Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس کميسيون اقتصادي سرمايه گذاري و مشارکت هاي شوراي اسلامي مشهد از بازسازي بافت فرسوده پيرامون حرم مطهر رضوي و مناطق حاشيه شهر با مشارکت ساکنان محلي خبر داد.

احمد نوروزي روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: در بازسازي و بازآفريني اين بافت ها ماندگاري جمعيت ساکن اين محلات مد نظر است و خريدن اين املاک و بيرون کردن ساکنان اصلي يا تخريب کلي و نوسازي اين بافتها به دليل تبعات منفي اجتماعي آن مورد نظر نمي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در اين راستا گروههايي متشکل از همه طرفهاي ذينفع با عنوان گروههاي تسهيلگر تشکيل شده که با هماهنگي و همفکري همه جانبه در زمينه نحوه بازآفريني اين محلات طرح مي دهند که پس از بررسي و تصويب اجرايي مي شود.
وي در باره وضعيت جلب سرمايه هاي داخلي و خارجي براي ايجاد اشتغال پايدار در شهر مشهد نيز اظهار داشت: اگر بتوانيم در وهله اول سرمايه هاي شهروندان مشهد و در مرحله بعد ايرانيان متقاضي را جذب کنيم ديگر نياز چنداني به جذب سرمايه گذار هاي خارجي نداريم اما با مانع تراشي ها، سوء مديريت و خرج تراشي هاي غير متعارف از سوي دستگاههاي متولي در اين زمينه توفيق چنداني نداشته ايم.
نوروزي گفت: با توجه به اينکه در برخي مناطق شهر پروژه هاي بيشتر از نياز محلات ساخته شده، بر اساس سياست هاي جاري براي پروژه هاي آينده کارکردهاي ترکيبي در نظر گرفته ايم که علاوه بر زمينه تجاري به بخش هاي تفريحي، مسکوني و سلامت هم در اين پروژه ها توجه شود و با تنوع کارکرد، بازده اقتصادي آنها افزايش يابد و براي اين منظور مشوق هاي خوبي نيز در نظر گرفته ايم.
وي با بيان اينکه ميانگين ماندگاري زائران در مشهد کمتر از سه روز است افزود: بايد در پروژه هاي آينده گذران اوقات فراقت جوانان و تفريح آنان را مد نظر قرار دهيم که از اين رهگذر جنبه هاي زيارتي شهر مشهد و ماندگاري زائران نيز تقويت خواهد شد.
وي اظهار داشت: هرسال 20 تا 30 ميليون زائر حضرت امام رضا (ع) حدود 700 تا 800 ميليارد تومان کالا و دست ساخته هاي چين را از مشهد به عنوان سوغات مي خرند که در صدد هستيم با ايجاد ارتباط پايدار بين توليد کنندگان و عرضه کنندگان صنايع دستي و محصولات استان اين خلاء را پر کنيم تا زوار حضرت امام رضا (ع) کالا هاي ايراني را به عنوان سوغات و تبرک از مشهد خريداري کنند.
نوروزي گفت: در يک سال گذشته به رغم شرايط رکود بيش از سه هزار ميليارد تومان پروژه در مشهد آغاز شده که اتمام آنها مي تواند علاوه بر بازده اقتصادي به ايجاد اشتغال نيز کمک کند.
6070 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است