Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:05:04 GMT

آرامش به بازار موبايل بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۴۴۸۷

آرامش به بازار موبايل بازگشت

خبرگزاري آريا-رئيس اتحاديه موبايل فروشان مشهد گفت: پس از اعتراضات روز گذشته صنف موبايل فروش در اقصي نقاط کشور شب گذشته سامانه مسافري گمرک براي ثبت تلفن‌هاي همراه باز شد.

به گزارش خبرگزاري آريا از مشهد، افشين اکبري حداد، رئيس اتحاديه موبايل فروشان مشهد، با اشاره به بازگشايي سامانه ثبت تلفن همراه، مسافري، عنوان کرد: باتوجه به وضعيت بحراني ارز در کشور و تعلق نگرفتن ارز به شرکت‌هاي وارد کننده تلفن همراه، واردات رسمي و ورود تلفن همراه از طريق اين شرکت‌ها تقريبا ناممکن شده است از طرفي با اجراي طرح ريجستري گوشي‌هاي قاچاق نمي‌تواند وارد کشور شود لذا بازار را با کمبود و افزايش‌هاي قيمت نامتعارف براي تلفن‌هاي همراه ثبت شده مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: سرانه مصرف تلفن همراه در کشور 2 ميليون دستگاه در ماه بوده اما باتوجه به اتفاقات اخير در بازار ارز اين سرانه به ميزان حدود 500 هزار دستگاه کاهش يافته و از طرفي واردات کمتر  از 10 درصد تلفن همراه باعث بروز اختلال‌هايي در بازار شده است. 
رئيس اتحاديه موبايل فروشان مشهد در خصوص سامانه ثبت مسافري تلفن همراه، افزود: اين سامانه براي ورود تلفن همراه از طريق مسافري باز بوده و در ابتدا بدون محدوديت تعداد تلفن همراه، فعال سازي شبکه صورت مي‌گرفت در مرحله بعد با ايجاد محدوديت تعداد 5عدد تلفن همراه براي هر فرد ايجاد شد که درنهايت اين ميزان به تعداد يک تلفن همراه براي هر کد ملي کاهش يافت و از طريق اين سامانه فعال سازي مي‌شود.
اکبري‌حداد خاطرنشان کرد: زماني که تلفن همراه به صورت مسافري وارد کشور مي‌شود قيمت تمام شده آن به علت عدم دريافت ماليات و بخشش 80 دلاري کاهش يافته که در نتيجه باعث عرضه تلفن همراه با قيمت مقرون به صرفه‎‌اي در شرايط نوسانات ارزي براي خريداران مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه حدودا روزي 20 هزار دستگاه تلفن همراه در سامانه مسافري فعال سازي مي‌شود، عنوان کرد: از روز سه شنبه گذشته بدون هيچ اطلاع قبلي سامانه مسافري بسته و بازار موبايل را ملتهب و باعث تعطيلي موبايل فروشان در اقصي نقاط کشور شد که در نهايت گمرک سامانه را باز و آرامش به بازار موبايل بازگشت.
رئيس اتحاديه موبايل فروشان مشهد با اشاره به اينکه بازار تلفن همراه پس از کالاهاي هدف، بازار حساسي دارد، تصريح کرد: تلفن همراه به دليل اينکه دوام کافي ندارد در زمان مورد نياز بايد تعويض شود و در غير اين صورت روند کاري مردم را با مشکل روبه‌رو مي‌کند، از اين جهت مصرف بالايي دارد. 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: موبايل آرامش بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد شمسایی مدیر کل تنظیم مقررات رادیویی شمالشرق و کارشناس حوزه امواج و ارتباطات رادیویی در ویراستی نوشت: معمولا برای خريد يك گوشی تلفن همراهِ جديد به بِرند، مدل، سيستم عامل، قيمت، امكانات، زيبايی، و غيره از آن توجه می کنیم. اما توصیه بهداشت_الکترومغناطیس این است که برای خرید گوشی تلفن همراه، قبل از هر مشخصه، باید از استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه یا همان SAR اطمینان پیدا کرد.

امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات در واکنش به این مطلب با انتشار پستی در پیامرسان ویراستی نوشت: «برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.»

                                         

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد