروسيه و هند شکل گرفت و قطب قدرت ديگري که اروپائي ها و آمريکائي ها نمي خواهند از آن اسمي ببرند که همان قطب قدرت جديد جهان اسلام است در حال شکل گيري است.
وي افزود: اين قدرت جديد جهان اسلام با مرکزيت انقلاب اسلامي دارد همه ملت هاي اسلامي را بافرهنگ تمدن سازي نوين زير پرچم قرآن و اسلام همراه مي کند تا سرنوشت خود را به دست بگيرند و انقلاب اسلامي ايران هندسه قدرت جهان را بهم ريخت و مرکزيت خط دهي و روشنگري فعلي در جهان اسلام انقلاب اسلامي و رهبري عزيزمان است.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا با اشاره به راهبرد آمريکا در منطقه و جهان گفت: آقاي ترامپ بدنبال تجاري سازي امنيت در منطقه و در جهان است و ايشان به برخي از کشورهاي عربي منطقه اعلام کرده اگر مي خواهيد امريکا در منطقه حضور داشته باشد و امنيت شما حفظ شود بايد هزينه کنيدو تمام استراتژي ترامپ در منطقه وجهان در راستاي منافع اقتصادي دولت آمريکا و بر عليه امنيت و استقلال سياسي ملت ها و دولت ها است.
سرلشگر رحيم صفوي عنوان کرد: مسائل ونزوئلا و دخالت آمريکا در سرنوشت مردم ونزوئلا که بر خلاف تمامي قوانين و حقوق بين الملل است از جمله اين مسائل مي باشند و اين در حالي است که اقاي ترامپ نمي داند که ديگر دوره ابر قدرتي و سلطه گري بر دولت ها و ملت ها سپري شده است.
وي گفت: اکنون ايران اسلامي تبديل به قدرت اول منطقه غرب آسيا شده و تاثير گذار در معادلات جهاني است که هيچ قدرت نظامي فرا منطقه اي نمي تواند به آن آسيب برساند، از اين رو سپاه پاسداران و نيروهاي مسلح ما بايد با حمايت دولت هر سال قوي تر شوند.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا اظهارداشت: نبايد از مکر و حيله دشمنان غافل شويم، خصوصا صهيونيست ها و برخي دولت هاي ضعيف ولي جاه طلب جنوب خليج فارس که تفکر اشتباهي نسبت به ايران به آنها تلقين شده است.
سيام*9612**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است، گفت: جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی مایه فخر و مباهات کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به مناسبت هفدهم اردیبهشت و گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری نوشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و سازندگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

وی یادآور شد: ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

کد خبر 751043

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد