Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@11:44:00 GMT

پایش محیط زیست در ایام عید افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۴۴۵۲

پایش محیط زیست در ایام عید افزایش می یابد

تقی زاده گفت: به دنبال بارندگی های اخیر و مهارجرت پرندگان به آبگیرهای خوسف تیم پایش و نظارتی محیط زیست تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «مرتضی تقی زاده» امروز (14 اسفند) در کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی اظهار داشت: به منظور پیش بینی مخاطرات زیست محیطی و بررسی تاثیر مخاطرات زیست محیطی بر انسان و محیط زیست تیم پایش با همکاری شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پایش روزانه آبگیرها توسط محیط زیست

رئیس محیط زیست شهرستان خوسف افزود: با توجه به بارندگی های اخیر و افزایش نزولات آسمانی آبگیرهای شهرستان خوسف نسبت به سنوات گذشته پر آب تر شده و سبب مهاجرت بیشتر پرندگان مهاجر آبزی و غیرآبزی به منطقه شده که خود به شیوع انواع بیماری های ناقل بین پرندگان، دامداران اهلی، وحشی و انسان کمک می کند که محیط زیست به دنبال این مهاجرت ها یک تیم پایش پزشکی تشکیل می دهد تا روزانه به صورت مرتب توسط محیط بانان و کارشناسان دامپزشکی، آبگیرها، پایش شوند.

 

وی با بیان اینکه پایش محیط زیستی یکی از موضوعات مهم در آخر سال با حضور مهمانان نورزی در شهرستان است، گفت: پایش پزشکی پرندگان مهاجر در آبگیرها به صورت جدی توسط محیط زیست پیگیری می شود.

 

رئیس محیط زیست شهرستان خوسف از واکسیناسیون دام های اهلی در داخل مناطق تحت مدیریت و همچنین در منطقه حفاظت شده آرک و کرنگ خبر داد و گفت: جانوران و پرندگانى مانند گرگ، روباه، شغال، خرگوش، قوچ، بزکوهى، کبک، تیهو و سینه سیاه در این منطقه وجود دارند که در شمار ثروت‏هاى طبیعى به شمار مى ‏روند.

 

تقی زاده اذعان داشت: از سه محل دفن زباله شامل خوسف، خور و بخش مرکزی ماژان و تمام روستاهایی مشکل دار که بر اساس ضوابط و مقررات امحاء زباله را انجام نمی دهند رصد و گزارش تهیه شده و هم اکنون خوسف باید نسبت به فنس کشی محل دفن زباله اقدام کند.

 

وی گفت: در بازدیدهای صورت گرفته از محل دفن پسماندهای استان تنها دو شهرستان اخطار نگرفتند که شهرستان خوسف در میان 33 محل دفن پسماند استان، اخطار نگرفت چراکه فاصله قانونی از شهر و زمان امحای زباله ها رعایت می شود ولی فنس کشی این محل باید انجام شود و اگر چنین امکانی نیست درب ورودی در راستای جلوگیری از ورود ماشین آلات و زباله گردها باید تعبیه شود.

 

رئیس محیط زیست شهرستان خوسف با تاکید بر اینکه در راستای حفظ سلامت مردم و مدیریت پسماند با هیچ شخص تعارف نداشته و تبعیض قائل نمی شویم، افزود: حفظ سلامت مردم مهمترین موضوع محیط زیست است.

 

تقی زاده عنوان کرد: آموزش و اطلاع رسانی مردم در حوزه محیط زیست و شکار نکردن حیوانات و پرندگان مهم و اساسی است به نحوی که می توان جلوی 80 درصد شکارها را با آموزش و اطلاع رسانی گرفت که در این خصوص دهیاران و شوراهای شهر و روستا باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: راه اندازی حیات وحش مجموعه گواب خوسف به همت فرمانداری و بخش خصوصی با رعایت ضوابط و قوانین در راستای راه اندازی نوروزگاه در حال پیگیری است.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان مسجد کمیته امداد امام خمینی ره کانون های مساجد اصفهان گام دوم انقلاب تظاهرات خوسف خراسان جنوبي بیرجند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت اعتلای فرهنگ محیط زیست در جامعه، گفت: اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان الزامی است.

محمدتقی تقی‌زاده امروز هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های متنوع در هفته زمین پاک، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی زیست محیطی برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی ضروری است در همین راستا آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان ابتدایی یک مدرسه دخترانه در روستای پسیخان به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد.

وی با اشاره به لزوم اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان، افزود:  برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته زمین پاک با مشارکت یکی از صنایع فعال در شهرستان در خصوص مباحث زیست محیطی برگزار شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: کارشناسان این اداره با حضور در بین دانش آموزان و ارائه موشن‌گرافی‌های زیست محیطی، آنها را با مفاهیم ساده محیط زیست آشنا کردند.

تقی‌زاده درباره آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان، تصریح کرد: آموزش تعاریف و مفاهیم زیست محیطی همچون تفکیک از مبدا،  موجودات زنده و حیوانات در خطر انقراض، جلوگیری از شکار و صید، تنوع زیستی، صرفه جویی در مصرف آب و روش‌های نگهداری و محافظت از گیاهان و جانوران همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از مهمترین بخش‌های آموزش محیط زیست به دانش آموزان است.

 وی با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست و تحویل آن به نسل آینده باید فرهنگ سازی کرد، گفت: هر قدر هزینه برای این سنین از کودکان انجام شود خود یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش زیست محیطی و استمرار این برنامه‌ها برای  اعتلاء فرهنگ محیط زیست ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان