Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پل‌دختر گفت: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی به عنوان میراث ماندگار جز با عزم همگانی امکان پذیر نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، میرشهرام میررضایی روز سه‌شنبه در نشست با دهیاران بخش معمولان، اظهار داشت: 15 تا 21 اسفند ماه هرسال به نام هفته منابع طبیعی در کشور نام‌گذاری شده که اداره منابع طبیعی پل‌دختر نیز در این هفته برنامه‌های متنوعی تدارک دیده و انتظار می‌رود این برنامه‌ها با حضور دهیاران به نحو شایسته و مطلوب برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: حوزه منابع طبیعی پل‌دختر و معمولان بسیار گسترده و وسیع با 361 هزار هکتار وسعت اراضی جنگلی و مرتعی است که این گستردگی با مجموعه امکانات محدود و تعداد نیروی انسانی ناکافی مدیریت نمی‌شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پل‌دختر گفت: حفاظت از منابع طبیعی با وجود گستردگی زیاد مستلزم مشارکت مردمی با حضوردهیاران است که در واقع دهیاران در سطح شهرستان به عنوان پیش‌قراولان و پرچم‌داران نهضت سبز حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی هستند.

 

وی یادآور شد: منابع طبیعی در نقاط مختلف شهرستان با چالش‌ها و معضلات زیادی از جمله تغییر اقلیم،کمبود منابع، تخریب، تهیه زغال و غیره روبرو است که همه اینها باعث هجوم وسیع در مناطق مختلف به سمت منابع طبیعی شده و در این رابطه هرجا مردم ورود پیدا کرده و پای کار باشند، نتیجه بخش است.

 

میررضایی با بیان این که رسانه‌ها نقش بسیار مهم و موثری در فرهنگ‌سازی و ترویج حفاظت از منابع طبیعی دارند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مشارکت مردمی را در حفظ منابع ملی افزایش داده و تاثیرگذار باشند.

 

وی افزود: بنابراین انتظار می‌رود دستگاه‌ها، اصحاب رسان، مردم و دوست‌داران طبیعت با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص جلوگیری ازچالش‌های پیش روی منابع طبیعی از جمله تخریب اراضی ملی، تهیه زغال و هر چالش و تهدید دیگری به منابع طبیعی کمک کنند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پل‌دختر گفت: منابع طبیعی را یک حقیقت زنده و متعلق به همه نسل‌های حال و آینده دانست و گفت: این منابع متعلق به همه فرزندان ما است که از آن سهمی دارند و ما باید امانت‌دار و امانت‌پذیر باشیم و برای انتقال این امانت به نسل‌های بعدی از این میراث به درستی استفاده کنیم.

 

وی لزوم همکاری دهیاران در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی تاکید کرد و افزود: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی به عنوان میراث ماندگار جز با عزم همگانی امکان پذیر نیست و نقش دهیاران در این امر بسیار مهم و موثر می‌باشد.

 

میررضایی هفته منابع طبیعی را بهترین فرصت جهت ایجاد فرهنگ حفظ این منابع ارزش‌مند خدادادی دانست و خاطرنشان کرد: مردم بهترین حافظان عرصه‌های منابع طبیعی هستند که بدون هم‌دلی و همراهی آنها حفاظت از منابع طبیعی امکان‌پذیر نیست.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟

به گزارش خبرآنلاین، شهرداری منطقه ۱۳ در این‌باره اعلام کرد:‌ « با توجه به انتشار مطالبی با عنوان ساخت و ساز و قطع درختان در سرخه حصار به اطلاع می رساند که با توجه به حمله آفت سوسک پوست‌خوار کاج از سال‌ها پیش به درختان بوستان‌های جنگلی شهر تهران بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مجوز حذف درختان خشک و آفت زده برای جلوگیری از گسترش آفت به درختان سالم صادر شده و این اقدام با توجه به مجوز سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، به شماره ۱۴۰۲/۶۷/۴۸۷۲ انجام و بر اساس تبصره ۲ ماده ۴ قانون حفاظت، حکم حذف درختان آفت‌زده سوزنی برگ بوستان سرخه حصار صادر شده که موارد مذکور با درختان پهن برگ جایگزین می‌شوند.»

ایسنا در خبری نوشت: درادامه توضیحات شهرداری آمده است: « ضمنا، هماهنگی اقدامات انتخاب پیمانکار و حذف درختان آفت زده توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری انجام و اقدامات لازم در این فرآیندها با نظارت های لازم اجرایی شده است.»

شهرداری در پایان نیز آورده است:‌« علامت گذاری های انجام شده بر روی درختان نیز بر اساس بررسی ها فنی درختان درگیر این آفت انجام و اطلاع رسانی های لازم قبل و حین اقدام به حذف درختان خشک از طریق رسانه ملی و سایر رسانه ها انجام و منتشر شده است. ضمنا پس از پاکسازی محل، عملیات اجرای شبکه آبیاری تحت فشار و کاشت گونه های مناسب با شرایط محیطی در نقاط مورد نیاز بوستان سرخه حصار نیز اجرایی شده و مراحل تکمیلی آن ادامه دارد.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903994

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد