Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه سرخس گفت: به مناسب فرارسیدن 15 اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، تعداد 5 هزار اصله نهال در بین روستاها و سکونتگاه های پیرامونی در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس توزیع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید اسماعیل قادری در گفتگو با صبح توس، با اشاره شرایط زیست محیطی اظهار کرد: در نیم قرن گذشته انسان ها تاثیرات بسیار مخربی بر حیات کره زمین داشته اند به طوری که شاهد از بین رفتن آب شیرین و تبدیل این نعمت خدادادی به آب شور، نابودی و کوچک شدن جنگل ها و از بین رفتن حیات وحش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست پالایشگاه سرخس با بیان اینکه تغییرات شدیدی در آب و هوا و افزایش دمای کره زمین ایجاد شده است بیان کرد: این تاثیرات مخرب باعث گسترش خشکسالی ها نیز شده است.

 

وی تصریح کرد: بهترین و آسان ترین گزینه برای کاهش معضلات زیست محیطی «کاشت درخت» است.

 

این مقام مسئول در ادامه به تاثیر گیاهان بر حیات و سلامت بشر اشاره و اذعان کرد: گیاهان باعث جذب پرتوهای خورشیدی (اشعه مادون قرمز و ماوراء بنفش) شده و همچنین با جذب CO2 محیط باعث آزادسازی اکسیژن و ایجاد طراوت می شوند و درختان با تعریق، رطوبت نسبی هوا را تامین کرده و باعث کاهش آلودگی صوتی می شوند.

 

قادری با تاکید بر اینکه درختان باعث جذب گرد و غبار شده و همچون یک فیلتر عمل می کنند، بیان داشت: هر هکتار فضای سبز (معادل ۲۰۰ درخت) به میزان ۶۸ تن گرد و غبار را جذب می کند و این توانایی در هر بارندگی به طور مجدد ایجاد می شود.

 

رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد عنوان کرد: این مجتمع گازی با توجه به محدودیت های تامین منابع آبی، هم اکنون دارای ۶۱ هکتار فضای سبز بوده که این میزان سه و نیم برابر الزام سازمان حفاظت محیط زیست است.

 

وی خاطرنشان کرد: هر ساله مدیران و کارکنان این مجتمع گازی برای گسترش سنت حسنه درختکاری اقدام به توزیع و کاشت نهال می کنند.

 

قادری در پایان اظهار داشت: به مناسب فرا رسیدن ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، تعداد پنج هزار اصله نهال در بین روستاها و سکونتگاه های پیرامونی در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس توزیع می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد

به گزارش همشهری آنلاین، در ویدئوی زیر، آتش گرفتن یک باتری را می‌توانید مشاهده فرمایید. آتشی که می‌تواند یک جنگل سرسبز را به ویرانه‌ای سوخته تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟ کد خبر 849391 برچسب‌ها باتری آتشفشان محیط زیست جنگل محیط زیست جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن